Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4B5 2.5TDI 150KM - Czujnik temperatury, ABS i trakcja, szalejący licznik

12 Cze 2016 07:32 822 3
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie!
    Drodzy koledzy od niedawna jestem właścicielem karocy jak w temacie, więc do rzeczy:
    -kupując samochód, sprzedający powiedział że od niedawna jego prędkościomierz zaczyna świrować raz pokazuje normalną prędkość po czym dostaje świra i dosłownie zamyka zegar
    -pomimo prawidłowego poziomu oleju w silniku na desce rozdzielczej wyświetla się komunikat niskiego stanu oleju
    -po kilkunastu przejechanych kilometrach włącza się ABS oraz Trakcja, nie zawsze, ale się włącza, dodatkowo zaczyna piszczeć błąd hamulców (dodam że zaraz po zakupie wymieniłem tarcze przednie oraz klocki z przodu i tyłu, tylnich tarcz nie zmienialem bo w moim mniemaniu są jeszcze dobre (zajme się tym po kolejnej wypłacie))
    -ostatnim błędem czujnik temperatury, na desce rozdzielczej pokazuje cały czas 60-70 stopni, owszem nieraz się włączy i jest jak byc powinno 90*, spotkałem się też ze stanem 120* po czym od razu temperatura spadała do 70.

    Wiem że z tymi problemami nie powinienem pytać was tylko od razu udać się do serwisu, niemniej jednak wolałem najpierw zorientować się czy mogę chociaż jakos zmienić obecny stan by opłata za mechanika była niższa
  • Poziom 25  
    Anaril napisał:
    czy mogę chociaż jakos zmienić obecny stan by opłata za mechanika była niższa


    Jeżeli posiada kolega odpowiedni sprzęt, wiedzę i oprogramowanie, to nie widzę najmniejszego problemu, w przeciwnym razie trzeba będzie za to zapłacić.
  • Moderator Samochody
    Jak masy czekać z każdą naprawą do wypłaty to lepiej sprzedaj to auto. Bo nie życzę Ci żebyś się dowiedział jak ten niedorobiony silnik potrafi pociągnąć z portfela.
  • Poziom 2  
    Więc... dla wszelakiej maści ludzików z jakże pięknym,potężnym i trudnym do okiełznania bolidem jakim jest audi A4b5 2,5. Okazało się że to ani nie sensor oleju, ani nie pompa abs, ani też nie czujnik abs... Tylko wiązka 10 kabli idąca wzdłuż obudowy silnika spięta fabrycznie, czy też nie metalową spinką, która jak to z drganiami przy silnikach bywa doprowadziła po pewnym czasie do przerwania obwodu elektrycznego, kable dotykały silnika (w miejscu niewidocznym ani od góry ani dołu),tworząc lewe napięcie i powodując szał ABS, sensor oleju również był ok :) ale to właśnie przy okazji wymiany jego i termostatu wyszła prawda na jaw:) Tyle w temacie, jedno wolne popołudnie z kanałem i po problemie, jedyne co pozostało to skacząca wskazówka prędkościomierza ale to jak się dowiedziałem od znajomego elektryka czujnik na skrzyni biegów (koszt ok 200 zł) szykuje sie na jego naprawę.

    A tak abstrahując od tematu, przy okazji drobnych napraw przy wózkach sprawdzajcie czy wąż klimatyzacji przykłada się do napinaczy paska:) bo o mały włos udupiłbym silnik. pozdrawiam


    TEMAT DO ZAMKNIĘCIA