Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1 1.9 TDI - Migajace wszystkie kontrolki deski / zegarow

7hebill 11 Jun 2016 14:50 7023 24
  • #1
    7hebill
    Level 11  
    Witam,
    dzisiaj dojechalem rano do pracy i po doslowie pol godziny samochod nie do odpalenia.
    Postaram zawrzec wszystkie informacje jakie tylko wiem.
    Z gory przepraszam za brak polskich znakow bo nie mam.

    Skoda Fabia 2003
    TDI 1.9 Hatchback

    Dwa miesiace temj mialem typowa usterke zegarow, spotkalem sie z nia juz w poprzednim moim aucie SDI. Tak wiec poprawilem luty i podgrzalem plytke. Do tej pory bez zadnego zarzutu wrecz bylem dumny bo usterka generowala blad czujnika lambdy czy jakos tak co wyszlo w praniu.
    W zalaczniku zalaczylem jak to wyglada. Mechanik w pracy powiedzial ze niby zegary do wymiany tyle ze w Polsce nie mieszkam i ciezko bedzie znalezc tutaj kogos ze zlotymi raczkami chyba ze ASO to wlasciwie mi zostaje poki co jedyna opcja. Tak pozostaje mi zmierzyc sie z tym samemu. Nie wiem czy jest jakas opcja na uratowanie licznika, choc dzisiaj i wczoraj padal deszcz i czytalem ze to moga byc i jakies kable ale nie wiem czego dokladnie szukac. Nie znam sie zbytnio na autach z wyksztalcenia informatyk. Wymiana zegarow calkiem wykonalna ale potrzebuje wsparcia rowniez gdyz nie znam Pinow ani do silnika ani do obecnych zegarow.

    Ktos sie zna troszke i mi pomoze uratowac moje auto. Szkoda mi je zlomowac skoro mechanicznie jest juz odpicowane i dopieszczone.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro silnik nawet na chwile nie odpala to nie jest to wina licznika.
    Nawet bez licznika odpali i zgaśnie po sekundzie.
    Pierwsze słyszę by lambda była podpięta do licznika.
    Filmu nie oglądałem ale proponuje szukać przyczyny w zasilaniu.
  • #3
    7hebill
    Level 11  
    Sorry zle sie wyrazilem silnik zaskakuje po czym gasnie tak jak immo wylacza przy blednym odczytaniu kluczykow
  • #5
    7hebill
    Level 11  
    Podlaczylem vag i kanal 17 (licznik) nie odpowiada
    Pinout sprawdze jak tylko dorwe miernik - tyle ze mam sprawdzic na kablu racja?
  • #7
    7hebill
    Level 11  
    To jako tako prad leci bo licznik dziala normalnie do mementu przekrecenia kluczyka bo potem wszystkie kontrolki wariuja w sensie rownomiernie migaja

    Dodano po 3 [godziny] 33 [minuty]:

    Znalazlem firme naprawiajaca zegary, czy jest cos jeszcze co moge zrobic by upewnic sie ze to zegary na pewno? Co prawda brak komunikacji z zegarami przez vag utwierdza mnie bardziej w przekonaniu ze to wlasnie one ale nie chcialbym wyslac paczki na marne ;)
  • #8
    sk700
    Level 31  
    7hebill wrote:
    Znalazlem firme naprawiajaca zegary, czy jest cos jeszcze co moge zrobic by upewnic sie ze to zegary na pewno?

    Nie wiem jak w Szkocji, ale w PL takie zegary kosztują 50PLN, do tego przelut pamięci u elektronika myślę, że za 20funtów da się zrobić. O ile będziesz pewien, że to zegary bo do tej pory nie sprawdziłeś zasilania jak pisał kolega @grala1. Zapewniam Cię, że nie znajdziesz nikogo kto za choćby porównywalną kwotę zgodziłby się chociaż próbować naprawić obecny licznik.
  • #9
    7hebill
    Level 11  
    Malo tu takich specjalistów nie obrażając szkotów to idioci co sie zepsuje wyrzucają. Pracuje w ASO Audi i widzę czasami co oni robią. Pytałem mechanika o zdanie w pracy to dużo sie nie dowiedziałem :) Pokazał na zegary i sobie poszedł. Na dodatek odesłał mnie do skody :) Dziwne ze niby VW a niby odczytać z kompa nie mogą. Znalazłem firmę w Londynie która zajmuje się naprawą takich elementów ceny od 40F. Zasilanie sprawdzę już jutro bo stoi na parkingu w pracy - a samochodu nie mam :)

    Jesli miałbym wybierać między zasilaniem, a zegarami to instynkt podpowiada zegary ale jutro przyjrzę się też okablowaniu - mam nadzieję, że nie popada przez noc :)
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro uważasz że to licznik to zakup drugi.
    Zobacz czy po podpięciu kontrolki zachowują się normalnie. Jeżeli tak to przełóż pamięć ze starego licznika.
  • #11
    7hebill
    Level 11  
    Mam drugi licznik ale jest od skody fabii SDI. 880A Moj jest 880D. Nie narobie sobie bigosu? nie zablokuje mi się coś w komputerze? wyglada nie mal podobnie tyle ze u mnie jest juz wiecej na budziku o 20 mil i kilka kontrolek wiecej

    6y2919880d

    Dodano po 9 [minuty]:

    kolejny problem ze dokładnie 6y2919880d ciężko znaleźć na uk www raczej musiałbym sciagać specjalnie z Polski
  • #12
    sk700
    Level 31  
    Innego licznika nie podstawisz poprzez podmianę pamięci, konieczny będzie odczyt pinu i dopisanie interfejsem. Najtańszym wyjściem z sytuacji będzie wysyłka licznika (w razie gdyby wsad w liczniku był wysypany możesz wysłać też ECU) do PL do kogoś, kto zakupi drugi licznik i podmieni pamięci. Jeśli zależy Ci na czasie to szukaj licznika i kogoś do ogarnięcia na miejscu.
    Pozdrawiam
  • #13
    7hebill
    Level 11  
    Jeśli podmienie pamieci w liczniku (taki sam) powinno zaskoczyć bez zadnych dodatkowyh dopasowań vagiem dobrze rozumiem ?

    Z ciekawosci podpinajac stary (880A innny model) licznik z SDI coś mogę nabroić ? Coś zablowować ? Namieszać?

    Zastanawia się też nad skorzystniem jednak z tej firmy bo daja do 3 lat gwarancji na licznik choćby koszta byly troszkę większe choć przesyłki do Polski też do najtańszych nie należą wiec możliwe ze wyszlo by na to samo. Jutro jeszcze polece z rana obczaić może te kable poki co pogoda nie dopisuje.
  • #14
    sk700
    Level 31  
    7hebill wrote:
    Jeśli podmienie pamieci w liczniku (taki sam) powinno zaskoczyć bez zadnych dodatkowyh dopasowań vagiem dobrze rozumiem ?

    Jeśli wsad pamięci w Twoim liczniku nie jest uszkodzony to tak. Przebieg też będzie z Twojego licznika.
    7hebill wrote:
    Z ciekawosci podpinajac stary (880A innny model) licznik z SDI coś mogę nabroić ? Coś zablowować ? Namieszać?

    Jeśli licznik jest sprawny to nie. W sumie to rozbierz oba liczniki (jedynie zatrzaski) i porównaj ich płytki. Możliwe, że różnią się jedynie tarczami i wsadem pamięci.
  • Helpful post
    #16
    sk700
    Level 31  
    @grala1 podawał wcześniej
    stary - 6Y2 919 880D
    nowy - 6Y2 919 880A
  • Helpful post
    #17
    grala1
    VAG group specialist
    Jezeli twoja pamięć się nie wysypała a drugi licznik jest sprawny to przekładasz tarczki i pamięć i problem znika o ile problem jest w liczniku.
    Załóż ten drugi licznik i jak kontrolki się będą poprawnie zachowywały to składaj jeden z tych dwóch.
  • #18
    7hebill
    Level 11  
    Podleciałem do skodzi i jak mówiliście podłączyłem nowe zegary i zachowują się dość normalnie,
    nie migają wszystkie kontorlki.
    Paliły się:
    Akumulator - jak normalnie
    Immo migało - to raczej tez normalne skoro inne zegary
    Poduszki - to sobie usunę vagiem

    Płytki obu zegarów rzeczywiście różnią sie chyba tylko tarczami to też ja mowiliście postaram sie złożyć jedne sprawne. Potrzebuje jednak pomocy bo nie wiem gdzie ta pamieć eprom sie znajduje (w sensie domyślam się, ale wolałbym być tego pewien)
    Czy mogli byście mi pokazać/ zaznaczyć która to kość? Ew. uwagi na co uważać przy przylutowaniu ?

    Skoda Fabia 1 1.9 TDI - Migajace wszystkie kontrolki deski / zegarow

    to akurat zdjęcie nowych zegarów bez jednego silniczka ktory sobie uzupełnie pod koniec.
  • Helpful post
    #19
    sk700
    Level 31  
    Eeprom jest z drugiej strony płytki. Jak dobrze pamiętam będzie to 93c86.
    Masz vaga? W sensie KKL za 30zł czy będący na wyposażeniu ASO?
  • #20
    7hebill
    Level 11  
    Mam pod usb w pracy w sumie tez cos maja xd a bedzie potrzebny?

    Dodano po 33 [sekundy]:

    To podesle niebawem jeszcze druga strone ;)
  • Helpful post
    #21
    sk700
    Level 31  
    Jak to jest ten najtańszy kabel działający z polskim vagiem, vcds lite itp to jest szansa nawet dopisać nim inny licznik. W tym temacie jednak nie pomogę bo nie robiłem nim nic po za wyciąganiem pinu z licznika po złączu, do reszty mam inne graty. Czekamy na foto.
  • #22
    7hebill
    Level 11  
    Tez słyszałem ze można zrobić przez kabel ale problem ze nie znam pinu ani pierwszego ani drugiego licznika tym bardziej do ECU.

    Druga strona płytki wygląda tak:
    Skoda Fabia 1 1.9 TDI - Migajace wszystkie kontrolki deski / zegarow
  • Helpful post
    #23
    grala1
    VAG group specialist
    Jest tam 93C86 ale to tutaj nie ma znaczenia.
    Pamięć jest pod tarczką prędkościomierza, na wysokości 65 mil/h.
    Widać ją bez sciągania tarczki ale jej nie przełożysz bez rozebrania licznika do gołej PCB.
    Ściągasz wskazówki (najlepiej zaznaczyć sobie ich położenie), ściągasz tarczki, ściągasz biały plastik pod tarczkami i masz dostęp do pamięci.
    Problem jest z demontażem białego plastiku. Trzeba zdemontować wyświetlacze do tego. Można przeciąć biały plastik przy wyświetlaczach by ich nie rozbierać i po złożeniu całości zostawić go przeciętego. W niczym to nie przeszkadza.

    Widzę że już rozebrałeś.

    Skoda Fabia 1 1.9 TDI - Migajace wszystkie kontrolki deski / zegarow

    Pin licznika i ECU jest taki sam.
    Więc gdyby co potrzebujesz PIN z Twojego auta i z nowego licznika.
    Wystarczy odczytać 93C86 z obu liczników.
  • #24
    7hebill
    Level 11  
    ta kość 8 pin ma numer B22AJ 93C86 ALE jest u gory po prawej stronie :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    zegary juz nie raz rozbieralem wiec nie mam z tym akurat problemu ale dzieki za wskazówki ;)
  • #25
    7hebill
    Level 11  
    Tak wiec dziekuje wszystkim bardzo co pomogli mi walczyc z ta ustrka.

    Pamiec przelutowana tak jak mowiliscie, meczylem sie troche z tym ale dalo rade i musialem silniczek od predkosciomierze wziac ze starych zegarow bo sie zacinal i bledne odczyty predkosci podawal ale to pewnie ja cos nabroilem wczesniej jak przy nich cos.majstrowalem. Bardzo jestem zadowolony ze pamiec przetrwala i ufalo mi sie samodzielnie przelutowac eprom. Byla to wina zegarow i jeszcze raz dziekuje za pomoc. Temat uwazam za zamkniety. Pozdrawiam :)