Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara 1.9D DW8 lucas - DW8, wyciek ropy, trudne odpalanie i zamulenie

11 Jun 2016 21:21 4566 6
  • Level 13  
    Posiadam Citroena Xsarę z 2001r 150 000 realnego przebiegu i coś się dzieje dziwnego pompa wtryskową.

    1. Jak kilka dni postoi to układ się zapowietrza i pompowanie pompką przy filtrze paliwa pozwala odpalić inaczej nie ma szans.

    2. Reakcja na gaz jest fatalna i auto ledwo przyspiesza na co muszę czekać około 2 sekund. O wyprzedzaniu nie ma mowy.

    3. poniżej 2300 rpm nie da się bezpiecznie jechać bo ma problem z wejściem na wyższe obroty.

    4. Wiecznie świeci się a momentami przygasa kontrolka oznaczająca "wodę w układzie paliwowym" a "check engine" się nie świeci

    Pompa jest od nowości i nie była "grzebana" był płukany bak a filtr paliwa jest nowy.

    Mam wyciek ropy z pod elementu który wskazałem na rysunku czerwoną strzałką i literą "2". Nie jestem pewny co to za siłownik tak samo nie wiem co to element oznaczony na zielono jako "1".

    Proszę o pomoc bo jeżdżę ze strachem że nie zdążę "uciec" w razie zagrożenia przez te pompę.
  • Level 24  
    Jeżeli sam nie jesteś w stanie ogarnąć tematu , to nie eksperymentuj , daj pompę do fachowca - za uszczelnienie dużo nie weżmie , a i z racji jej wieku przyda się jej regulacja.
  • Level 13  
    Wymienić te oringi dam radę ze spokojem. Bardziej potrzebuje informacji co to są za części bo jakoś nie mogę znaleźć materiałów o tej pompie. To jest nastawnik kąta wtrysku i on odpowiada za przyspieszanie? Jak tak to się nie dziwię że ma zmulenie.
    Obroty na wolnych mam równo 1000 a przy ruszaniu pedal gazu jest twardy.
  • Level 24  
    Nastawnik odpowiada za łatwość rozruchu i za dynamikę w fazie gdy silnik jeszcze nie ma właściwej temperatury pracy. Twardość pedału ??... zobacz jak cięgła pracują. Coś mi się wydaje że o tej pompie to pisano w książce od naprawy Poloneza - tam też montowano ten silnik.
  • Level 35  
    Raczej montowano XUD9 czyli poprzednik, a nie konkretnie ten silnik czyli DW8.
    Pompy mgły być te same stosowane.
  • Level 13  
    Czyli musze wymienic oringi i skontrolowac zaworki.
    Kata wtrysku nie ustawia sie w mej pompie na czujnik zegarowy a na blokady na kole rozrządu, jest to konieczne?
    Jest tez przepływomierz i on jak by był wykończony to tez by pewnie dawał sie we znaki.

    Czy elm327 pokaże mi kat wtrysku jak to jest w vagu i czy mam sprawny przepływomierz?
  • Level 35  
    ELM to uniwersalny kabel, VAG jest do samochodów VAGowskich.
    A do aut PSA (Peugeot Citroen) jest PP2000 i Lexia.

    Więc mało prawdopodobne ze ELM tobie coś takiego pokaże.