Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 2004r. 2.0 HDi nie odpala po rozgrzaniu

12 Cze 2016 22:01 2133 12
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie. Od pewnego czasu pojawił się problem z odpaleniem rozgrzanego auta. Układ wtryskowy Siemens. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Według błędów braku synchronizacji wału i wałka podmienione czujniki położenia - nadal to samo. Po diagnostyce komputerowej wyszło, że silnik nie odpala tylko w momencie gdy ECU zadaje ciśnienie paliwa 0bar. W momencie gdy po włączeniu zapłonu sterownik silnika pokaże wartość zadaną 250bar auto odpala od razu bez najmniejszego problemu. Usterka nie pojawia się na kompletnie zimnym silniku, po rozgrzaniu jest loteria - albo odpali albo nie. Czasem pomaga zamknięcie auta na ok 6 sekund i po otwarciu i próbie odpala a czasem i to nie działa. Po prostu działa losowo. Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 30  
    striff napisał:
    Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają.

    Nie bardzo rozumiem twój problem. Masz problem z synchronizacją czy ciśnieniem paliwa? Wydaje mi się, że rozwiązanie jest proste, ale sprecyzuj jakoś tą wypowiedź. Jeśli jest brak synchronizacji to nic dziwnego, że sterownik nie pozwala puścić ciśnienia paliwa na wtryski.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 9  
    Doszedłem do tego, że błąd synchronizacji pojawia się po dłuższym kreceniu silnikiem bez odpalenia także to jest tylko skutek problemu a nie przyczyna. Dodam jeszcze , że jak auto odpali to chodzi idealnie do czasu kiedy znów go nie zgaszę.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź.. przeczytałem ale to dalej nie to. Synchronizacja wału z wałkiem jest, jak jest taka potrzeba i sterownik zada 250 bar to pompa CR w mgnieniu oka osiąga zadaną wartość 250bar i autko odpala i chodzi idealnie. Problem jest tylko i wyłącznie wtedy jak zadana wartość ciśnienia jest 0bar wtedy wartość rzeczywista cisnienia waha się w granicach 0-5-16-5-0 bar. Wtedy ciśnienie oscyluje w tych granicach zgodnie z tym co chce sterownik no i siła rzeczy nie odpali. Interesuje mnie co może powodować takie zachowanie sterownika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Ok, jutro sprawdzę i zdam relację :).. zastanawiałem się od kiedy problem się pojawił i wyszło na to, że po wymianie łożysk na mcphersonach oraz przełączników zespolonych (na nowe Valeo).
  • Poziom 9  
    Witam, sprawdziłem wiazke i niestety wszystko ok. Czy może powodować taki stan rzeczy uszkodzona kostka stacyjki?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam, wiązka sprawdzona jest ok, sterownik przelutowany, problem jak był tak jest nadal :(
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Sterownik przelutowany z polecenia chłopaka który zajmuje się citroenami, podobno potrafią mieć zimne luty zwłaszcza że ostatnimi czasy zanotował dziwny błąd który podobno wystąpił przy 5600 obrotach temp powietrza -40 i temp płynu -70 albo odwrotnie.. czyli totalny śmieć. Piny wszystkie ok wiązka cała czujniki podmienione i nadal to samo... Pozostaje jeszcze stacyjka do sprawdzenia ale jeżeli umiera od temperatury to spróbuję jutro przed odpaleniem zostawić go chwilę na włączonym zapłonie.. dobry pomysl? :)
  • Poziom 1