Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rejestratory Dahua przestawiają godziny w kamerach

giaur13 10 Jun 2016 16:12 13599 20
Optex
  • #1
    giaur13
    Level 13  
    Rejestratory dahua. Problem zaobserwowałem w wersjach ECO: NVR1104, NVR1108, NVR4108

    Występuje chyba przy wszystkich kamerach: Kenig, Dahua, BCS.

    Ustawiam godzinę w kamerach, ustawiam godzinę w rejestratorze. Jest ok. Wyrzucę z listy kamer kamery, dodaję jeszcze raz - godzina i strefa czasowa zmieniona. Jak na rejestratorze jest +1.00 na kamerach powstaje -1.00. Jak daję +2 na kamerach dostaję -2. Jak ustawiłem na 0 - i tak się zmienia godzina.

    Oczywiście mógłbym nie kasować kamer z listy - no bo po co - ale rejestrator przestawia też godziny na kamerach po resecie (czy zaniku napięcia).

    Nie ma przy tym jakiejś logiki (albo jej nie widzę). Czasami przestawia o 4 godziny, czasami o 8.

    Widać to bardzo wyraźnie nawet na obrazie. Ustawiam dobrą godzinę na kamerze (taką jak na rejestratorze), dodaję ją do rejestratora, przez sekundę (może dwie) wyświetla się prawidłowa, po czym zmienia się na inną.

    Rozumiem, że to miałoby nam jakoś ułatwić życie - automatyczne ustawianie godziny. Tylko szkoda, że nie działa, albo nie rozumiem jak. Wie ktoś jak to wyłączyć?

    Moderated By jimasek:

    Temat poprawiłem - usunąłem zbędny znacznik ":/"

  • Optex
  • #2
    giaur13
    Level 13  
    Sprawa się trochę rozjaśniła.

    Na kamerach można ustawić jakąkolwiek godzinę. Jeśli dodamy kamerę do rejestratora jest ok - nic się nie zmienia - pozostaje ustawiona godzina. Po resecie rejestratora godziny przestawiają się na, moim zdaniem, zupełnie nielogiczne. Pomimo takich samych ustawień na kamerach niektóre są przestawiane do przodu, niektóre do tyłu - nie widzę w tym logiki.

    Po uruchomieniu na rejestratorze strumienia extra z kamery - ustawia on prawidłową godzinę na kamerach. Oczywiście przy założeniu, że jest na kamerze i rejestratorze ta sama strefa czasowa DST itd. Wystarczy więc po zaniku uruchomić gdziekolwiek (SmartPSS, iexplorer) strumień extra kamery i następuje synchronizacja.

    Oczywiście trudno jest sprawdzać, gdzie nastąpił reset i robić synchronizację. Ale temat obszedłem. Wystarczy na rejestratorze wymusić nagrywanie poza strumieniem głównym z kamery również strumienia dodatkowego. Po resecie rejestrator na sekundę przestawia godzinę na dziwną, ale po tej sekundzie zaczyna się nagrywanie - po którym przestawia na prawidłową.

    Trochę jest to "patenciarskie", ale na razie mi działa. Temat w zasadzie nie do zamknięcia, bo dla mnie nieklarowny. Mam nadzieję, że niedługo ktoś się z nim spotka. Nawet wpis pod tematem: "też tak mam" troszkę by mi poprawił humor :)
  • Optex
  • #3
    anieckula
    Level 11  
    Też tak mam i walczę z tym od 2 tygodni nie ma w tym żadnej logiki mam nadzieję że coś podpowiesz albo jest ktoś kto sobie z tym poradził

    Dodano po 5 [godziny]:

    witam serdecznie mój rejestrator jest firmy bcs kamery bcs i ipox jedyna zależność to że w podobnym czasie jakieś 4 tygodnie temu przestały działać a właściwie zaczęły zmieniać godzinę wyświetlanego czasu (znacznik czasu) twój dahua a mój bcs. po wgraniu nowego firmware jeszcze godziną sobie przestawia np z 18 na 19 jak wpiszę 17 to 18 ustawi ale po restarcie i tak wyskoczy 19.
    tak więc odłączyłem rejestrator od internetu wyłączyłem restart co noc zmusiłem aby wyświetlił godzinę18 i czekam na rezultat ponieważ poprzednie błędy uniemożliwiały odtwarzanie nagrań poprzez przeskakiwanie na pasku postępu nagrania na przykład z godziny 9.00 na 9.20 a później z 8 na 9 z 9 na 10 itd.

    podpowiedzcie jakieś logiczne rozwiązanie
    pozdrawiam
  • #4
    MaliQ
    Level 12  
    Pozwolę odświeżyć temat. Ja mam problem z wideorejestratorami firmy BCS, które cofają czas o 60 minut do tyłu. Przykład: jeżeli mamy godzinę 23:59, to zegar zamiast wskazać godzinę 00:00 cofa się do godziny 23:00. Nie synchronizuje się z serwerem NTP, pomimo że opcja jest aktywna. I tu się rodzi się pytanie: jeżeli dojdzie do jakiegoś zdarzenia np. o godzinie 15:00 a zegar na nagraniu pokazuje 14:00, to czy sąd, prokuratura, policja uzna takie nagranie z monitoringu ?

    Od pewnego czasu mamy wysyp pseudo fachowców specjalizujących się w sprzedaży i montażu tego badziewia za bardzo duże pieniądze, nie wspominając o jakości wykonanej usługi, nagminne montowanie kamer w pobliżu zwodów pionowych instalacji odgromowej, jak i krzyżowanie kabli instalacji CCTV ze zwodami pionowymi, o oszczędności na materiale nie wspomnę. Pozdrowienia dla Jacka K. i innych fachowców specjalizujących się w systemach CCTV...
  • #5
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    Bardzo to ciekawe co piszesz. A ręczne ustawienie czasu na zmiane czasu na letni i zimowy daje jakiś rezultat? Lub sprawdzenie NTP z innych serwerów? Co do nagrań z przestawionym czasem to raz musiałem policjantom zgrywać nagrania, bo wysadzili bankomat. Jedyne co to policjanci mi powiedzieli, żebym przesunął czas o ten nieprawidłowy. Ale jak to ma się do spraw sądowych to nie wiem.
  • #6
    MariuszX49
    Level 21  
    Jeśli chodzi o zabezpieczanie nagrań dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości nie miałem nigdy problemu z tym, że godzina była różna na nagraniach, podczas zabezpieczania ustala się przesunięcie czasowe i w protokole to jest zapisywane i takiego nagrania używano później w sądzie.
  • #7
    dgolf
    Level 15  
    Miałem podobnie z rejestratorem Dahua, kamery IP tej samej firmy. Na chwilę obecną działa ustawienie wszędzie - przy czasie letnim GMT+2 i synchronizacja z tempus1.gum.gov.pl. Zobaczymy jak długo. U mnie głównie przestawiał się GMT na kamerkach i wynosił on +8 ;)
  • #8
    rob_sun
    Level 10  
    Problem znika po podłączeniu przez protokół PRIVATE - to zjawisko występuje przy połączeniu przez Onvif - wtedy się odznacza checbox zmiany czasu letniego na zimowy DST.
  • #10
    e-sparks
    Electrician specialist
    oari wrote:
    Wyłączyć NTP w kamerach?
    A w zasadzie to po co kamerze wiedza o godzinie?
    Nie wystarczy, żeby rejestrator to wiedział? Praktycznie odkąd zauważyłem rozbieżności pomiędzy czasem rejestratora i kamer, wyłączam wyświetlanie godziny przez kamerę i nie przejmuję się różnicami, których już nie widać...
  • #11
    oari
    Level 10  
    Rejestrator synchronizuje czas w kamerach, ale nie uwzględnia ustawionych na nich stref czasowych dlatego najlepiej ustawić na nich UTC+0 i wyłączyć NTP. Testuję to rozwiązanie od niedawna.
  • #12
    Pikczu
    Level 16  
    e-sparks wrote:
    oari wrote:
    Wyłączyć NTP w kamerach?
    A w zasadzie to po co kamerze wiedza o godzinie?
    Nie wystarczy, żeby rejestrator to wiedział? Praktycznie odkąd zauważyłem rozbieżności pomiędzy czasem rejestratora i kamer, wyłączam wyświetlanie godziny przez kamerę i nie przejmuję się różnicami, których już nie widać...


    Wprowadzasz ludzi w błąd.
    Właściwy czas w kamerach to mus.
    Jeśli kamery mają inne czasy niż NVR a w dodatku różne między sobą.
    Odtwarzanie będzie też rozjechane, nie mówiąc już o odtwarzaniu kilku kamer naraz.
    Gotowa recepta na koszmar dla użytkownika.
    Rozwiązanie jest banalnie proste, ustawiasz NTP włącznie z DST.
    Adres servera NTP np: jeden z trzech poniżej.
    server 0.pl.pool.ntp.org
    server 1.pl.pool.ntp.org
    server 2.pl.pool.ntp.org
    server 3.pl.pool.ntp.org
    W kamerach robisz podobnie ale zamiast serwera NTP w okienku NTP podajesz adres rekordera.
    Dalsze kroki są zależne od wersji oprogramowania w kamerach.
    Niektóre firmwary z 2018 i 2019 roku automatycznie biorą pod uwagę DST.
    Więc trzeba sprawdzać.

    Żeby to sprawdzić zmieniasz interwał synchronizacji na 1 minutę i zwyczajnie czekasz.
    Po przejęciu sekund z 59 na 00 następuje synchronizacja.
    Wystarczy skorygować DST i zmienić interwał synchronizacji na jaki nam pasuje.
    I gotowe.
    W niektórych modelach jest dedykowany "ptaszek" do synchronizuj czas rekordera z kamerami.
  • #13
    dgolf
    Level 15  
    Hola hola Panie Pikczu.
    Na kamerach analogowych nie ustawiamy czasu, a często są "wymieszane" z cyfrowymi w jednym rejestratorze. Rejestrator pobiera obraz i to on zapisuje na podstawie swojego zegara wideo na dysku. Ustawienie błędne zegara na kamerze cyfrowej niby w czym zakłóci zapis wideo oraz co ma do pozostałych kamer. Napisz konkretnie - w którym protokole połączenia rejestrator - kamera to wystąpi i co się stanie. Bo takie ogólne pierdu pierdu to wiesz.

    Rozumiem, że jeżeli kamera "nabija" czas na obrazie to będzie się on różnił z realnie nagranym i Policja w razie czego będzie nosem kręcić. Ale tak jak pisali - wyłączasz to i zastępujesz czasem rejestratora.

    Moderated By suworow:

    Nie bardzo rozumiem po co takie słowa....
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum. Ostrzeżenie #4

  • #14
    Pikczu
    Level 16  
    Za tak zaczepny post nie zasługujesz na odpowiedź.
    Ale odpisze dla innych.

    dgolf wrote:
    Hola hola Panie Pikczu.
    Na kamerach analogowych nie ustawiamy czasu, a często są "wymieszane" z cyfrowymi w jednym rejestratorze. Rejestrator pobiera obraz i to on zapisuje na podstawie swojego zegara wideo na dysku.
    Obraz z kamer analogowych jest zapisywany według czasu zegara rekordera.

    dgolf wrote:
    Ustawienie błędne zegara na kamerze cyfrowej niby w czym zakłóci zapis wideo oraz co ma do pozostałych kamer. Napisz konkretnie - w którym protokole połączenia rejestrator - kamera to wystąpi i co się stanie. Bo takie ogólne pierdu pierdu to wiesz.
    Obraz z kamer IP jest zapisywany według czasu kamery jeśli tego nie rozumiesz to mi przykro i współczuje twoim klientom.

    dgolf wrote:
    Rozumiem, że jeżeli kamera "nabija" czas na obrazie to będzie się on różnił z realnie nagranym i Policja w razie czego będzie nosem kręcić. Ale tak jak pisali - wyłączasz to i zastępujesz czasem rejestratora.


    Kamera IP nie "nabija" na obrazie tylko dane są zapisywane na dysku rekordera według czasu kamery.

    Czyli dla przykładu czas rekordera to 12:00 a czas kamery IP to 14:00 żeby zobaczyć zdarzenie na kamerze IP z 12:00 trzeba szukać o 14:00.
  • #15
    gkmaster
    Level 17  
    Pikczu ma rację i to nie żadne priedu pierdu - przy kamerach IP i różnym czasie Kamera VS Rejestrator jest to mega problem i cholernie uciążliwe przy zgrywaniu materiału. Tym bardziej, że przy Smart PSS klikamy w czas np. 14:00 a smart przerzuca z automatu na godzinę 12:00 i jest to mega denerwujące a już próba zgrania takiego materiału to już nie lada wyzwanie. Dodatkowo dochodzą problemy z wyszukaniem materiały gdy mamy rejestrację tylko na ruch.
  • #16
    Pikczu
    Level 16  
    Gdy bym nie był pewien nie pisał bym.
    Spędziłem 4 lata jako QA analyst, 3 lata jako kierownik działu wsparcia i R&D dla dystrybutora Dahua w Irlandii.
    Więc coś tam się orientuje.
    Pozdrawiam :)
  • #17
    gkmaster
    Level 17  
    No cóż - twoja wypowiedź była merytoryczna i właściwie odpowiadała na pytanie forumowicza co rzadko się zdarza na forum elektrody. Częściej można przeczytać o tym że szukanie nie boli :).
    Może będziesz się orientował czy da się włączyć synchronizację czasu dla kamer IP Dahua z rejestratora ale poprzez SmartPSS. Chodzi o to że nie mam bezpośredniego dostępu do klienta a czas w kamerach właśnie się rozjechał. Z pozycji SmartPSS mogę ustawić czas w rejestratorze ale już nie widzę opcji aby go zmienić w kamerach. Z pozycji rejestratora (nie pamiętam od której wersji) można było kliknąć "checkbox" aby godzina w kamerach była synchronizowana w z rejestratora.
  • #18
    Pikczu
    Level 16  
    Spróbuj zalogować się do rekordera nie przez smart PSS tylko z przeglądarki.
    Przy kamerach powinna pojawić się ikonka internet explorera.
    I powinieneś być wstanie otworzyć nowe okno przeglądarki dla każdej kamery.
    Niestety jest to zależne od rekordera i firmwaru.

    Pisze z pamięci bo od roku już się tym nie zajmuję.
  • #19
    gkmaster
    Level 17  
    Nie mogę przez przeglądarkę bo musiał bym mieć przekierowane porty albo VPN-a a tego też nie mam. Mam tylko SmartPSS i dostęp po P2P. Zatem nie pozostaje nic innego jak wybrać się do klienta.
  • #20
    e-sparks
    Electrician specialist
    gkmaster wrote:
    Nie mogę przez przeglądarkę
    Możesz.
    Rejestratory Dahua przestawiają godziny w kamerach
  • #21
    Interesant
    Level 34  
    ...
    gkmaster wrote:
    Nie mogę przez przeglądarkę bo musiał bym mieć przekierowane porty albo VPN-a a tego też nie mam. Mam tylko SmartPSS i dostęp po P2P. Zatem nie pozostaje nic innego jak wybrać się do klienta.


    Tylko pod żadnym pozorem w trakcie otwartej sesji przeglądarki nie zamykaj SmartPSS, bo utracisz w przeglądarce połączenie via loopback.