Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 1.9 tdi - Zalana olejem okolica EGR

slavo18035 12 Cze 2016 16:20 948 9
  • #1 12 Cze 2016 16:20
    slavo18035
    Poziom 7  

    Witam ,

    Okolica zaworu EGR ,jak na zdjęciach ,jest lekko zalana olejem. Ostatni raz grzebał tam mechanik ok 60 tyś km temu bo gdy był do tego zaworu podłączony wężyk oznaczony strzałką to silnik tracił moc , tak jakby turbina w ogóle nie chodziła. Tenże mechanik wężyk ten od zaworu odłączył i wkręcił w niego śrubę jak na foci . Auto faktycznie jeździ ok , moc ok , nie kopci , nie bierze oleju , żadych błedów tylko czasem jak się go mocno przegazuje na biegu to łapie jakiś błąd ( nic na desce rozdzielczej się nie pojawia ) ale traci moc , ponownie jak wcześniej , jakby turbina nie działała . Wtedy wystarczy wyłączyć i ponownie włączyć zapłon i wszystko wraca do normy . Potem można go piłować ale w taki tryb nie wchodzi.
    Ponieważ niedługo szykuje mi się wymiana rozrządu to chciałbym też i ten problem w końcu rozwiązać bo coś wątpię w to aby było jak mówił ten poprzedni mechanik że taki wyciek to nic poważnego i prawie każdy 1.9 tak ma ? |Co radzicie ? Audi A6 1.9 tdi - Zalana olejem okolica EGR Audi A6 1.9 tdi - Zalana olejem okolica EGR Audi A6 1.9 tdi - Zalana olejem okolica EGR

  • Pomocny post
    #2 12 Cze 2016 17:38
    robek
    Poziom 16  

    Witam,

    Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący siłownikiem klapy), skutkiem było częściowe wysterowanie klapy i dławienie powietrza dolotowego - utrata mocy.

    Wyciek oleju w tym miejscu oznacza że w układzie dolotowym jest olej, pojawia się on tam najczęściej z turbiny albo z odmy. Wyciek z turbiny może świadczyć o jej awarii, a z odmy o np. nadmiernych przedmuchach. Należy skontrolować oba elementy.

    Pozdrawiam.

  • #3 13 Cze 2016 04:23
    slavo18035
    Poziom 7  

    Cześć , tak masz rację , jest to EGR i już jak pisałeś odp to poprawiłem o co chodzi ;)
    Turbina ponoć działa ok jak mi to sprawdzał ten mechanik ,który zaślepił przewód no i samo auto też jeździ w porządku i nie bierze oleju.
    Ten zawór elektro - pneumatyczny od którego idzie ten wężyk do siłownika klapy EGR był wymieniony na nowy z serwisu i nic to nie pomogło a błędów na kompie brak . I co ? Dzięki za odp.

  • #4 13 Cze 2016 05:25
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Jest opcja że sam EGR jest uwalony.

  • #5 13 Cze 2016 05:55
    slavo18035
    Poziom 7  

    No a jak to zdiagnozować bo żaden magik nie ma pojęcia o co kaman

  • #7 13 Cze 2016 09:31
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    EGR mozna sprawdzic w pół minuty podłaczając wakuometr.

  • #8 13 Cze 2016 10:15
    slavo18035
    Poziom 7  

    No to słuchajcie . Zabrałem się za to sam bo mam dosyć tych idiotów ,którzy biorą kasę i nic nie robią . Nie jestem mechanikiem ale w 40 min udało mi się wymontować cały EGR. Szkoda ,że miałem tak brudne ręce bo wiem , że powinienem wam zrobić focię co tam zastałem. Nagaru było tyle ,że zawór EGR nie miał prawa działać , tam raczej nikt nie zaglądał od nowego. Oczywiście nie miałem jak sprawdzić samego EGR bo nie mam do tego sprzętu ale zatkałem zawór dolotowy do niego palcem i nacisnąłem sam zawór od dołu aby sprawdzić czy w ogóle daje jakieś ciśnienie no i było ok . Wyczyściłem to wszystko , wypolerowałem i złożyłem. Czasowo 3 godziny. Po odpaleniu pokopcił przez chwilę i jest ok . Dodam że podłączyłem też wężyk do siłownika klapki EGR jak powinno to być i auto chodzi. Zobaczymy jak się będzie sprawować w dłuższej perspektywie ale jak na razie wygląda to obiecująco . Co do obecności samego oleju to stało go trochę w przewodzie dolotowy do zaworu EGR ( tym który dochodzi do EGR od strony podszybia i tak się zastanawiam skąd tam olej ? ) .Dam znać no i dzięki wszystkim za dobre i słuszne rady. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #9 13 Cze 2016 10:45
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz.
    Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar.
    Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie.
    Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały.
    Kolega ROBEK podał Ci powody czemu tam może być olej.

  • #10 13 Cze 2016 10:52
    slavo18035
    Poziom 7  

    Masz rację nagar i olej nie pojawił się tam znikąd i wiem że muszę jechać do mechanika bo sam tego nie ogarnę. Olej stał w przewodzie dochodzącym do EGru od strony podszybia i jak czytam opinie to ponoć w tym silniku ma prawo go tam trochę być ???
    Kolektor ssący miałem zamiar też odkręcić ale śruby są tak zardzewiałe że pomimo odrdzewiacza i szorowania druciakiem nawet nie drgnęły i boję się je ukręcić.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME