Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo 1.9 JTD 2001r. - Wymiana koła dwumasowego na zwykłe

autoManiak1 09 Cze 2016 02:20 1614 2
  • #1 09 Cze 2016 02:20
    autoManiak1
    Poziom 12  

    Witam
    W niedługim czasie czeka mnie wymiana uszczelniacza pod kołem zamachowym na wale gdyż zaczyna kapać stamtąd olej. Sprzęgło też już się powoli kończy. I przy okazji chciałbym wymienić koło dwumasowe na zwykłe koło zamachowe. Ogólnie dwumasa też mi się chyba kończy ( na wolnych obrotach dziwne huczenie z okolic dwumasy, a przy wyłączaniu silnika szelest metaliczny sprężynek). Ja mam silnik 1.9 JTD 100KM (74kW). Zauważyłem że na allegro są koła zamachowe zwykłe za 50zł z Fiata Punto II lub nawet z Dobla też z silnikami 1.9 zwykły Diesel tam bodajże 65KM. I teraz moje pytanie brzmi czy będzie pasowało na śruby do wału i potem do sprzęgła czy będzie pasowało??? Czy sprzęgło też bym musiał kupować do zwykłego diesla? czy z JTD będzie pasować? Kompletne sprzęgło już chce kupić nowe. Dodam że czytałem wiele forów na temat zamiany koła dwumasowego na zwykłe koło. Wiele osób to potępia gdyż piszą że skraca to żywotność skrzyni biegów. Z ciekawości popatrzyłem na używane skrzynie na allegro i te z silników fiatowskich 1.9 D niczym się nie różnią od mojej z JTD. Więc jakoś bardzo drastycznie jej żywotności taki zabieg nie powinien skrócić. Chodzi mi głównie czy to koło z silnika 1.9 D będzie pasować do 1.9 JTD???

    0 2
  • #2 09 Cze 2016 08:05
    Dawid W
    Poziom 14  

    Cześć
    Z własnego doświadczenia i rozmów z mechanikiem (pracuje w serwisie toyoty i hyundaia-ten mechanik) to wymieniaj na sztywne, z ta różnica że nie szukał bym na allegro tylko w jakimś zaprzyjaźnionym sklepie, wziąłbym komplet tj docisk, sprzęgło, koło, łożysko. Mam w swoim seacie od roku i nie widzę różnicy.

    0
  • #3 14 Cze 2016 22:39
    Browc70
    Poziom 11  

    Z mojej retrospekcji na temat wymian dwumas na normalne koło zamachowe należy w sterowniku narzucić większe obroty biegu jałowego, żeby wyjść poza granicę największych drgań skrętnych i podobno wtedy wszystko gra.

    0
  Szukaj w 5mln produktów