Dzień dobry,
Jestem posiadaczem Nissana Primery P11 po lifcie z silnikiem 1.8 ( QG18DE ).
Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami biegu jałowego. Wymieniony został zawór IACV, następnie okazało się że winny był ECU a konkretnie upalony układ odpowiadający za sterowanie tym zaworem ( STA509A ) .
Po wymianie mosfetu, zawór zaczął pracować, wysuwa się i chowa po przekręceniu stacyjki.
Niestety obroty biegu jałowego skaczą w sposób ciągły od 1500-2000 rpm.
Odpięcie zaworu IACV ( krokowca ) nic nie zmienia.
Wymieniony krokowiec pomierzony wg manuala, wgląda na sprawny.
Napięcie na pinach kostki jest właściwe wg manuala.
Check się nie świeci.
Gdzie szukać dalej ?
Jestem posiadaczem Nissana Primery P11 po lifcie z silnikiem 1.8 ( QG18DE ).
Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami biegu jałowego. Wymieniony został zawór IACV, następnie okazało się że winny był ECU a konkretnie upalony układ odpowiadający za sterowanie tym zaworem ( STA509A ) .
Po wymianie mosfetu, zawór zaczął pracować, wysuwa się i chowa po przekręceniu stacyjki.
Niestety obroty biegu jałowego skaczą w sposób ciągły od 1500-2000 rpm.
Odpięcie zaworu IACV ( krokowca ) nic nie zmienia.
Wymieniony krokowiec pomierzony wg manuala, wgląda na sprawny.
Napięcie na pinach kostki jest właściwe wg manuala.
Check się nie świeci.
Gdzie szukać dalej ?