Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C5 2.0HDI silnik RHR - Błąd nie do skasowania

07 Cze 2016 21:54 4227 5
  • Poziom 42  
    Witam
    Może coś podpowiecie...
    Błąd P1445 "niekasowalny"...
    W sieci znajduję opis: P1445-system dozowania dodatku, ilość dodatku zbyt duża. Stały
    U mnie wyświetla P1445 - Usterka trwała, system dodatku, maksymalny próg dodatku w filtrze cząstek stałych osiągnięty poziom górny (planet)
    Płyn miesiąc temu dolany i ponoć wyzerowany licznik
    Fap pokazuje 55% zasadzena....
    W zasadzie auto jeździ dobrze i więcej na autostradach niemieckich
    Dopiero na dłuższym odcinku traci moc....
    Proszę o podpowiedzi czym się zając i może podpowiedź jaka jest procedura "zerowania" po wlaniu dodatku....
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Jak ilość dodatku zbyt duża, to domaga się wymiany filtra- Nawet tylko komputerowo :)
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    autoas napisał:
    (-) U mnie wyświetla P1445 - Usterka trwała, system dodatku, maksymalny próg dodatku w filtrze cząstek stałych osiągnięty poziom górny (planet)
    Płyn miesiąc temu dolany i ponoć wyzerowany licznik. Fap pokazuje 55% zasadzenia.
    Zwróć uwagę, że system FAP działa tak jak wszystko inne w silniku, tj. komputer steruje elementem wykonawczym, tj. wtryskuje więcej paliwa, aby podpalić sadzę, a informacje o przebiegu tego procesu pobiera z otaczających czujników (elementów pomiarowych). Jeżeli po stronie fizycznej jest wszystko OK, czyli masz dostateczną ilość dodatku eyolys (tlenek ceru lub zamiennik), filtr wypełniony sadzami zaledwie w 55%, to wina musi leżeć albo po stronie czujników (w tym uwaga! ich kabli i styków, a nie samych czujników!), albo po stronie komputera.

    Prawdopodobnie jak zwykle gdzieś przetarł się kabelek, jakiś pin jest zagięty i ogólnie zakłócony jest sygnał informacyjny dochodzący do komputera, że coś jest zepsute, a w rzeczywistości takie nie jest. Po prostu jakiś czujnik przekłamuje, w tym zwłaszcza ten o dawkowaniu dodatku (nie pamiętam dokładnie nazwy, ale można się zorientować śledząc schemat działania silnika HDI z FAP jak na obrazku poniżej).
    C5 2.0HDI silnik RHR - Błąd nie do skasowania

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 42  
    Po wpisaniu wymiany filtra błędy można skasować
    Ale pojawił się nowy P0470 "różnica ciśnień czujnika różnicowego za wysoka zimnego silnika"
    Na włączonym zapłonie i nie odpalonym silniku pokazuje 107mBar
    Czy to normalne...po odpaleniu wartość się nie zmienia nawet jak przygazuję- na razie przejechać się nie mogę
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wygląda na uwalony czujnik różnicowy.
  • Poziom 42  
    Po wymianie czujnika ok....