Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STAG 300 ISA2 - Ci¶nienie gazu

SQ9MEM 13 Jun 2016 02:14 10458 11
  • #1
    SQ9MEM
    Level 29  
    Witam,
    Jakie powinno być prawidłowe ci¶nienie gazu przy instalacji STAG 300 ISA2 + kit AC (tj. reduktor AC-R01 itd.) ? Ustawione dla kalibracji ci¶nienie robocze wynosi 1,1 bar, minimalne 0.63 bar i tu zaczyna się problem. Przy jeĽdzie w upałach okresowo (wł±czona klimatyzacja + dynamiczne przy¶pieszanie) pojawia się bł±d "wtryskiwacze całkowicie otwarte" i dochodzi do przerzucenia sterownika na benzynę. Podczas normalnej jazdy ci¶nienie gazu oscyluje w granicach 0,7-0,8 bar, w podanej sytuacji spada do około 0.6 bar. Zmiana ci¶nienia minimalnego na 0.6 bar i wył±czenie opcji "wył±cz przy pierwszym" chwilowo rozwi±zuje problem, ale zastanawiam się czy tak powinno być.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Ustaw ci¶nienie na reduktorze na 1.1, w programie nic nie reguluj tylko obserwuj odczytane ci¶nienie przy pracy na LPG.
    Po tym zrób autokalibracje.
    Jeżeli masz ci¶nienie na reduktorze 1.1 i tak się dzieje to możesz ratować się prób± podkręcenia go na więcej.
    Co to za auto i jaka moc silnika?
    Jakie masz wtryskiwacze?
    Czy reduktor jest podł±czony do podci¶nienia (cienki gumowy wężyk)?
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    SQ9MEM wrote:
    AC-R01

    Ustaw ci¶nienie, sprawdĽ za jaki¶ czas, jak znów będzie inne niż ustawiałe¶ to oddaj go do reklamacji.
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Widać, że reduktor nie wyrabia ci¶nieniowo. Za duże spadki notuje. Jakie to w ogóle auto? Silnik?
  • #5
    SQ9MEM
    Level 29  
    Cały czas to samo:D Partner B9 z silnikiem TU5JP4. Podci¶nienie do reduktora podł±czone, wtryskiwacze AC-W01.
  • #7
    SQ9MEM
    Level 29  
    Cały czas to samo auto, odpowiadałem koledze sebap odno¶nie tematu, w którym wypowiadał się na temat kolumny kierowniczej w tym samochodzie. Reduktora jeszcze nie regulowałem, zamontowany w dosyć niewygodnym miejscu, po jeĽdzie nie ma jak tam ręki wsadzić ze względu na temperaturę, poza tym końcówka gazu jest. Jutro zatankuję i wtedy na w miarę chłodnym silniku postaram się zwiększyć ci¶nienie w okolicę 1,1-1,2 bar.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Ci¶nienie reguluj oczywi¶cie z podgl±dem w komputer. Najlepiej jechać i obserwować spadki podczas "butowania" ale podejrzewam, że skoro spada o pół bara to reduktor do wyrzucenia.
    Jaki masz ustawiony mnożnik?
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    S± 2 opcje albo masz zasyfione filtry gazu albo uszkodzony reduktor.
    Ten reduktor powinien ładnie trzymać ci¶nienie w takim silniku.

    Po drugie na pałe nic nie zmieniaj bo zacz±ć trzeba od sprawdzenia lub wymiany czę¶ci a potem zaj±ć się programem.
  • #10
    SQ9MEM
    Level 29  
    Oba filtry wymieniłem w zeszłym tygodniu. Reduktor jest jeszcze na gwarancji więc w najgorszym wypadku się go zdemontuje.
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Co¶ mi się nie chce wierzyć żeby nowy reduktor tak robił.
    Ile ma ten reduktor?
    Podci¶nienie masz podł±czone obok ¶ruby do regulacji ci¶nienia czy jest pomiędzy króćcami od wody?
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    grala1 wrote:
    Co¶ mi się nie chce wierzyć żeby nowy reduktor tak robił.

    Bo go nie znasz. Tak jak w nowszych Alaska-ch norm± jest puszczanie gazu w podci¶nienie, tak w tym nietrzymanie zadanego ci¶nienia. Od nowo¶ci. Podobno to tylko wadliwa seria wyszła...