Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizon Super Z056 - Elektryka

Przemek.1997 11 Jun 2016 16:50 14751 23
Wago
  • #1
    Przemek.1997
    Level 16  
    Witam, mam bizona super z056 z 1982r. i mam pytanie, otóż mam założony automat stopu na dźwigni od ręcznego ale z tyłu mam dwie pojedyncze lampy z każdej strony, jedna od kierunków druga z czerwonym kloszem pewnie od pozycji i tu moje pytanie czy w tym kombajnie z tego roku powinno być światło stopu? Dodam że do tego automatu są podpięte kable, a w we wszystkich lampach z tyłu są założone żarówki 24V 21W.
  • Wago
  • #2
    krau
    Level 24  
    Nawet w Vistuli były światła stopu, więc tym bardziej w Bizonie. Lampa z czerwonym kloszem powinna być wyposażona w żarówkę dwuwłóknową.
  • Wago
  • #3
    Przemek.1997
    Level 16  
    Ok, to w takim razie kolejne pytanie, bo do tych lamp z czerwonym kloszem idzie jeden kabel plusowy i masa do tego ramienia a w lampie jest jeden styk na środku czyli plus i obok z kraja wsadu czyli minus, to jak mają być żarówki dwuwłóknowe to nie powinno być 2 styki plusowe i jeden minus?
  • #4
    krau
    Level 24  
    No właśnie tak powinno być jak piszesz.
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Przemek.1997 wrote:
    jak mają być żarówki dwuwłóknowe to nie powinno być 2 styki plusowe i jeden minus?



    Kolego do lamp idzie normalny przewód , światłą , stop i kierunkowskaz, więc widze że masz namłodzone.
  • #6
    Przemek.1997
    Level 16  
    Do lampy idzie jeden przewód, i w gnieździe na żarówkę na środku jest jeden styk czyli plus i na boku drugi czyli minus, a żarówka dwuwłoknowa potrzebuje chyba dwa styki na plus i jeden na minus? Dodam że do ramienia z lampami idzie 3 kable: jeden na lampę od kierunków, drugi do tej z czerwonym kloszem a trzeci jest przykręcony do tej płaskiej blachy na której znajdują się lampy czyli to chyba druga masa.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Właśnie przeglądałem schemat instalacji elektrycznej do bizona i czegoś tu nie rozumiem, popatrzcie: Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka
    Pomóżcie bo już totalnie zgłupiałem... :/

    Dodano po 33 [minuty]:

    To jak zrobić żeby w tej lampie był stop i pozycja?
  • #7
    KIEROWCA_VW
    Level 35  
    Nie wiemy (w sensie nie widzimy) co tam masz założone.
    Ma być tak, jak radzą wyżej.

    Masz złe lampy? - zmień na właściwe.
  • #8
    Przemek.1997
    Level 16  
    Tak to wygląda: Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka Bizon Super Z056 - Elektryka
    W lampie założona jest żarówka jednowłóknowa 24V 21W a na lampie na ostatnim zdj pisze że to lampa pozycyjna i symbol żarówki i pod spodem że to lampa hamowania i kierunku jazdy i symbol żarówki. Da się zrobić na tej lampie pozycję i stop?
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Skoro tak to bym odnalazł te przewody w skrzynce i puścił zasilanie ze świateł przez opornik a wyłączniki stopu zwierały by ten opornik i światła świeciły by pełną mocą.

    Opornikiem może być żarówka 12V 21W lub podobna.
  • #10
    Przemek.1997
    Level 16  
    W chwili obecnej światło świeci przy włączonej pozycji a stopu nie było. @Strumien swiadomosci swia Ale w tej lampie chyba tylko żarówka jednowłóknowa będzie świecić prawda? A Ty mówisz żeby tak podpiąć, to pozycja i stop będą świecić z jednego włókna? Czy mam tu włożyć żarówkę dwuwłóknową? nie za bardzo rozumiem, jaśniej mów bo jestem zielony w tych sprawach...
  • #11
    wojtek1234321
    Level 35  
    Przemek.1997 wrote:
    Ale w tej lampie chyba tylko żarówka jednowłóknowa będzie świecić prawda? A Ty mówisz żeby tak podpiąć, to pozycja i stop będą świecić z jednego włókna

    Tak, "@Strumien swiadomosci swia" proponuje aby w obwód tej żarówki wpiąć opornik ograniczający prąd i wtedy żarówka będzie świecić "ciemniej" (pozycyjne) a w momecie załączenia stopu poprzez włącznik stopu poprostu prąd puścić "bocznikiem" który poprzez wyłącznik stopu i "normalne kable" bez opornika puści pełny prąd na żarówkę omijając bezpiecznik i wtedy bedzie świeciła pełną mocą.
    rysunek trochę nieudolny, ale wiadomo o co chodzi.

    Bizon Super Z056 - Elektryka
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    wojtek1234321 wrote:
    puści pełny prąd na żarówkę omijając bezpiecznik i wtedy bedzie świeciła pełną mocą

    Omijając opornik a nie bezpiecznik.
  • #13
    wojtek1234321
    Level 35  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Omijając opornik a nie bezpiecznik.

    Fakt, no taka niezamierzona pomyłka... :cry:
  • #14
    polmar
    Level 20  
    Bizon nie posiada świateł stopu, tym bardziej z włącznika ręcznego!! Włącznik przy ręcznym steruje kontrolką na tablicy wskaźników,w pojazdach wolnobieżnych światło stop nie jest wymagane.
  • #15
    Przemek.1997
    Level 16  
    @polmar Aa to już wszystko jasne, a tu tyle myślenia, już się zastanawiałem co tu ktoś kombinował, a która kontrolka jest od ręcznego? I apropo kontrolek to wiem że te koło liczników są Pierwsza od lewej u góry kontrolka sprzęgła przeciążeniowego ślimaka ziarnowego.
    Druga po prawej u góry - sprzęgła przeciążeniowego rozdrabniacza słomy.
    Trzecia po prawej na dole od koguta a ta po lewej na dole? I od czego są też te koło kierownicy- zielona i niebieska?
  • #16
    polmar
    Level 20  
    Przy kierownicy ,zielona od kierunkowskazów,niebieska światła drogowe, co do kontrolki ręcznego to sprawdź bo często są dublowane aby lepiej były widoczne jazda na ręcznym często kończy się pożarem.
  • #17
    Przemek.1997
    Level 16  
    Ok, tak wiem o tym, a ta czwarta koło liczników z lewej na dole pusta?
  • #18
    pietrek11111
    Level 1  
    Twój Bizon nie jest wyposażony w światła stop, ale to nie znaczy że żaden Bizon ich nie ma. Starsze modele nie miały, nowsze już tak. Lampy tego typu nie występują chyba w wersji na żarówkę dwuwłóknową dlatego w nowszych bizonach jest trzecia lampa właśnie dla stopu.
    Co do czwartej kontrolki to nawet najstarsi indianie nie wiedzą od czego jest. Chyba nawet konstruktorzy nie wiedzieli bo nie opisali jej w instrukcji. W wielu kombajnach w ogóle jej nie ma. Sądząc po schemacie to sygnalizuje ona tylko włączony zapłon czyli wciśnięty kluczyk kiedy silnik nie pracuje.
  • #19
    Przemek.1997
    Level 16  
    Okej rozumiem, już tutaj było to pisane.
    polmar wrote:
    Bizon nie posiada świateł stopu, tym bardziej z włącznika ręcznego!! Włącznik przy ręcznym steruje kontrolką na tablicy wskaźników,w pojazdach wolnobieżnych światło stop nie jest wymagane.
    Tylko w takim razie która kontrolka jest od ręcznego?
  • #20
    polmar
    Level 20  
    Lewa górna w zestawie wskaźników, czerwona
  • #21
    Przemek.1997
    Level 16  
    Okej dziękuję za dotychczasową pomoc, jak będę miał jakieś problemy będę jeszcze pisał, pozdrawiam
  • #22
    Przemek.1997
    Level 16  
    Witam ponownie, mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, otóż czemu wszystko na wielowskaźniku po włożeniu kluczyka pokazuje wszystko na max?
  • #24
    Przemek.1997
    Level 16  
    Okej sprawdzę to, zrobiłem zdjęcie wskaźnika gdyby było trzeba Bizon Super Z056 - Elektryka