Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik Halla w VW Polo Coupe 93r.

rjx 30 Cze 2005 15:00 8367 11
  • #1 30 Cze 2005 15:00
    rjx
    Poziom 12  

    Witam.Jak sprawdzić czujnik Halla w tym autku.
    Wiem ,że temat ten był poruszany wielokrotnie na forum ale nie dotyczył
    tego modelu.Z góry dziękuję.

    1 11
  • #3 30 Cze 2005 23:32
    kasun
    Poziom 11  

    Po włączeniu zasilania- (+,-)skrajne przewody-obracając wałeczkiem aparatu na środkowym kablu mają pojawiać sie impulsy napięcia.

    0
  • #4 01 Lip 2005 09:18
    rjx
    Poziom 12  

    Jest to silnik AAV 1.3 .
    Wymieniłem kostkę stacyjki na nową.
    Zasilanie na Hallu jest około 0,8V mniejsze niż napięcie akumulatora
    ponieważ przewód "+" idzie z komputera.
    Podłączyłem diodę z opornikiem na Hallu pomiędzy "+" i "0" ale w odpowiednim kierunku przewodzenia diody świecącej impulsy są.
    Przewód "0" z Halla idzie do komputera a dalej z niego powinny iść
    impulsy na moduł ale nie idą.
    Brak mi pomysłu.Proszę o szybką pomoc.Pozdrawiam.

    0
  • #5 01 Lip 2005 11:13
    Pati
    Poziom 27  

    Sprwadzałeś czy iskrzy przewód bezpośrednio z cewki??? NIe sugeruj siętym, że vag wypisuje błąd halla bo gdy silnik jest nie odpalony to zawsze pokazuje ten błąd. Jeżeli bezpośrednio z cewki też nie iskrzy to odłącz cewkę od komputera i sprzwdz ją na sucho jeżeli zaiskrzy to chyba zostanie podejrzewać komputer lub zasilanie komputera.

    Pozdr.

    0
  • #6 01 Lip 2005 11:53
    rjx
    Poziom 12  

    Zasilanie cewki jest też podczas kręcenia rozrusznikiem.Nie ma impulsów
    masy na wejściu do modułu to też nie ma na wyjścu cewki.Właśnie też podejrzewam coś z komputerem.Może jest jakiś przekaźnik po stacyjce,zasilający?
    I jeszcze jedno pytanie.Czy podczas kręcenia rozrusznikiem powinna się palić kontrolka ładowania?

    0
  • #7 02 Lip 2005 01:55
    Pati
    Poziom 27  

    Jak dobrze kręci to może zgasnąć to zależy od alternatora ale tym się nie przejmuj. Sprawdziłeś cewkę na krótko? Podaj zamiast masy z komputera masę na krótko.

    0
  • #8 02 Lip 2005 10:38
    tomasj41
    Poziom 14  

    sprobuj może w troszke niebezpieczny sposób ale mi zawsze sie sprawdza
    weź zwykłą kontrolkę przyczep do masy a następnie końcówką delikatnie dotykaj "0" środkowy w kostce od halla kostka musi być odłączona
    powinnła przeskakiwac iskra na przewodzie wysokiego napięcia i słychać wtryskiwacze tylko niebaw się tym zadługo bo coś może pasć
    powodzenia

    0
  • #9 03 Lip 2005 23:26
    Doktorr
    Poziom 34  

    Sprawdź wyjście impulsów sterujących bezpośrednio na pinie sterownika , jeżeli niema to prawdopodobnie uwalony sterownik. jeżeli są to przerwany przewód między sterownikiem i zespołem moduł, cewka (np dodatkowy przełącznik odcięcia zapłonu).

    0
  • #10 04 Lip 2005 12:35
    rjx
    Poziom 12  

    Witam.Dziękuję za podpowiedzi.Wezwałem fachowca.Stwierdził zbyt słabe impulsy z Halla.Na szczęście w jego Golfie był taki sam i po podmiance
    moje auto odpaliło.W tych typach Hall nie jest zbudowany z cewki chyba jest tam tranzystor.Muszę go gdzieś kupić.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Próbuję kupić ten czujnik ale okazuje się ,że Bosch produkuje dwa typy.
    Ja posiadam Hall z numerem 230 329 062 i on kosztuje aż 250 zł.
    Może ktoś wie czy można sam czujniczek przelutować?
    Ponieważ drugi typ z trzema przewodami kosztuje około 90zł.

    0
  • #11 04 Lip 2005 21:53
    Pati
    Poziom 27  

    Kupowałem raz za 100zł do glofa III 1.4 we wrocławiu jak przypomnę sobię namiary to dam znać.

    0
  • #12 08 Lip 2005 14:08
    rjx
    Poziom 12  

    Kupiłem aparat zapłonowy ze szrotu za 90zł przełożyłem sam czujnik i autko działa.Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.

    1