Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 2 1.7 cdti 80 km 2008r - Ciężki rozruch gorącego silnika

pasik1313 13 Jun 2016 09:53 3489 28
Bosch
  • #1
    pasik1313
    Level 11  
    Witam. Do jakiej prędkości obrotowej powinien rozkręcić silnik rozrusznik żeby zapalił? Zimny pali ok, ale po rozgrzaniu trzeba długo kręcić - opcom pokazuje ok 250 obrotów i nie zawsze zapala. Czujnik prędkości obrotowej wymieniony na nowy oryginalny. Rozrusznik po regeneracji. Akumulator sprawny. Egr wyczyszczony. Nie gaśnie, nie szarpie, nie kopci, nie falują obroty. Ciśnienie na listwie CR w porządku.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Bosch
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    250 to jest dobra prędkość do rozruchu. Ciśnienie na listwie ok czyli jakie podczas kręcenia 250obr/min.?
  • #3
    pasik1313
    Level 11  
    Świeżo sprawdziłem 11 MPa.
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    I Ty chcesz żeby przy 110 barach auto odpaliło? Do prawidłowego rozruchu powinno być 300 bar. Czyli 30 MPa.
  • #5
    pasik1313
    Level 11  
    Raz odpala raz nie. Nie kiedy porządnie sie nagrzeje i tutaj szukałem, że może jednak rozrusznik się rozgrzewa i słabnie. Wymagane ma 24 na rozruch według op-coma.
  • Bosch
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Teoretycznie już przy 240 powinien odpalić ale przy 110 nie da rady.
  • #7
    pasik1313
    Level 11  
    Kurde... czyli pompa walnięta? Dziwne ze auto jeździ normalnie i na zimnym pali zawsze ok.
  • #8
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie koniecznie pompa walnięta może jakiś czujnik może wtryski. Wszystko trzeba sprawdzić.
  • #9
    pasik1313
    Level 11  
    Astra postała na słońcu i nie odpala wcale... czujnik powietrza wlotowego pokazuje 60 stopni, ale chyba nagrzała się przepływka. Po od pięciu wtyczki spada do 30 i też nie odpala. Obroty ponad 250 ciśnienie 11.
  • #10
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Do sprawdzenia wtryskiwacze , jaki przebieg ?
  • #11
    pasik1313
    Level 11  
    Jak ostygnie i da się zapalić to sprawdzę przelewy
    215000 przebiegu.
  • Helpful post
    #12
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Filtr paliwa wymieniony na nowy ?
  • #13
    pasik1313
    Level 11  
    W marcu był wymieniony. Zaglądałem 2 dni temu wyglądał normalnie.
  • Helpful post
    #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie wiem jak organoleptycznie sprawdzisz filtr może na oko być ok a może być zapchany. Sprawdź wtryski jak pisałem wyżej. 11 MPa to za mało żeby odpalił. O tym też pisałem.
  • #15
    pasik1313
    Level 11  
    Panowie czy w Z17DTL zawór bezpieczeństwa na listwie wystepuje?

    Albo zawór regulujący ciśnienie? Widzę tylko czujnik ciśnienia...
  • #16
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Więc zawór masz na pompie. Podaj oznaczenie CP pompy a wtedy Ci powiem.
  • #17
    pasik1313
    Level 11  
    Znalazłem chwilkę czasu żeby zajrzeć do auta. Wymieniłem filtr i wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję, że już na stałe. Dzięki wielkie za pomoc.
  • #18
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Miał ja racje :) W razie czego nie zamykaj na razie wątka pojeździsz kilka dni i sprawdzisz jak będzie kicha to będziemy dalej drążyć.
  • #19
    pasik1313
    Level 11  
    Chyba jesteś czarnowidzem... słabiej dziś kręci. Pewnie przydałoby się wyczyścić zbiornik paliwa zamiast zmieniać codziennie filtr. Tylko jak go wymontować? Google małomówne jest na ten temat :(

    Astra w kombi.
  • #20
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Zaraz zaraz co znaczy "słabiej kręci" wolniej czy jak?
  • #21
    pasik1313
    Level 11  
    Nie nie znowu ma za małe ciśnienie na listwie żeby odpalić. Wczoraj w obudowie filtra paliwa był taki brązowy osad, wszystko wyczyściłem, zmieniłem filtr i palił jak ta lala. Dziś znowu syf i zaczyna się problem z paleniem.
  • #22
    User removed account
    Level 1  
  • #23
    pasik1313
    Level 11  
    Wczoraj wybrałem strzykawką ropę i widziałem, że jest zmieszana z brązowym osadem. Do sucha wytarłem ręcznikiem papierowym i na nim też byl ten brązowy syf. Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu... co za cholerstwo to nie wiem, ale napewno nie ropa w innym odcieniu :?: Opiłków nie widziałem napewno. Nie były to też ziarenka jak na fotce. Jak przytrzymam chwile na zapłonie żeby pompka wstępna popracowała to dobrze pali. Może filtr wyłapie w końcu ten syf i znowu go zmienię, albo wymontuje bak i płukanie będzie :D


    Aha wczoraj wieczorem po wymianie filtra na nowy i dziś z rana po rozgrzaniu zapalał super extra.
  • #24
    User removed account
    Level 1  
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    pasik1313 wrote:
    piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu

    Woda. Zajrzyj co masz w baku.
  • #26
    pasik1313
    Level 11  
    Witam po dłuższej przerwie. Niestety astra znowu nie jeździ, ale po kolei... zbiornik paliwa został wymontowany i wyczyszczony, przewody paliwowe też. Wtryski poszły do sprawdzenia do warsztatu. Wtryski ok. Astra przestała odpalać na zimnym. Ciśnienie na listwie ok 7 bar, więc pompa poszła na regenerację - padnięta jedna sekcja. Wszystko wróciło do normy astra jeździła super około 700 km... objawy powróciły. Wymiana pompy na inna i znowu wszystko grało, ale tylko do zeszłego tygodnia. Przejechałem jakieś 500 km i zaczęła ciężko palić. Dobiłem do 800 km. Ciśnienie na listwie dziś rano 6 bar i klops. Odpala z samostartu silnik kręci, ale tylko do 4 tyś obrotów i gaśnie - błąd ciśnienie na listwie poza zakresem. Średnio uśmiecha mi się wymieniać pompę co 700 km... mechanicy rozkładają ręce... POMOCY
  • #27
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Opiłki w układzie zauważyłeś? Jak dla mnie to cały układ do czyszczenia.
  • #28
    pasik1313
    Level 11  
    Nie nic w baku nie było ani w filtrze. Fachowiec od wtrysków i pompy też nic takiego nie zauważył.
  • #29
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    No to może tylko zawór CR na listwie się przywiesił?