Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 3 1.8 75KM - Po naprawie układu zapłonowego palił na drugi dzień już nie

undefined693 12 Cze 2016 08:33 723 11
  • #1 12 Cze 2016 08:33
    undefined693
    Poziom 10  

    Witam. Mam golfa 3 z 1992 roku, wersja cl, silnik 1.8 75km z instalacją gazową . Problem jest w tym, że najpierw wymieniłem mu świece, kopulke oraz palec, ale nadal nie było iskry, więc przyjrzałem się cewke zaplonowej. Cewka mimo, że auto nie paliło była bardzo gorąca, prawie parzyla i to mnie zaciekawiło. Postanowiłem ja wymienić na zamiennik, poskrecalem wszystko i autko odpalilo bez problemu.. Chyba nigdy mi tak ładnie nie pracował ten silnik jak wtedy. Dojechałem do domu i na drugi dzień znów chciałem podjechać na garaż do kumpla i zrobić jeszcze kilka innych drobiazgów, a tu lipa auto znów nie pali.. Mogę se kręcić ile wlezie.. Jest taka możliwość, że ta nowa cewka się też spaliła? Może jakieś zwarcie gdzieś się robi.. Czekam na rady i pozdrawiam :)

    0 11
  • #2 12 Cze 2016 08:51
    ociz
    Moderator Samochody

    undefined693 napisał:
    Jest taka możliwość, że ta nowa cewka się też spaliła?

    Tak, a przyczyną często jest zgniły przewód od stałego zasilania ECU.

    0
  • #3 12 Cze 2016 08:55
    undefined693
    Poziom 10  

    To będzie czerwony przewód, idący od kostki cewki do sterownika?

    0
  • #4 13 Cze 2016 17:18
    undefined693
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Ten problem został rozwiązany (urwany jeden przewód od klemy). Pojawił się inny. Wymieniłem kostkę stacyjki i Teraz się dzieje tak, że auto mi odpali i po kilku sekundach gaśnie, co to może być? Dodam, że kostkę wziąłem z golfa TDI, bo mam takiego na szrot u siebie. Proszę o rady

    0
  • #5 13 Cze 2016 17:56
    ociz
    Moderator Samochody

    Po kilku czy po sekundzie? Może uszkodziłeś lub nie podpiąłeś pętli od immobilizera, chociaż ten rocznik może go w ogóle nie mieć. Jak nie to sprawdź czy nie ginie napięcie na zacisku 15 kostki stacyjki.

    0
  • #6 13 Cze 2016 22:11
    undefined693
    Poziom 10  

    Włożyłem stara kostkę i też nie pali. Jak to sprawdzić?

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Sprawdziłem i się co nie co dowiedziałem..
    Immobilisera nie ma . Odkrecilem też kleme od akumulatora na 15 min, żeby zresetować sterownik, ale też to nic nie dało.. W załączniku dodam zdj. Czujnika/części , ktory wg. Mnie dziwnie pracuje
    Mieści się on na wezu obok monowtrysku. Za co to odpowiada?

    0
  • #7 13 Cze 2016 23:03
    ociz
    Moderator Samochody

    Na drugim wiązki przewodów znajdziesz sterownik instalacji gazowej, znajdź w sieci od niego instrukcję, przeczytaj i będziesz wiedział.

    0
  • #8 14 Cze 2016 07:28
    NOW_Y
    Poziom 10  

    Mieści się on na wezu obok monowtrysku. Za co to odpowiada?[/quote]

    Jest to silnik krokowy od instalacji LPG odpowiada za dawkowanie gazu. Można go ewentualnie zastąpić śrubą regulacyjną. Zakładam że odpalasz auto na benzynie (przynajmniej powinieneś) więc nie powinien on mieć wpływu na odpalanie.

    0
  • #9 14 Cze 2016 15:20
    undefined693
    Poziom 10  

    Ok. Dziękuję za informację. Tak, odpalam na benzynie. Gazu wgl nie mam w zbiorniku bo miał być wymieniany.. Właśnie szkoda bo sprawdził bym też czy na gazie by odpalił. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • #10 15 Cze 2016 19:36
    undefined693
    Poziom 10  

    Dziś podpial znajomy golfa pod kompa i wyskoczył błąd czujnika halla (brak komunikacji) i nie da się skasować tego błędu. Jakie są objawy uszkodzonego czujnika halla? Czytałem też, że ten błąd zawsze wyskakuje na wyłączonym silniku i teraz nie wiem co mam zrobić..

    1
  • #11 15 Cze 2016 20:53
    web69
    Poziom 27  

    To ten kolega powinien wiedzieć, że trzeba pokręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy sterownik "widzi" obroty silnika...

    0