Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot407 2.0 hdi - czarn dym

11 Jun 2016 00:12 24351 26
  • Level 11  
    witam. mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku. Wstępnie zauważyłem odkręcony układ dolotowy do turba więc go zakręciłem jak powinno być ale dym wciąż jest dodam że wirnik od turba jest delikatnie w oleju ale znacznie oleju nie ubyło. Dodam że na odkręconym układzie dolotowym przejechałam ok. 300 km. Wszystko zakręcone a dymi nadal co może byś przyczyną.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 1  
  • Level 11  
    Witam. komputer wykrył stały błąd zaworu egr. Więc go dokładnie wyczyściłem wszystkie czujniki węże idąc od zaworu EGR a do układu ssącego, dymienie można powiedzieć że ustało ale teraz po załączaniu sie turba słychać tak jakby taki świst turbo jest sprawne nie ma praktycznie żadnych luzów jest dosłownie delikatnie nawet bardzo delikatnie w oleju. komputer nie wykrywa żadnych błędów i troszkę niepokoji mnie ten świst. Co może być teraz przyczyną ??? Pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 1  
  • VAG group specialist
  • Level 11  
    Witam problem rozwiązany częściowo świst ustał mianowicie nieszczelność zaworu EGR, ale czarny dym nie ustał i on właśnie nie daj mi spokoju zaznaczam że olej w porządku. Pozdrawiam
  • Level 32  
    Ostatnio też walczyłem z tym w 407, pęknięta rura idąca bezpośrednio z turbiny do przepustnicy, najczęściej pęka od tyłu z powodu przetarcia, świstu powietrza nie słychać, więc trzeba namacalnie szukać,
  • Level 1  
  • Level 32  
    KotBury2 wrote:
    Spróbuj eksperymentu z przepływomierzem (4 - drugi rysunek), mianowicie, wyłącz jego kostkę elektryczną i testuj podczas jazdy po ulicy. Jeżeli silnik ożywia się i przestaje dymić z wypiętym wtykiem, podczas gdy z wpiętym było bardzo źle, oznacza uszkodzenie przepływomierza, a konkretnie zawyżanie sygnału masy powietrza. Natomiast EGR (1, 2 - drugi rysunek) jest sprawny.

    I w tym momencie wprowadzasz w błąd, jeśli auto nie osiąga żądanego doładowania, turbina, pęknięty wąż itp, auto przestanie kopcić, gdyż wejdzie w tryb awaryjny i będzie pracować na mniejszej dawce. Użytkownik kupi nowy przepływomierz i się zgarbi że dymienie powróciło.
  • Level 1  
  • Level 32  
    Kolego wybacz, ale bzdury piszesz.
    Tam jest elektryczny zawór egr, więc w momencie jak by się nie zamykał zaraz wywali błąd.
    A jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, to po to turbina ma zmienną geometrię aby regulować ciśnienie doładowania, a poza tym ciśnienie spalin z egr-u jest niższe niż ciśnienie doładowania przy pełnym bucie.
    Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu.
  • Level 1  
  • VAG group specialist
    Kolego, skoro jesteś taki mądry to powiedz jakie będą efekty jaj będzie np dziurawy intercooler?
    Z tego co ja wiem to silnik zacznie kopcić przy przyspieszaniu i jakoś ta twoja teoria upadnie.
    Czemu silnik dymi na czarno? Dymi bo ma zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza.
  • Level 32  
    To jest niestety tylko wiedza szkolna, brak doświadczenia praktycznego.
  • Level 1  
  • Moderator of Cars
    KotBury2 wrote:
    Każda inna usterka typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa", wywołuje szaro-czarne, ciemno-szare dymienie, nigdy czarne, to po pierwsze. Jest to jedyny przypadek, zresztą bardzo słabo rozpoznany nawet przez renomowanych mechaników, gdy w cylindrze znajduje się dziwaczna mieszanka aż trzech mediów, tj. świeże powietrze plus spaliny i plus rozpylone paliwo.

    Bzdury. Jak to więc możliwe że kopcą na czarno diesle które nigdy EGR nie miały?
    Co wynika z tego że do cylindra dostają się spaliny? To że brakuje miejsca na powietrze (tlen) potrzebne do spalenia paliwa. Tak samo może tego powietrza brakować jak gdzieś bokiem ucieknie albo ECU źle zmierzy jego objętość (przepływomierz).
  • Level 1  
  • Level 25  
    Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda) Powietrze, które uciaka bokiem nie bierze udziału w procesie spalania , więc jest mało tlenu, czyli czarny dym. W nowszych sterownikach są dodatkowe mapy, które limitują dawkę paliwa w oparciu o ciśnienie doładowania. EGR przy większych dawkach jest zamknięty a otwiera się przy niższych, kiedy jest nadmiar tlenu, żeby ograniczyć emisję tlenków azotu.
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 32  
    Kolego drogi, nie prawimy Tobie złoścliwości, a jedynie powinieneś uczyć się od starszych doświadczeniem. Nie spierałbym się z Tobą gdybym nie miał ostatnio takiego na warsztacie też na dymienie na czarno.
  • Level 11  
    witam wszystkich po krótkiej przerwie. A więc problem nie rozwiązany nadal auto kopci na czarno przy gwałtowny gazowaniu nie ma żadnego błędu turbo nie daje żądnego ciśnienia zupełnie nic. próbowałam już z czujnikami temperatury przepustnicy, ciśnienia przepustnicy, czujnikiem przepływki powietrza i żadnych zmian. co jeszcze może być przyczyną???.takich dziwnych objwów????

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam że nie ma fap-a
  • Level 32  
    A te wężę sprawdziłeś, organoleptycznie...
  • Level 25  
    FAP usunięty, czy fabrycznie był bez?
  • Level 1  
  • Level 11  
    A nie prościej do mechanika podjechać? Ewidentny brak tlenu w stosunku do ilości paliwa ale przyczyn to na doktorat można wymienić. Turbo, nueszczelnosci, błędy w obliczania Ecu itd.... to nie golf 1.6 tdi z 90r ze na oko się diagnozowalo.
  • Level 11  
    Witam po długiej przerwie udało zlikwidować się czarny dym po przejechaniu dłuższej trasy pokazał się błąd egr i czujnika w kolektorze dolotowyn. Po wymianie tych części autko śmiga, tylko od 1200 obrotów do 2000 gdy dodaje bardzo powoli gazu silnik delikatnie faluje a jak przebjam biegi dynamicznie znaczy tak do 3000 obrotów to przy ok 2000 po puszczeniu gazu słuchać "pisk " , przy dynamicznej jeździe obroty nie faluja a przy spokojnej nie ma pisku. I co najlepsze komputer nie widzi żadnego błędu. Proszę o pomoc
  • Level 34  
    Niestety pomoc jest aż w Goleniowie i z niej należy skorzystać.