Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 2.0 HDI -nierówna praca silnika. Wtryski poza kalibracją P0266, P0272

mkaminski100 26 Cze 2016 22:22 32217 40
  • #31
    mkaminski100
    Poziom 18  
    EOLYS? Kolor by sie zgadzal, ale bardzo duzo tego i troche za bardzo klejace jak na ten plyn
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #32
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #33
    mkaminski100
    Poziom 18  
    Ale przeciez wypalanie DPFa nie ma wplywu na dodanie wiekszej dawki EOLYS, wiec powinno go byc tylko tyle ile potrzeba.
    Jak pamietam w Citroenach sterownik dodaje EOLYS na podstawie zmiany ilosci paliwa w zbiorniu liczonej po otwarciu klapki.
    DPF moze sie wypalac codziennie, ale nie skutkuje to wstrzyknieciem wiekszej ilosci dodatku do zbiornika. Albo wiec to nie jest EOLYS (a jezeli to moze byc jakis syf), albo on sie slabo miesza i taka ilosc jest normalna, albo komputer podawal go za duzo.
    Tak czy inaczej problem rozpoczal sie ponoc w 2012 roku kiedy poprzedni wlasciciel kupil auto. Jak twierdzil auto bylo kilkanascie razy w ASO i nic nie znalezli.
    Podejrzewam paliwo, ale z uwagi na brak opilkow bede sie skupial na czyszczeniu wtryskow i ich sprawdzeniu.
    Dalej biore pod uwage problem elektryczny.
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #35
    mkaminski100
    Poziom 18  
    Paliwo jest ze zbiornika wypompowane, wiec bedzie zalewane nowe. Na poczatek musze wyczyscic uklad i sprawdzic czy bedzie dzialal i jak beda wygladaly wtryski na stanowisku testowym. Jezeli to tylko zanieczyszczenie to super.

    DPF to to samo co FAP, tylko pierwsze to po angielsku (Diesel Particulate Filter) drugie po francusku (Filtre à Particules).
    Oba mozna uznac, ze sa mokre i suche tylko, ze w Polsce sie przyjelo, ze FAP ludzie nazywaja mokrym, bo maja go glownie auta francuskie.
  • #36
    los_dawidos
    Poziom 7  
    Mam małe pytanie, aby nie zakładać nowego tematu. Chciałbym kupić Focusa z silnikiem 2.0 TDCI (czyli 2.0 HDI z koncernu PSA) o mocy 136KM. Facet wysłał mi zdjęcie takiego dokumentu jak "kontrola wyważenia wtryskiwaczy paliwa", gdzie "udział/bilans mocy" na poszczególnych cylindrach to: 1.02 (1), 0.96 (2), 1.03 (3) i 0.99 (4).

    Znajomy z kolei mówił, że wartości te powinny być jak najbliższe zeru, a powyższe każą się spodziewać, że wtryskiwacze będą w ciągu najbliższych kilku, kilkunastu tys. km do wymiany. Jak to jest w rzeczywistości?
  • #37
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    los_dawidos napisał:
    Mam małe pytanie, aby nie zakładać nowego tematu. Chciałbym kupić Focusa z silnikiem 2.0 TDCI (czyli 2.0 HDI z koncernu PSA) o mocy 136KM. Facet wysłał mi zdjęcie takiego dokumentu jak "kontrola wyważenia wtryskiwaczy paliwa", gdzie "udział/bilans mocy" na poszczególnych cylindrach to: 1.02 (1), 0.96 (2), 1.03 (3) i 0.99 (4).

    Znajomy z kolei mówił, że wartości te powinny być jak najbliższe zeru, a powyższe każą się spodziewać, że wtryskiwacze będą w ciągu najbliższych kilku, kilkunastu tys. km do wymiany. Jak to jest w rzeczywistości?


    Norma to +-3, a granicą regulacji to +-5, więc wartości są jak najbardziej w normie, i nic nie zapowiada szybkiej regeneracji wtryskiwaczy.
  • #39
    jurekk55
    Poziom 36  
    mkaminski100 napisał:
    Za wszelkie podpowiedzi bede bardzo wdzieczny


    Nie musisz ale zacznijmy od początku, czyli jaki silnik , konkretnie . Jak nie wiesz podaj 8 ostatnich cyfr VIN.
    Jak jest zbudowany dolot wysokiego ciśnienia powietrza ? dwudrożny?

    Potem ustal czy widzi korek wlewu paliwa

    mkaminski100 napisał:
    Wg komputera DPF sie regeneruje, ale sama puszka jest letnia, wiec nie bardzo wierze.

    Jaki jest odczyt z czujnika różnicy ciśnienia przy maksymalnych możliwych do uzyskania obrotach?
    To pomoże ustalić czy "usunięto FAP

    mkaminski100 napisał:
    Pompe przeplucze benzyna


    Bylebyś nasmarował później czystym ON.

    mkaminski100 napisał:
    moze robiore wtryski do czyszczenia


    Nie najlepszy pomysł. Natomiast dokładnie oczyść , ....no właśnie , zawór wydatku i zawór regulacji ciśnienia? Nie podałeś podtypu silnika więc i to co do sprawdzenia jest trochę enigmatyczne.
  • #40
    mkaminski100
    Poziom 18  
    Problem w sumie juz rozwiazany, ale w sumie warto podac dane. Nie pisalem bo dopiero dzis skrecilem dolot i przetestowalem jeszcze raz silnik.
    Dolot dwudrozny.
    Kod silnika to DW10BTED4
    DPF jest nadal zapisany i dziala.
    Tak jak pisalem kupilem caly silnik z wtryskami i pompa, wiec w koncu je podmienilem i auto odpalilo.
    Po rozebraniu pompy widze, ze jest troche osadu, jakby resztki rdzy, ale malych ilosciach. W srodku na powierzchniach tez jest rdza, ale nie ma nic na powierzchniach tracych (pewnie sa z nierdzewki) i szczerze mowiac to nie widze na nich zniszczenia ani zbytniego zuzycia.
    Tak czy siak, wymienilem pompe i wtryski, a te ktore mam wyczyszcze i dam do sprawdzenia, ale watpie, zeby cos z nich bylo.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.
  • #41
    czulak
    Poziom 1  
    Temat super i bardzo mi pomógł, zacząłem od sprawdzenia filtra i jest trochę opiłków. Stąd moja prośba o kolka instrukcji albo linków jak takowe już gdzieś są.
    Jak wyczyścić/wypłukać wtryskiwacze i pompy. Czy do demontażu pwc muszę blokować rozrząd? Co jeszcze warto wyczyścić?
    Dodam tylko że ja mam Peugeota 407 2.0 hdi 136km
    Pozdrawiam czulak