Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 2004r. 2.0 HDi nie odpala po rozgrzaniu

12 Cze 2016 22:01 1728 12
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie. Od pewnego czasu pojawił się problem z odpaleniem rozgrzanego auta. Układ wtryskowy Siemens. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Według błędów braku synchronizacji wału i wałka podmienione czujniki położenia - nadal to samo. Po diagnostyce komputerowej wyszło, że silnik nie odpala tylko w momencie gdy ECU zadaje ciśnienie paliwa 0bar. W momencie gdy po włączeniu zapłonu sterownik silnika pokaże wartość zadaną 250bar auto odpala od razu bez najmniejszego problemu. Usterka nie pojawia się na kompletnie zimnym silniku, po rozgrzaniu jest loteria - albo odpali albo nie. Czasem pomaga zamknięcie auta na ok 6 sekund i po otwarciu i próbie odpala a czasem i to nie działa. Po prostu działa losowo. Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    striff napisał:
    Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają.

    Nie bardzo rozumiem twój problem. Masz problem z synchronizacją czy ciśnieniem paliwa? Wydaje mi się, że rozwiązanie jest proste, ale sprecyzuj jakoś tą wypowiedź. Jeśli jest brak synchronizacji to nic dziwnego, że sterownik nie pozwala puścić ciśnienia paliwa na wtryski.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Doszedłem do tego, że błąd synchronizacji pojawia się po dłuższym kreceniu silnikiem bez odpalenia także to jest tylko skutek problemu a nie przyczyna. Dodam jeszcze , że jak auto odpali to chodzi idealnie do czasu kiedy znów go nie zgaszę.
  • Poziom 18  
    Przeczytaj podobny temat, dotyczący co prawda silnika 1,5 dci, ale jest to tak samo Common Rail, więc ma identyczne lub zbliżone parametry rozruchu i wtrysku paliwa tutaj.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź.. przeczytałem ale to dalej nie to. Synchronizacja wału z wałkiem jest, jak jest taka potrzeba i sterownik zada 250 bar to pompa CR w mgnieniu oka osiąga zadaną wartość 250bar i autko odpala i chodzi idealnie. Problem jest tylko i wyłącznie wtedy jak zadana wartość ciśnienia jest 0bar wtedy wartość rzeczywista cisnienia waha się w granicach 0-5-16-5-0 bar. Wtedy ciśnienie oscyluje w tych granicach zgodnie z tym co chce sterownik no i siła rzeczy nie odpali. Interesuje mnie co może powodować takie zachowanie sterownika.
  • Poziom 18  
    Widzę w tej sytuacji dwie możliwości: albo kapryśność jednego z czujników sterujących rozruchem (czujniki rozruchowe, omówione w wylinkowanym temacie), albo uszkodzenie sterownika. Z tym, że w obu przypadkach przyczyna może być zupełnie banalna, uzależniona np. od rozgrzania jednostki. Taką kapryśność może powodować niepewna masa sterownika i/lub czujnika. Innym przykładem banalnego powodu może być przetarcie wiązki kablowej w miejscu styku z elementem silnika, np. z powodu braku zatrzasku zabezpieczającego przed takim dotykiem. Po prostu trzeba starannie obejrzeć wiązkę kabli biegnących do/z komputera (w osłonie tzw. peszla). Czy nie ma zdartej izolacji i goły drut dotyka przypadkowo do metalowej części silnika?

    Pzdr KotBury
  • Poziom 9  
    Ok, jutro sprawdzę i zdam relację :).. zastanawiałem się od kiedy problem się pojawił i wyszło na to, że po wymianie łożysk na mcphersonach oraz przełączników zespolonych (na nowe Valeo).
  • Poziom 9  
    Witam, sprawdziłem wiazke i niestety wszystko ok. Czy może powodować taki stan rzeczy uszkodzona kostka stacyjki?
  • Poziom 18  
    Tak, jak najbardziej. Układ rozruchowy pracuje w pętli: kluczyk-stacyjka-rozrusznik-akumulator-immo-zawór awaryjnego odcięcia paliwa-komputer. Wystarczy więc, że w kluczyku wysiadła bateria i możesz mieć problemy, o których mowa.

    Pzdr KotBury
  • Poziom 9  
    Witam, wiązka sprawdzona jest ok, sterownik przelutowany, problem jak był tak jest nadal :(
  • Poziom 18  
    striff napisał:
    Witam, wiązka sprawdzona jest ok, sterownik przelutowany, problem jak był tak jest nadal :(
    Po co od razu sterownik przelutowywać, matko kochana?! Czy wszystkie cztery czujniki rozruchowe wraz za kablami i stykami są sprawne? Podkreślam jeszcze raz, w 99% winę za usterki czujnikowe nie ponoszą same czujniki, tylko ich kable, styki, łącznie z pinami w komputerze. Tak więc sama wymiana czujników nie wystarcza, bo można wymienić ze 20 czujników, ale nie usunie się przez to przerw lub zwarć na kablach. Najlepiej i najszybciej można wymienić chwilowo czujniki z identycznego silnika i wykonać jazdę testową. Jeżeli usterka mija, kupować nowy czujnik. Jeśli nie mija, sprawdzać kable i styki.

    Czy był wykonany prosty test rozruchowy, polegający na tym, że jeśli silnik nie chce odpalać na kluczyk, to spróbować go uruchomić "na pych"?

    Jeśli odpala momentalnie "na pych", a na kluczyk nie chce, oznacza walnięty rozrusznik.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 9  
    Sterownik przelutowany z polecenia chłopaka który zajmuje się citroenami, podobno potrafią mieć zimne luty zwłaszcza że ostatnimi czasy zanotował dziwny błąd który podobno wystąpił przy 5600 obrotach temp powietrza -40 i temp płynu -70 albo odwrotnie.. czyli totalny śmieć. Piny wszystkie ok wiązka cała czujniki podmienione i nadal to samo... Pozostaje jeszcze stacyjka do sprawdzenia ale jeżeli umiera od temperatury to spróbuję jutro przed odpaleniem zostawić go chwilę na włączonym zapłonie.. dobry pomysl? :)
  • Poziom 18  
    striff napisał:
    Sterownik przelutowany z polecenia chłopaka który zajmuje się citroenami, podobno potrafią mieć zimne luty.
    No i widzisz, a zaklinałem Cię na Matkę Boską... Moim zdaniem, wszystko to jest przekombinowane, a faktycznie mogą się okazać najprostsze rzeczy. Czy próbowano zapalać silnik "na pych"? Jeśli silnik jeździ normalnie, a zaczyna szwankować zapłon po rozgrzaniu, to nie może cały obwód paliwowy psuć się jedynie podczas rozruchu gorącego silnika i naprawiać podczas jazdy. Napisałeś przecież sam wyraźnie:
    Cytat:
    Jak auto odpali to chodzi idealnie do czasu kiedy znów go nie zgaszę.
    Cuda jakieś, czy co? Należy skupić się na problemie rozruchu, a nie przelutowywać sterownik, skoro auto normalnie jedzie, a tylko szwankuje w tym jednym, jedynym momencie!

    Dodatkowo zauważyłem, że jednak były problemy z synchronizacją, o czym wspominałeś na początku:
    Cytat:
    Według błędów braku synchronizacji wału i wałka podmienione czujniki położenia - nadal to samo.
    Rozumiem, że z automatu podmieniono obydwa naraz czujniki? Nic dziwnego, że usterka nie zniknie nawet po 20 wymianach, jeśli tkwi w kablach i pinach. Mogę się założyć o grube piniędzy, że masz cztery całkowicie sprawne czujniki, a coś się dzieje z kablami lub stykami po rozgrzaniu.

    Czemu nie sprawdza się do końca obwodów czujnikowych np. po rozgrzaniu silnika? Skoro na zimno zapala, a na gorąco nie, to trzeba sprawdzić diagnoskopem synchronizację również na gorąco. Jeśli brzmi NIE, problem tkwi w kablach, nie w czujniku. Poza tym nie mogą się psuć obydwa czujniki obrotowe naraz. Takie ciekawostki przyrodnicze zdarzają się tylko w filmach SF.

    Pzdr KotBury2