Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omego B 2.0 Kombi - Gaśnięcie silnika na biegu jałowym

Straka Erwin 08 Cze 2016 08:14 822 3
  • #1 08 Cze 2016 08:14
    Straka Erwin
    Poziom 2  

    Witam,

    temat umieściłem w dziale dla początkujących, ponieważ nie uważam siebie za osobę znającą się na rzeczy. Forum przeszukałem, jednak pewnie zrobiłem to nieumiejętnie. Nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

    Mój problem jest następujący: Samochód gaśnie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Tylko na gazie. Na benzynie pracuje.... zadowalająco - nie można napisać, że idealnie, jednak nie oczekuję idealnej pracy od tak spracowanego samochodu. Niewiele jest rzeczy które zrobiłem. Z "napraw" jakie przeprowadziłem to tylko wymiana filtru fazy lotnej i wymiana membran w parowniku (Zavoli Zeta). Po wymianie nie ma żadnej różnicy w pracy. W dalszym ciągu na początku pracy silnika na gazie obroty falują (ok 700obr/min do 1200obr/min). Gdy przejadę większy dystans silnik gaśnie - tylko na biegu jałowym. Nie ma problemu z gaśnięciem silnika nawet podczas hamowania sprzęgłem, jednak jak tylko wrzucę "luz" mogę liczyć się z tym, że będę musiał silnik uruchomić ponownie.

    Co może być powodem takiej pracy instalacji? I ewentualnie jak przeprowadzić naprawdę? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    0 3
  • #2 08 Cze 2016 15:12
    Piasek80
    Poziom 29  

    1. Żeby silnik poprawnie pracował na gazie MUSI poprawnie pracować na benzynie.
    2. Zapewne instalacja gazowa do dokładnej kontroli pod kątem nieszczelności, łapania lewego powietrza itp
    3. Do regulacji i strojenia

    Straka Erwin napisał:
    to tylko wymiana filtru fazy lotnej

    a ciekłej ?!?!

    0
  • #3 09 Cze 2016 08:16
    Straka Erwin
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź.

    Pisząc, że silnik na benzynie pracuje zadowalająco miałem na myśli, że nie szarpie, nie gubi obrotów, nie przegrzewa się. Pali natomiast olej, ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną takiej pracy tylko na gazie (do spalania oleju może niedługo dojdę co z tym zrobić).
    Czy poza nieszczelnością jest możliwość, że takie objawy spowodowane są złą regulacją wolnych obrotów? Przyznam szczerze, że nie wiedziałem, że jest taki filtr....

    0
  • #4 09 Cze 2016 09:59
    Piasek80
    Poziom 29  

    Straka Erwin napisał:
    do spalania oleju może niedługo dojdę co z tym zrobić

    wymienić uszczelniacze prowadnic zaworowych oraz pierścienie tłokowe - to opel...
    Straka Erwin napisał:
    nie wiedziałem, że jest taki filtr....

    Pooglądaj sobie fotki, będziesz wiedział gdzie i czego szukać.
    https://www.google.pl/search?q=filtr+fazy+cie...vJrNAhXqA5oKHa0HCjEQ_AUICCgB&biw=1280&bih=871
    P.S.
    Lepiej niech to zrobi spec bo dla bezpieczeństwa powinno się najpierw zamknąć zawór w butli, potem wypalić gaz z układu albo w kontrolowany sposób upuścić aby się nie poparzyć przy wymianie.

    0