Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 3 1.8 75KM - Po naprawie układu zapłonowego palił na drugi dzień już nie

12 Cze 2016 08:33 1098 11
  • Poziom 10  
    Witam. Mam golfa 3 z 1992 roku, wersja cl, silnik 1.8 75km z instalacją gazową . Problem jest w tym, że najpierw wymieniłem mu świece, kopulke oraz palec, ale nadal nie było iskry, więc przyjrzałem się cewke zaplonowej. Cewka mimo, że auto nie paliło była bardzo gorąca, prawie parzyla i to mnie zaciekawiło. Postanowiłem ja wymienić na zamiennik, poskrecalem wszystko i autko odpalilo bez problemu.. Chyba nigdy mi tak ładnie nie pracował ten silnik jak wtedy. Dojechałem do domu i na drugi dzień znów chciałem podjechać na garaż do kumpla i zrobić jeszcze kilka innych drobiazgów, a tu lipa auto znów nie pali.. Mogę se kręcić ile wlezie.. Jest taka możliwość, że ta nowa cewka się też spaliła? Może jakieś zwarcie gdzieś się robi.. Czekam na rady i pozdrawiam :)
  • Moderator Samochody
    undefined693 napisał:
    Jest taka możliwość, że ta nowa cewka się też spaliła?

    Tak, a przyczyną często jest zgniły przewód od stałego zasilania ECU.
  • Poziom 10  
    To będzie czerwony przewód, idący od kostki cewki do sterownika?
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Ten problem został rozwiązany (urwany jeden przewód od klemy). Pojawił się inny. Wymieniłem kostkę stacyjki i Teraz się dzieje tak, że auto mi odpali i po kilku sekundach gaśnie, co to może być? Dodam, że kostkę wziąłem z golfa TDI, bo mam takiego na szrot u siebie. Proszę o rady
  • Moderator Samochody
    Po kilku czy po sekundzie? Może uszkodziłeś lub nie podpiąłeś pętli od immobilizera, chociaż ten rocznik może go w ogóle nie mieć. Jak nie to sprawdź czy nie ginie napięcie na zacisku 15 kostki stacyjki.
  • Poziom 10  
    Włożyłem stara kostkę i też nie pali. Jak to sprawdzić?

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Sprawdziłem i się co nie co dowiedziałem..
    Immobilisera nie ma . Odkrecilem też kleme od akumulatora na 15 min, żeby zresetować sterownik, ale też to nic nie dało.. W załączniku dodam zdj. Czujnika/części , ktory wg. Mnie dziwnie pracuje
    Mieści się on na wezu obok monowtrysku. Za co to odpowiada?
  • Moderator Samochody
    Na drugim wiązki przewodów znajdziesz sterownik instalacji gazowej, znajdź w sieci od niego instrukcję, przeczytaj i będziesz wiedział.
  • Poziom 11  
    Mieści się on na wezu obok monowtrysku. Za co to odpowiada?[/quote]

    Jest to silnik krokowy od instalacji LPG odpowiada za dawkowanie gazu. Można go ewentualnie zastąpić śrubą regulacyjną. Zakładam że odpalasz auto na benzynie (przynajmniej powinieneś) więc nie powinien on mieć wpływu na odpalanie.
  • Poziom 10  
    Ok. Dziękuję za informację. Tak, odpalam na benzynie. Gazu wgl nie mam w zbiorniku bo miał być wymieniany.. Właśnie szkoda bo sprawdził bym też czy na gazie by odpalił. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 10  
    Dziś podpial znajomy golfa pod kompa i wyskoczył błąd czujnika halla (brak komunikacji) i nie da się skasować tego błędu. Jakie są objawy uszkodzonego czujnika halla? Czytałem też, że ten błąd zawsze wyskakuje na wyłączonym silniku i teraz nie wiem co mam zrobić..
  • Poziom 29  
    To ten kolega powinien wiedzieć, że trzeba pokręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy sterownik "widzi" obroty silnika...