Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W208 3.2 V6 - Nie odpala, kręci, czujniki sprawne.

grud 11 Jun 2016 14:41 5625 12
  • #1
    grud
    Level 11  
    Witam,

    mam problem z CLK 3.2 V6 B+G '99

    Auto nie odpala, rozrusznik kręci, paliwo jest, iskra jest, przepustnica działa, czujnik wału OK, czujnik wałka OK, czujnik temperatury OK, ciśnienie paliwa OK, przepływomierz OK, świece nowe, cewki OK, kable OK.

    Auto łapie na 1 sekundę i gaśnie. Na plaku pali i reaguje, na gazie brak biegu jałowego i po zejściu poniżej 2k obrotów auto gaśnie.

    Samochód był podłączany pod SD wyszedł błąd wtryskiwacza na 4 cylindrze ale jest ich 6 więc to nie przyczyna.

    Dwa dni przed śmiercią auto zaczęło przygasać na dohamowaniu przed światłami. Auto od ok 6 miesięcy jeździło praktycznie na benzynie.

    Ktoś pomorze? Wygląda na jakiś problem ze sterowaniem wtrysku ale napięcie jest i przy kręceniu się zmienia. Jakie objawy będzie dawał uszkodzony ECU, zaglądałem do niego wygląda jakby dopiero z fabryki wyszedł.

    Proszę o jakąś radę bo pomysłów brak, w warsztacie też ręce rozkładają ;/

    Załączam diagnostykę.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    grud
    Level 11  
    Tak, jak plaka odpuszczam to gaśnie, na LPG powyżej 3000 obrotów silnik pracuje prawidłowo, poniżej 2000 dusi się i gaśnie. Zachowuje się jakby nie było wolnych obrotów.

    Wartości ciśnienia paliwa nie znam, mechanik powiedział, że jest prawidłowe. Kompresja jest w porządku, silnik był żwawy na przestrzeni tych nastu lat do setki stracił ~0,5 sekundy.

    Pierwsze co przyszło mi do głowy to czujnik położenia wału, później temperatury i wałka, sprawdziłem miernikiem reagowały na bodźce, później paliwo, iskra, prąd, przepustnica też w porządku. Pomysły się skończyły jak i wiara w umiejętności więc wiedząc, że SD potrafi wiele pojechałem na komputer (myślę może źle sprawdzałem ;/)i ewentualną wycenę. Goście powiedzieli, że temat ciężki i nie podejmą się bo trzeba by było wymieniać metodą prób i błędów, no i średnio im się to opłaca. Warsztat ma dobrą opinię i robią tylko Mietki, do diagnostyki też podeszli wnikliwie. Później przewinął się temat ewentualnego złego kąta wyprzedzenia zapłonu lub ECU.

    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone miernikiem, przekaźniki również, kable nie są pogniłe.

    1. Czy jest możliwe by przez jeden wadliwy wtrysk sterownik wyłączał zapłon?
    2. Czy po prostu sterownik padł?
    3. Czy ewentualnie mógł zaadoptować jakieś błędne wartości i teraz na nich bazować?

    W ASO ponoć można przywrócić ECU do wartości wyjściowych (reflashing), warto? Czy lepiej kupić używkę o tych samych numerach?
  • #4
    bemka
    Level 15  
    Witam,
    czy zostały sprawdzone wartości zasilania przepływomierza i przepustnicy?
  • #5
    grud
    Level 11  
    bemka wrote:
    Witam,
    czy zostały sprawdzone wartości zasilania przepływomierza i przepustnicy?


    Tak jak pisałem, przepływka i przepustnica są sprawne. Poza tym nie sądzę by uszkodzony przepływomierz mógł blokować możliwość odpalenia silnika.
  • #6
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Witam, ja bym zaczął od sprawdzenia zasilań sterownika być może masa jest słaba na sterowniku a błędu wcale nie musi pokazać, ja bym sprawdził ciśnienie w kolektorze ssącym również, to jest podstawa.
  • #7
    grud
    Level 11  
    Ciśnienie sprężania jest właściwe... Auto przyspiesza w niecałe 8sec do setki, awaria powstała nagle, więc nie jest możliwe by wszystkie pierścienie w jednym czasie się rozsypały, jak również nie jest możliwe by 2 uszczelki głowicy zostały wydmuchane w tym samym czasie. Ponadto są 3 zawory na cylinder i ten silnik pali nawet bez 2 garów.

    Kolektor dolotowy dziś rozebrałem, przeczyściłem, nowe uszczelki, EGR przeczyszczony, średnio zabrudzony. Wszystkie masy w komorze silnika przeczyszczone papierem, psiknięte kontaktem i skręcone. Masa jest prawidłowa.

    Zaczął się pojawiać błąd ASR ACC.SKID CONTROL na wyświetlaczu. Moduł ASR wygląda jak nówka, płytka w fabrycznym laminacie, nikt przede mną nie grzebał. ECU wariuje? Przełącznik pod pedałem był wymieniany 2lata temu, wtedy jednak pojawiał się błąd ASR BAS ABS bez ACC... i widniał napis w tłumaczeniu "ASR wymaga regulacji".

    >> Błędu ASR już nie wyświetla <<

    Nie wiem co jest z tym autem ale już jobla można dostać ;///

    Jeszcze jedną rzecz zaobserwowałem, gdy listwa wtryskowa po demontażu była całkowicie pusta auto kręciło normalnie do jej napełnienia, później zaskoczyło na 1sec i zgasło. Normalnie kręci od razu zaskakuje na 1sec i gaśnie.
    Wniosek więc taki, że problem pojawia się w chwili gdy silnik zapala.

    Ktoś podpowie co jeszcze może być przyczyną wyłączania zapłonu?

    ----------------------------------------------------
    Prosiłbym o jakieś rzeczowe rady/pomysły, a nie rzucone od tak truizmy tylko po to by nabić punkty.
    ----------------------------------------------------

    Doszedłem do wniosku, że wtryskiwacze nie podają paliwa. Wtryski cały czas mają napięcie ~6V stacyjka pozycja II, gdy jest zapłon, napięcie skacze ale nie spada do zera. Nie powinno być 0 12 0 12 0 12 0 12 w chwili gdy jest wtrysk podaje napięcie, a w spoczynku 0?


    Ktoś powie jaka jest procedura zamiany ECU - Bosch A0265456532 ? Immobilizer jest jako osobny moduł czy to jest na jednej płycie?
  • #8
    Artznal
    Level 1  
    Co sie okazalo bo moj juz stoi trzeci tydzien.
  • #9
    rubel1233
    Level 8  
    Odkopie temat.Auto jak w temacie MB clk3.2w208 przed liftem, problem polega na tym że auto bardzo długo kręci zanim odpali, na zimnym sliniku praktycznie za każdym razem, zdarza sie też przy temp. płynu chłodniczego 80 stopni.Wcześniej takie objawy występowały raz na jakiś czas więc wymieniłem czujnik temperatury wody ( tak mi doradzono w warsztacie ) i był spokój około 2 tygodnie aż do wczoraj,niestety problem powrócił ze zdwojoną siłą:( podłączałem komputer i nic nie wykazał.Czy miał ktoś podobny problem????? bardzo prosze o pomoc i porade gdyż w moich okolicach niestety nie ma uczciwego a tym bardziej dobrego mechanika/warsztatu.
    Pozdrawiam
  • #11
    rubel1233
    Level 8  
    Czujnik walu jest nowy, byl wymieniony jakis czas temu jak auto gaslo przy temp. 90 stopni a co do rozrzadu to nie przeskolczyl ba 100% auto sie zachowuje normalnie tzn jak przed usterka, jedzie normalnie, moc ma dobrze przyspiesza z tym ze ciezko go odpalic na zimnym silniku, trzeba krecic 3-4 sekundy zanim odpali a co do sd to tak jak wspominalem niestety u mnie w okolicach nie ma nikt, zaden warsztat nawet solidnego mechanila nie ma wiec jestem zdany tylko na siebie
  • #13
    rubel1233
    Level 8  
    Citronaniak dziekuje bardzo za checi pomocy, problem z moim clk juz rozwiazany, zapomnialem dodac ze w aucie znajduje sie instalacja gazowa i to ona jest winna, do wmiany parownik, najprawdopodobniej uszkodzona membrama poniewaz po wylaczeniu silnika nie odcina gazu i zalewa silnik stad na zimnym lub nie dogrzanym silniku problemy z odpalaniem. Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za checi pomocy.