Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 2 1.7 cdti 80 km 2008r - Ciężki rozruch gorącego silnika

pasik1313 13 Jun 2016 09:53 3753 28
Buderus
  • #1
    pasik1313
    Level 12  
    Witam. Do jakiej prędkości obrotowej powinien rozkręcić silnik rozrusznik żeby zapalił? Zimny pali ok, ale po rozgrzaniu trzeba długo kręcić - opcom pokazuje ok 250 obrotów i nie zawsze zapala. Czujnik prędkości obrotowej wymieniony na nowy oryginalny. Rozrusznik po regeneracji. Akumulator sprawny. Egr wyczyszczony. Nie gaśnie, nie szarpie, nie kopci, nie falują obroty. Ciśnienie na listwie CR w porządku.
  • Buderus
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    250 to jest dobra prędkość do rozruchu. Ciśnienie na listwie ok czyli jakie podczas kręcenia 250obr/min.?
  • #3
    pasik1313
    Level 12  
    Świeżo sprawdziłem 11 MPa.
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    I Ty chcesz żeby przy 110 barach auto odpaliło? Do prawidłowego rozruchu powinno być 300 bar. Czyli 30 MPa.
  • #5
    pasik1313
    Level 12  
    Raz odpala raz nie. Nie kiedy porządnie sie nagrzeje i tutaj szukałem, że może jednak rozrusznik się rozgrzewa i słabnie. Wymagane ma 24 na rozruch według op-coma.
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Teoretycznie już przy 240 powinien odpalić ale przy 110 nie da rady.
  • #7
    pasik1313
    Level 12  
    Kurde... czyli pompa walnięta? Dziwne ze auto jeździ normalnie i na zimnym pali zawsze ok.
  • #8
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie koniecznie pompa walnięta może jakiś czujnik może wtryski. Wszystko trzeba sprawdzić.
  • Buderus
  • #9
    pasik1313
    Level 12  
    Astra postała na słońcu i nie odpala wcale... czujnik powietrza wlotowego pokazuje 60 stopni, ale chyba nagrzała się przepływka. Po od pięciu wtyczki spada do 30 i też nie odpala. Obroty ponad 250 ciśnienie 11.
  • #10
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Do sprawdzenia wtryskiwacze , jaki przebieg ?
  • #11
    pasik1313
    Level 12  
    Jak ostygnie i da się zapalić to sprawdzę przelewy
    215000 przebiegu.
  • Helpful post
    #12
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Filtr paliwa wymieniony na nowy ?
  • #13
    pasik1313
    Level 12  
    W marcu był wymieniony. Zaglądałem 2 dni temu wyglądał normalnie.
  • Helpful post
    #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie wiem jak organoleptycznie sprawdzisz filtr może na oko być ok a może być zapchany. Sprawdź wtryski jak pisałem wyżej. 11 MPa to za mało żeby odpalił. O tym też pisałem.
  • #15
    pasik1313
    Level 12  
    Panowie czy w Z17DTL zawór bezpieczeństwa na listwie wystepuje?

    Albo zawór regulujący ciśnienie? Widzę tylko czujnik ciśnienia...
  • #16
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Więc zawór masz na pompie. Podaj oznaczenie CP pompy a wtedy Ci powiem.
  • #17
    pasik1313
    Level 12  
    Znalazłem chwilkę czasu żeby zajrzeć do auta. Wymieniłem filtr i wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję, że już na stałe. Dzięki wielkie za pomoc.
  • #18
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Miał ja racje :) W razie czego nie zamykaj na razie wątka pojeździsz kilka dni i sprawdzisz jak będzie kicha to będziemy dalej drążyć.
  • #19
    pasik1313
    Level 12  
    Chyba jesteś czarnowidzem... słabiej dziś kręci. Pewnie przydałoby się wyczyścić zbiornik paliwa zamiast zmieniać codziennie filtr. Tylko jak go wymontować? Google małomówne jest na ten temat :(

    Astra w kombi.
  • #20
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Zaraz zaraz co znaczy "słabiej kręci" wolniej czy jak?
  • #21
    pasik1313
    Level 12  
    Nie nie znowu ma za małe ciśnienie na listwie żeby odpalić. Wczoraj w obudowie filtra paliwa był taki brązowy osad, wszystko wyczyściłem, zmieniłem filtr i palił jak ta lala. Dziś znowu syf i zaczyna się problem z paleniem.
  • #22
    Anonymous
    Level 1  
  • #23
    pasik1313
    Level 12  
    Wczoraj wybrałem strzykawką ropę i widziałem, że jest zmieszana z brązowym osadem. Do sucha wytarłem ręcznikiem papierowym i na nim też byl ten brązowy syf. Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu... co za cholerstwo to nie wiem, ale napewno nie ropa w innym odcieniu :?: Opiłków nie widziałem napewno. Nie były to też ziarenka jak na fotce. Jak przytrzymam chwile na zapłonie żeby pompka wstępna popracowała to dobrze pali. Może filtr wyłapie w końcu ten syf i znowu go zmienię, albo wymontuje bak i płukanie będzie :D


    Aha wczoraj wieczorem po wymianie filtra na nowy i dziś z rana po rozgrzaniu zapalał super extra.
  • #24
    Anonymous
    Level 1  
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    pasik1313 wrote:
    piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu

    Woda. Zajrzyj co masz w baku.
  • #26
    pasik1313
    Level 12  
    Witam po dłuższej przerwie. Niestety astra znowu nie jeździ, ale po kolei... zbiornik paliwa został wymontowany i wyczyszczony, przewody paliwowe też. Wtryski poszły do sprawdzenia do warsztatu. Wtryski ok. Astra przestała odpalać na zimnym. Ciśnienie na listwie ok 7 bar, więc pompa poszła na regenerację - padnięta jedna sekcja. Wszystko wróciło do normy astra jeździła super około 700 km... objawy powróciły. Wymiana pompy na inna i znowu wszystko grało, ale tylko do zeszłego tygodnia. Przejechałem jakieś 500 km i zaczęła ciężko palić. Dobiłem do 800 km. Ciśnienie na listwie dziś rano 6 bar i klops. Odpala z samostartu silnik kręci, ale tylko do 4 tyś obrotów i gaśnie - błąd ciśnienie na listwie poza zakresem. Średnio uśmiecha mi się wymieniać pompę co 700 km... mechanicy rozkładają ręce... POMOCY
  • #27
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Opiłki w układzie zauważyłeś? Jak dla mnie to cały układ do czyszczenia.
  • #28
    pasik1313
    Level 12  
    Nie nic w baku nie było ani w filtrze. Fachowiec od wtrysków i pompy też nic takiego nie zauważył.
  • #29
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    No to może tylko zawór CR na listwie się przywiesił?