Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie światła do jazdy dziennej wybrać ?

12 Cze 2016 15:42 5814 11
  • Poziom 15  
    Witam.
    Potrzebuję świateł do jazdy dziennej, które będą w Citroenie Xsara Picasso 2,0 HDi, rok 2002.
    Znalazłem dwa modele i tu moja prośba do Was o opinię. Które wybrać ?

    1. Philips DRL 9:
    http://www.philips.pl/c-p/12831WLEDX1/daylight-9-swiatla-do-jazdy-dziennej-led

    LG DRL 957:
    http://www.tuning-studio.pl/p918/swiatla-do-jazdy-dziennej-m-tech-drl-957-lg

    Zależy mi na bezawaryjności i żeby były zgodne z prawem drogowym.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Różnie bywa z tą bezawaryjnością. Ale tu dużej różnicy nie masz kwestia gustu Ci pozostaje. Co do prawa drogowego to oba zestawy powinny posiadać homologacje, w twoim obowiązku jest prawidłowy montaż i zachowanie odległości ale to już w instrukcji będziesz miał.
  • Poziom 30  
    Mnie jako kierowcę wkurzają (i tak zaraz to moderator wyrzuci), za zasadne uważam montowanie takich świateł jedynie w autach majacych podnoszone reflektory.

    Amen!
  • Poziom 15  
    W jednych i drugich zachowam wymagany rozstaw 65 cm, ale chyba zdecyduję się na te Philips`a.
    Są trochę krótsze, a więc i rozstaw będzie większy. W testach wypadają na bardzo jasne za sprawą zastosowania 9 diod, a nie paska jak to jest w przypadku M-Tech`ów.

    Dzięki piotrek22101 za dobra lekturę! :)
  • Poziom 2  
    Witam
    Odkopię trochę temat. Zamierzam zamontować do samochodu DRL-ki. Zastanawiam się nad dwoma typami:
    1. Płaskie Philips DayLight 9
    2. Okrągłe M-Tech 210 Flux LED
    Na początku nastawiony byłem na Philipsy, ale przeglądając różne posty natrafiłem na info, że lampy z diodami Flux nie posiadają przetwornicy co wyeliminuje sianie zakłóceniami na radio i CB. Nie wiem czy to prawda i prosiłbym mądrzejszych o ewentualne skorygowanie tego co tu podałem. Jeżeli ktoś ma może jakieś info o M-tech 210 Flux, czy są coś warte, czy tylko to wyrób lampopodobny to byłbym wdzięczny. Inne sensowne propozycje mile widziane - jednym z kryteriów jest też jakimi zakłóceniami sieją po instalacji.
  • Poziom 9  
    Jakie światła do jazdy dziennej wybrać ?Witam,
    Właśnie nabyłem Daylight 9 i niebawem je zamontuję. Czytałem o tych zakłóceniach, ale mój kolega ma w swoim S40 takie same i żadnych problemów.
    Przy okazji - może ktoś wie co jest w sterowniku pod zaślepką (oznaczyłem czerwoną strzałką)
    Pzdr.
  • Poziom 2  
    Ostatecznie zakupiłem Philipsy. Na radio samochodowe nie sieje zakłóceniami, z CB nie było okazji sprawdzić (odmówiło współpracy - niestety). Światełka świecą ładnie, zobaczymy jak będzie dalej.
  • Poziom 15  
    Polecam również M-Tech. Jasność zbliżona do Philips, Osram. Cenowo ok 120zł. Barwa prawidłowa biała. 60.000 km i świecą pięknie. Dwa stopnie jasności 100% i 30%.

    Jeżeli zdarzają się zakłócenia, należy wyrzucić moduł oryginalny i wstawić własny np na którymś LM. Z tego co pamiętam do lampy dochodzi 4,7V.

    "Mnie jako kierowcę wkurzają (i tak zaraz to moderator wyrzuci), za zasadne uważam montowanie takich świateł jedynie w autach majacych podnoszone reflektory.

    Amen!"
    Dokładnie co Cię denerwuje? Lepiej jak się wypalają odbłyśniki i alternator jest obciążony 130W?
  • Poziom 39  
    dgolf napisał:
    Dokładnie co Cię denerwuje?

    Nie wiem co denerwuje kol. @Włodzimierz Wojtiuk ale mnie denerwuje ja te dostawki drl o dużo mniejszej jasności niż trzeba (w porównaniu z ori led drl w reflektorach dzisiejszych aut) są używane we mgle, deszczu a także podczas bardzo słonecznego dnia - nie widać ich!!! Te co są dobrze widoczne kosztują więcej więc niewielu je montuje, za to Pomysłowe Dobromiry mają argument: mam dzienne z homologacją i jest dzień więc używam, jestem ekologiczny - oszczędzam 10l paliwa rocznie że o aku nie wspomnę (aku potrzebnym tylko do rozruchu).
    Może jeszcze mały OT. Chodzi o pozycję włącznika świateł AUTO. Często działa to tak że jak auto wjeżdża w cień to zapala mijania i do tego momentu jest ok. Razem z mijania zapala pozycyjne z tyłu co już ok nie jest, bo jadąc za takim autem nie wie się czy ktoś hamuje czy światełka się włączyły bo zwykle jasność tylnych lamp w nowych autach jest przesadzona niestety. Szczytem jest jazda na AUTO w nocy przez oświetlone lampami ulicznymi miasto - często to widzę. Dążenie do ułatwienia obsługi auta przechodzi wg mnie pewne granice rozsądku i doprowadza do "odmóżdżania" kierowców niestety.
  • Poziom 15  
    Światła za 30zł mają wybitą przez Chińczyków "homologację", świecą barwą niebieską słabiutko. Padają pojedyncze diody po kilku godzinach świecenia. Po ilości kupujących je na aukcjach, widać ile aut jeździ u nas z tym shitem. Ostatnio widziałem za 120 zeta M-Techy na LEDach OSRAM z wmontowanym automatem w światła. Wg opisu nie sieją zakłóceń. Będę kupować do drugiego auta.

    Kolega jeżeli jadąc za autem nie odróżnia czy kierowca nacisnął hamulec czy włączył pozycyjne - uuuu może trzeba by zbadać wzrok i nie stwarzać zagrożenia :P
  • Poziom 39  
    dgolf napisał:
    Kolega jeżeli jadąc za autem nie odróżnia czy kierowca nacisnął hamulec czy włączył pozycyjne - uuuu może trzeba by zbadać wzrok i nie stwarzać zagrożenia

    Odróżniać to odrużniam jeśli jest porównanie jasności światła. Dla zobrazowania: pozycyjne poloneza z 90-tego i pozycyjne np citroena jumpy, te z cytryny świecą jak stop w polonezie. Teraz skąd mam wiedzieć jakie światło się zapala co chwilę w aucie przede mną jeśli je wyraźnie widzę mimo słońca oświetlającego owe auto z tyłu? Nie mam miernika jasności w oczach ani przepisów n/t jasności oświetlenia zewn aut w głowie. Generalnie chodzi o to że wynalazek "auto" na włączniku świateł jest jeszcze silnie niedopracowany i kierowcy (spora ich część) jest silnie nieświadoma jak taki włącznik świateł obsługiwać i jadą na dziennych przez miasto o pierwszej w nocy (czujnik naświetlenia jest oświetlany przez latarnie uliczne) lub w dzień w gęstej mgle.