Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes G class model W461 - Montaż centralki zamka elektrycznego

Kris35 11 Jun 2016 21:17 1536 6
  • #1
    Kris35
    Level 16  
    Witam !! Samochód jak w temacie. Centralny zamek kluczykiem od strony kierowcy otwiera i zamyka wszystkie drzwi. Do drzwi kierowcy ( master ) idzie pięć przewodów:
    -czerwony
    -brązowy
    -biały
    -zielony
    -niebieski
    Po stronie pasażera i tylnej klapy są 4 przewody bez czerwonego.
    Mam pytanie czy w takim układzie można podłączyć uniwersalny sterownik zamka ?
    Zamki sterowane są elektrycznie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    O ile dobrze pamiętam, to w klasie G - wersja podstawowa - nie było fabrycznego zamka centralnego.
    To jest zamek "dokładany".
    Brązowy i biały to sterowanie - 99,9% impulsami masy.
    Sprawdź jaki "potencjał" masz na czerwonym przewodzie - tym samym jest sterowany zamek.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    norbert.s. wrote:
    Były kiedyś uniwersalne zamki Prestige (Audiovox) podające na switch plusa.

    Dlatego napisałem aby sprawdzić "potencjał" na tym przewodzie.
    To jest właśnie to 0.1% niepewności :)
  • #5
    carrier
    Car alarms specialist
    Kris35 weź do łapy próbnik żarówkowy i potestuj co się dzieje na tych przewodach na zamknij i na otwórz. Auto tak rzadkie w warsztatach alarmowych że mało kto miał z nim do czynienia. "Prom kosmiczny" to nie jest, nie podałeś roku produkcji auta i nie wiadomo czy auto ma 30 lat czy 3.
  • #6
    Kris35
    Level 16  
    carrier wrote:
    Kris35 weź do łapy próbnik żarówkowy i potestuj co się dzieje na tych przewodach na zamknij i na otwórz. Auto tak rzadkie w warsztatach alarmowych że mało kto miał z nim do czynienia. "Prom kosmiczny" to nie jest, nie podałeś roku produkcji auta i nie wiadomo czy auto ma 30 lat czy 3.


    Pewnie tak rano zrobię z miernikiem ( próbnikiem ).
    Roku produkcji nie znam bo MB nie pisze na szybach daty produkcji.
    Na pewno mu bliżej 30 niż 3 lata.
    Jeśli chodzi o dokładany centralny zamek to może tak być bo we wszystkich wkładkach w klamkach jest miejsce na kluczyk i to działa tylko jeszcze nie mam pewności czy w drzwiach kierowcy jest siłownik ( silnik ) do elektrycznego zamka. Na pewno od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi.
  • #7
    Kris35
    Level 16  
    Kris35 wrote:
    carrier wrote:
    Kris35 weź do łapy próbnik żarówkowy i potestuj co się dzieje na tych przewodach na zamknij i na otwórz. Auto tak rzadkie w warsztatach alarmowych że mało kto miał z nim do czynienia. "Prom kosmiczny" to nie jest, nie podałeś roku produkcji auta i nie wiadomo czy auto ma 30 lat czy 3.


    Pewnie tak rano zrobię z miernikiem ( próbnikiem ).
    Roku produkcji nie znam bo MB nie pisze na szybach daty produkcji.
    Na pewno mu bliżej 30 niż 3 lata.
    Jeśli chodzi o dokładany centralny zamek to może tak być bo we wszystkich wkładkach w klamkach jest miejsce na kluczyk i to działa tylko jeszcze nie mam pewności czy w drzwiach kierowcy jest siłownik ( silnik ) do elektrycznego zamka. Na pewno od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi.


    Więc tak :
    - czerwony stały +12V
    - brązowy stała masa
    - niebieski +12V zamykanie
    - biały +12V otwieranie
    - zielony +12V zamykanie po około 5sek. brak +12V

    Problem rozwiązałem w ten sposób że dołożyłem w drzwiach kierowcy dodatkowy siłownik ( slave ) i pod niego podłączyłem centralkę. Sporo mechanicznej roboty ale w efekcie wszystko działa.