Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara 1.9D DW8 lucas - DW8, wyciek ropy, trudne odpalanie i zamulenie

11 Cze 2016 21:21 3471 6
  • Poziom 12  
    Posiadam Citroena Xsarę z 2001r 150 000 realnego przebiegu i coś się dzieje dziwnego pompa wtryskową.

    1. Jak kilka dni postoi to układ się zapowietrza i pompowanie pompką przy filtrze paliwa pozwala odpalić inaczej nie ma szans.

    2. Reakcja na gaz jest fatalna i auto ledwo przyspiesza na co muszę czekać około 2 sekund. O wyprzedzaniu nie ma mowy.

    3. poniżej 2300 rpm nie da się bezpiecznie jechać bo ma problem z wejściem na wyższe obroty.

    4. Wiecznie świeci się a momentami przygasa kontrolka oznaczająca "wodę w układzie paliwowym" a "check engine" się nie świeci

    Pompa jest od nowości i nie była "grzebana" był płukany bak a filtr paliwa jest nowy.

    Mam wyciek ropy z pod elementu który wskazałem na rysunku czerwoną strzałką i literą "2". Nie jestem pewny co to za siłownik tak samo nie wiem co to element oznaczony na zielono jako "1".

    Proszę o pomoc bo jeżdżę ze strachem że nie zdążę "uciec" w razie zagrożenia przez te pompę.
  • Poziom 24  
    Jeżeli sam nie jesteś w stanie ogarnąć tematu , to nie eksperymentuj , daj pompę do fachowca - za uszczelnienie dużo nie weżmie , a i z racji jej wieku przyda się jej regulacja.
  • Poziom 12  
    Wymienić te oringi dam radę ze spokojem. Bardziej potrzebuje informacji co to są za części bo jakoś nie mogę znaleźć materiałów o tej pompie. To jest nastawnik kąta wtrysku i on odpowiada za przyspieszanie? Jak tak to się nie dziwię że ma zmulenie.
    Obroty na wolnych mam równo 1000 a przy ruszaniu pedal gazu jest twardy.
  • Poziom 24  
    Nastawnik odpowiada za łatwość rozruchu i za dynamikę w fazie gdy silnik jeszcze nie ma właściwej temperatury pracy. Twardość pedału ??... zobacz jak cięgła pracują. Coś mi się wydaje że o tej pompie to pisano w książce od naprawy Poloneza - tam też montowano ten silnik.
  • Poziom 35  
    Raczej montowano XUD9 czyli poprzednik, a nie konkretnie ten silnik czyli DW8.
    Pompy mgły być te same stosowane.
  • Poziom 12  
    Czyli musze wymienic oringi i skontrolowac zaworki.
    Kata wtrysku nie ustawia sie w mej pompie na czujnik zegarowy a na blokady na kole rozrządu, jest to konieczne?
    Jest tez przepływomierz i on jak by był wykończony to tez by pewnie dawał sie we znaki.

    Czy elm327 pokaże mi kat wtrysku jak to jest w vagu i czy mam sprawny przepływomierz?
  • Poziom 35  
    ELM to uniwersalny kabel, VAG jest do samochodów VAGowskich.
    A do aut PSA (Peugeot Citroen) jest PP2000 i Lexia.

    Więc mało prawdopodobne ze ELM tobie coś takiego pokaże.