Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wywala bezpiecznik sterowania silnikiem VW PASSAT B5 2.3 vr5

09 Cze 2016 21:06 1587 5
  • Poziom 5  
    Witam .
    Posiadam autko passata b5 2.3 vr5 1998 rok w gazie(brc plug&drive ) 56 sequent.
    Dzisiaj jadąc do miasta samochodem w pewnym momencie stojąć na czerwonym świetle , samochód zaczął trekotać , jak ruszyłem stracił moc (na gazie) jadąc tak jakieś 500 m , usłyszałem PIP(sygnał) po czym patrze zmienił na benzyne (dodam ze miałem gaz do pełna natankowany) po przełączeniu na benzyne zgasł juz nie dało rady odpalić , sprawdziłem bezpieczniki , co sie okazało przepalił się bezpiecznik nr 32 od sterowania silnikiem 20 amper , wkładając inny 20 amperowy po włączeniu zapłonu odrazu przepala . a więc mam pytanie co moze być przyczyną czy sterownik silnika czy jakies zwarcie czy moze posprawdzać cewki ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Ewidentnie masz jakieś zwarcie. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy przepali bo ten przekaźnik zasila właśnie przepływomierz, następnie cewki, bo je też zasila.
    Tak znadziesz przyczynę o ile nie jest nic podpięte dodatkowe (od gazu np. pod ten obwód).
  • Poziom 5  
    Ok za jakies 30 minut dam odpowiedz co i jak .
    Wracając do gazu ,byłem u gazowanika mówi ,że nie bo gdyby było to by siadły tez bezpieczniki od sterownika gazu , ale dzieki wielkie za podpowiedzi
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Wszystko zależy jak podpięte niekoniecznie musiałyby siadać inne. Nie przepali Ci dwóch na raz a słabszy, i zależy gdzie położony. Masz schemat więc masz z górki.
  • Poziom 5  
    Pomógł rafal.jaro .
    Przepływomierz okey , lecz siadła cewka robiła najwyraźniej jakies zwarcie lub cos mianowicie :
    Wyłozyłem wtyczke od cewek , włożyłem bezpiecznik w miejscie gdzie mi go przepalało , bezpiecznik sie nie przepalił kontrolki od gazu i benzyny wróciły , a gdy włożyłem spowrotem wtyczkę od cewek bezpiecznik się przepalił , lecz co mnie najbardziej zaciekawiło znalazłem gdzie nowe bezpieczniki jeszcze w pudełku dla pewnosci jeszcze raz sprawdziłem te cewki i co się okazało auto chodzi minowicie nie przepala juz bezpiecznika gdy wtyczka od cewek jest podłączona trochę to dziwne ale też zauwazyłem ,że samochód na wolnych obrotach odcina jeden gar tak,że moze byc jednak cewka . Dziekuje bardzo za pomoc , zamówiłem cewki i jutro lub jeszcze dzisiaj zdam relacje z przebiegu naprawy .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Który cylinder robi zwarcie? Wypnij tą która przepala bezpiecznik i odpal auto jesli nie przepali to szukaj cewki nowej. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji są świece zapłonowe.