Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E60 530XI N52 - Silnik, szarpie, faluja obroty.

caliber99 10 Jun 2016 15:48 12993 7
Texa Poland
  • #1
    caliber99
    Level 9  
    Witam,

    Od stycznia mam BMW E60 09.2005 rok proudukcji, 258 km N52B30 silnik. Przelot 270000 - 100% oryginalny.

    Wszystko chodziło pięknie, ale jakoś 2 miesiące temu zapałiła się kontrolka silnika, podłączyłem swój komputer TEXA, pokazał błąd sond lambda i nic więcej. Potem jeździłem tym autem do teraz, byłem w Zakopanem ogólnie zrobiłem z 3000km i nic się nie działo oprócz trochę zwiększonego spalania o jakiś 1l-1,5/ 100km i czasem potrafiły zafalować wolne obroty, ale to wręcz nie zauważalnie. W koncu stwierdziłem iż to trzeba zrobić więc odstawiłem do znajomego mechanika, ma komputery do BMW to zbada co i jak. No i według niego uszkodzony był czujnik Valvetronic. Kupiłem wydałem 700 zł oryginał z serwisu, mechanik zamontował no i co ? Jest jeszcze gorzej, silnikiem teraz bardzo szarpie, na komputerze podobno pokazuje wypadanie zapłonów, nie da się wogóle jeździć, a mechanik twierdzi, że to coś uszkodzone jest na pierwszym cylindrze (upalony zawór albo dziura w tłoku).


    Tylko, że auto przed wyprawą do mechanika prawie nie brało oleju na 8000 km dolałem 1l, płyn chłodniczy nie ubywał, nie kopcił nawet grama na niebiesko, a on twierdzi, że coś w tym pierwszym cylindrze nie tak. Zmierzył jeszcze ciśnienie sprężania i na wszystkich garach wychodzi 14 bar równiutko.

    O co tu chodzi? Może ktoś miał podbną sytuację?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc,



    PS. Świece wymienione, i zamieniane miejscami, cewki również sprawne i zamieniane miejscami, wtryskiwacze również zamieniane miejscami i dalej to samo, żadnej zmiany. Iskry na wszystkich świecach są.
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    caliber99 wrote:
    Jest jeszcze gorzej, silnikiem teraz bardzo szarpie, na komputerze podobno pokazuje wypadanie zapłonów, nie da się wogóle jeździć, a mechanik twierdzi, że to coś uszkodzone jest na pierwszym cylindrze (upalony zawór albo dziura w tłoku).


    Tak może być wypracowany, te silniki tak mają, naprawa nieopłacalna, wymiana.
    Ale trzeba rozebrać i zdiagnozować , najpierw górę.

    Lub tak jak pisze boncur generalna naprawa i 4 cyfrowa sumka pujdzie w auto.
  • #4
    Don de Leon
    Level 24  
    Jak odstawiałeś do mechanika, auto pracowało dobrze, oprócz kontrolki?
  • #5
    caliber99
    Level 9  
    Przed postawieniem do mechanika autem normalnie jeździłem. Paliła się tylko kontrolka (czasem gasla na trochę sama, ale na nowo się zapalala) , palił około 1l więcej na 100km, oraz czasem na zimnym silniku potrafiły wolne obroty zafalowac, na ciepłym było wszystko ok. A teraz dla odmiany na zimnym silniku chodzi ok, ale tylko trochę się rozgrzeje i zaczyna nim rzucać:-/ no i dziś auto narazie zabrałem od niego to jeździć można normalnie przyspiesza, nie dlawi się, nie kopci. Takiei cuda są tylko na wolnych obrotach.
  • #6
    uzizos199
    Level 2  
    Dzień dobry, mam podobny problem. Udało się Panu rozwiązać tą zagwozdkę? 🥲
  • #7
    airsped
    Level 8  
    Witam, pisze z drugiego konta firmowego.

    Winnym okazał się duży zawór Disa w kolektorze dolotowym. Urwał się sworzeń klapki i klapka stanęła bokiem. Silnik nie dostawał powietrza w odpowiedniej ilości. Stąd silnik nierówno pracował.
  • #8
    uzizos199
    Level 2  
    Dzięki za info ✌️😁