Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zasilanie na działce panele słoneczne

palza1 07 Jun 2016 21:33 6417 13
lampy.pl
    palza1
    Level 2  
    Witam wszystkich

Jestem totalnym amatorem w kwestii odnawialnych źródeł energii.

Posiadam działkę rekreacyjną bez przyłącza prądu, zastanawiam się nad założeniem baterii słonecznych które zasiliłyby lodówkę, tv, jakiś ogrzewacz wody, kosiarkę , oświetlenie.
    Pytanie brzmi czy taka inwestycja jest opłacalna (ile może kosztować) co jest potrzebne?
  • lampy.pl
    rhitmo89
    Level 11  
    To zależy jak często będziesz użytkował odbiorniki na działce. Jeżeli weekendowo to wystarczy zestaw 2 do 4 modułów (250W szt.), inwerter solarny 2000W, 2 akumulatory 12V 100Ah.
    palza1
    Level 2  
    Witam
    no więc tak
    kosiarka wiadomo raz na 1-2 tygodnie
    lodówka cały czas
    ogrzewanie wody w dzień w nocy można wyłączyć
    tv nie wiem 4 godziny dziemię i pewnie wieczorami
    domek jest mały więc oświetlenia dużo nie będzie około 3 4 punktów.
    Chciałbym tam mieszkać dwa trzy tygodnie ciągiem
    Xantix
    Level 40  
    palza1 wrote:
    Posiadam działkę rekreacyjną bez przyłącza prądu, zastanawiam się nad założeniem baterii słonecznych które zasiliłyby lodówkę, tv, jakiś ogrzewacz wody, kosiarkę , oświetlenie.
    Pytanie brzmi czy taka inwestycja jest opłacalna (ile może kosztować) co jest potrzebne?

Przykładowo zestaw podany przez kolegę wyżej:
    rhitmo89 wrote:
    zestaw 2 do 4 modułów (250W szt.), inwerter solarny 2000W, 2 akumulatory 12V 100Ah.

To tak poglądowo:
    - 4 moduły PV 250 W - 2000 do 3000 PLN
    - inwerter 2 kW - jakieś 2000 PLN
    - akumulator żelowy 12 V 200 Ah - jakieś 1000 PLN
    Czyli w sumie jakieś 5000 PLN za taki zestaw trzeba wybulić.
    Czy jest to opłacalne? Zależy od twojej kieszeni.
    palza1 wrote:
    ogrzewanie wody w dzień w nocy można wyłączyć