Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW / Opel - Poszukuję ekonomicznego

SCF 14 Cze 2016 21:37 2655 23
  • #1 14 Cze 2016 21:37
    SCF
    Poziom 6  

    Witam,

    W zasadzie nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat. Obecnie posiadam VW Golf V z nieszczęsnym silnikiem FSI. Jak się naczytałem silnik jest badziewny. Ekonomiczność niewiele większa niż pozostałych benzynowych, nie idzie na niego gazu założyć i w dodatku bardzo awaryjny. Nie chce, żeby mi silnik padł i żebym potem musiał bulić spory majątek za jego naprawę, więc postanowiłem sprzedać samochód (póki jest w dobrym stanie) i kupić coś innego. Przyznam szczerze że VW spodobał mi się na tyle że ciężko będzie mi przejsć na inną markę - na pewno nie wrócę do fiatów.
    Golfy są ok. Tylko z innym silnikiem...
    Zastanawiałem się nad aspektem silnika diesela. Znacznie mniej pali, ropa też jest nieco tańsza więc byłaby oszczędność, zwłaszcza, że ja dziennie robię po 80-100 km. Mógłby być też silnik benzynowy z możliwością założenia gazu, tylko czy na silnik np 2.0 jest sens zakładać gaz, nie będę go zażynał w ten sposób ?
    Generalnie samochód chciałbym nie starszy niż 2006 rok, w cenie do 20 kafli. Fajnie jakby to był też VW, ale jestem realistą i jeśli "takie rzeczy tylko w erze" - tzn nie kupię nic ekonomicznego w tej cenie z tej klasy samochodów to jestem otwarty na inne propozycje. Tylko nie chcę fiatów i fordów.
    Proszę was o jakieś opinie, rady, żeby nabrał ogólnego poglądu na ten temat. Niestety na samochodach średnio się znam.

    0 23
  • #2 14 Cze 2016 21:41
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Cze 2016 21:45
    decybel91
    Poziom 39  

    Za 20 "kafli" kupisz ładnego Fiata Grande Punto z dowolnym silnikiem.

    0
  • #5 14 Cze 2016 22:29
    SCF
    Poziom 6  

    Tzn kupić to kupię, ale z tym zaufaniem to różnie bywa.
    Mówiłem chyba że nie chce fiata ?
    Ani żadnych popierdółek z silnikiem 1.2.
    To może co byście doradzili poszerzając zakres cenowy do wartości bez przepłacania, ale wychodząc powyżej tej kwoty.
    I gdzie najlepiej kupować ?

    0
  • #6 15 Cze 2016 07:21
    pepe150
    Poziom 33  

    Ekonomicznego, co rozumiesz przez to słowo.
    Diesel może i będzie mniej palił.
    Ale po 2006 roku to na 100% masz dwumasę i na 80% masz tam DPF.

    Wiec bardziej tobie bym się skłaniał ku benzynie z gazem.
    W dieslu do wymiany dwumasa koszt ok 2 tyś. A przy zakupie będzie ok, po roku padnie. Turbina, wtryski, pompa. Koszt naprawy diesla będzie droższy jak benzyny.
    Więc o jaką ekonomię tu chodzi.

    0
  • #7 15 Cze 2016 07:46
    SCF
    Poziom 6  

    Gorzej niż u mnie chyba nie będzie. Bo mój silnik w naprawie też jest ponoć mega drogi. A w dodatku jest w nim spora awaryjność.
    Ale skłonię się ku waszym opiniom benzyna + gaz.
    To jakie silniki polecacie żeby to się do siebie kleiło ?
    Czy można pod gaz (żeby to miało sens) dać silnik z pojemnością większą lub równą 1.6 i powyżej 110 KM?
    No i jakich silników mam się wystrzegać ?
    Już mam nauczkę że te bezpośredniego wtrysku odpadają, podobno do silników z turbosprężarkami też nie ma co gazu zakładać.

    0
  • #8 15 Cze 2016 08:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ja jak zwykle Jazz 3 2008> z mot.1.4 16V 100KM 6-7 l lpg/100km. po 1,45zł/L. :)

    0
  • #9 15 Cze 2016 08:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak chcesz coś trochę większego i komfortowego to Renault Laguna 2005-2007 2,0 benzyna. Oczywiście do zagazowania.

    0
  • #10 15 Cze 2016 08:43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Co do fiata , to ta marka poszła w górę, a wv jak sie przekonałeś leci w dół od lat. Obejrzyj np. chromę jak jest wykonany ten samochód . Ford mondeo to tez jeden z lepszych wozów w swojej klasie z dobrymi francuskimi silnikami diesla. Choć osobiście polecałbym benzyne + LPG będzie znacznie taniej niz jakikolwiek diesel. Odrzucasz z założenia inne marki , a chcesz koniecznie totalny shit jakim jest opel z tamtych lat?
    8-10 letni diesel to niemal pewne wydatki za jakiś czas. Sprawdź ceny 10 letnich diesli i dobrych trwałych auta z silnikami benzynowymi. diesle sa tańsze o min. 20%- dlaczego?.
    Jak podano wyżej moje typy ( szczególnie do gazu)to : laguna II, grand scenic, megane z 2,0 140KM lub 2,0T. sonata IV 2,0 kia magentis po lifcie 2,0 itp. To samo z silnikiem PSA ( citroen peugeot) 2,0 140KM. Występuja w C5II,C4, 407, 308 itd. Dobry do gazu i na miasto jest 1,6 vti 120km, ale nie będzie tak trwały jak 2,0.

    0
  • #11 16 Cze 2016 23:59
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Autorze, masz dziwne podejście, trochę jak taki Janusz emeryt który zatrzymał się na czasach Fiata 125 albo Poloneza, gdzie 2 lata to byłą wielka różnica bo auto korodowało na całego
    Chcesz koniecznie VW/Golfa, weź pod uwagę to że Golf IV ostatni ma dobre silniki, w Golfie V dobre są tylko 1,4 albo 1,6 (ale muły niesamowite, chyba rower jest szybszy), potem 3,2 V6 dla koneserów, piękne brzmienie ale utrzymania mega kosztowne no i 1,9 tdi..

    Teraz tak jakie przebiegi robisz rocznie i gdzie? trasa czy miasto? jak miasto to z dieslem daj spokój, zajeździsz go w pół-roku..szukuj kasę np na nowy dwumas itd..no i wiedz że 90% Golfów V z 1,9 tdi pod maską będzie mieć z 250 tys nalatane jak nic..

    Ja polecam Leona I generacji 1,8T + lpg, masz fajne auto, konkretne i do tego mocne a silnik super, o ile nie będzie padnięty.
    To tak w ramach tego ze chcesz VW (bo seat to ta sama grupa)
    niestety nic nowszego niż golf iv, audi a3 8L, Leon I nie ma dobrych silników pod gaz i dynamicznych, same TSI/FSI, nie dość zę gazu nie założysz to cierpią na szereg bolączek.

    A diesle to są dla osób które non-stop jeżdżą a nie od święta, wtedy się to opłaci.

    I zmień podejście bo to czy auto będzie z 2004 czy 2005 czy 2007 roku to ma takie samo dla Ciebie znaczenie jak producent filtra powietrza czy Filtron czy Bosch czy Knecht? ważne że wymieniany.
    Nikt tu nie mówi o Audi 80 z 94 roku ale rok czy dwa to ŻADNA różnica, liczy się stan i to co pod maską.

    0
  • #12 19 Cze 2016 13:38
    Kune
    Poziom 23  

    Jak tak Golf Ci się podoba i 115 koni Ci wystarcza to zamień go na 1.6 n/a non FSI i po kłopocie.
    Moim zdaniem GV to na prawdę udane auto, dobrze się jeździ.
    Ewentualnie pomysl o Astrze H, ale to trochę krok w tył w stosunku do Golfa. Możesz jeszcze rozejrzeć się za A3, ale przy tym budżecie to ciasno.
    Osobiście, gdybym był na Twoim miejscu i miał zadbane oraz pewne auto, serwisowałbym go z większą starannością i tyle.

    Te wszystkie Sonaty, KiA Magnetis i inne wynalazki sobie odpuść. Tak samo Golfy IV i inne strupy, chyba że jesteś wielkim miłośnikiem gratów i grzebania :)

    0
  • #13 17 Lip 2016 18:03
    tzok
    Moderator Samochody

    SCF napisał:
    tylko czy na silnik np 2.0 jest sens zakładać gaz
    Jeśli nie ma bezpośredniego wtrysku, to na pewno jest większy sens zakładać do niego LPG, niż do 1.4 albo 1.6... im większy i mniej wysilony silnik, tym lepiej nadaje się do LPG.

    0
  • #15 07 Sie 2016 09:03
    ociz
    Moderator Samochody

    SCF napisał:
    taki silnik

    To już nie jest stary porządny F4R, więc do zagazowania znacznie słabsza opcja.

    0
  • #16 07 Sie 2016 12:17
    SCF
    Poziom 6  

    Teraz jak zacząłem czytać, co sie NIE nadaje do gazowania, to sie okazuje że większość samochodów po 2007 roku, bo mają zawory nieodporne na wysokie temperatury i łatwo ulegają zużyciu.

    Czyli lepiej wziąć coś starszego ?

    0
  • #17 07 Sie 2016 12:29
    29andrzej
    Poziom 9  

    Na to wygląda że starsze auta bardziej nadawały się pod instalacje gazowe. Ja mam osobiście Opla Astrę II z silnikiem 1.8(125KM) z 2002r. i 3 lata jak go kupiłem założyłem instalację gazową BRC i nie mam najmniejszego z nim problemu. Autko pali naprawdę mało. Nie szalejąc na 32l gazu robię ponad 410 km. Słyszałem że starsze ople dobrze tolerują gaz i instalację są w przystępnej cenie. VW z silnikami TSI to już droższa impreza.

    0
  • #18 07 Sie 2016 12:34
    sebap
    Poziom 40  

    VW z silnikiem MPi to ostatnie dobry silnik tego koncernu nadający się idealnie pod gaz.

    0
  • #19 07 Sie 2016 14:16
    ociz
    Moderator Samochody

    29andrzej napisał:
    nie mam najmniejszego z nim problemu

    A większość Ci powie że ten silnik co masz się do gazu nie nadaje. To nie kwestia silnika ani instalacji tylko głównie instalatora czy wszystko będzie działać jak należy.

    0
  • #20 07 Sie 2016 14:22
    29andrzej
    Poziom 9  

    Tu masz rację. dobry warsztat to podstawa. Miałem już przypadek pseudo instalatora( miał homologacje i szkolenia) a ja musiałem gościowi mówić co jest grane pisząc właśnie po forach i dowiadywać się. Lepiej dać więcej ale mieć pewność że będzie wszystko zrobione jak należy. A co do mojego opla astry to ja słyszałem że te silniki bardzo dobrze tolerują gaz- to też było powodem dlaczego go kupiłem. Problem w tych autach jest raczej z komputerami a dokładnie jego umiejscowieniem na silniku.

    0
  • #21 01 Lis 2016 15:51
    SCF
    Poziom 6  

    Trochę ponowię temat.
    Co z pojemnością 2.0 nadawaloby sie pod gaz ?
    Ktos tu napisal że laguna. Laguny iii sa fajne i bylbym sklonny kupic, ale... silnik m4r ktory ponoc nie nadaje sie do gazu. Silnik1.6 do takiego auta wydaje mi sie ze bedzie za slaby a ja nie chce mula ktory tylko wyje jak wbijam pedal w podłogę. Jest jeszcze laguna iii 2.0T tylko ona zas ma tylko automat... a przynajmniej nie umiem znalezc ofert z manualem. To moze laguna ii ? Jakas wersja po liftingu ? Meganki chyba odpadaja bo hatchbacki mnie wygladem odrzucaja sedanow praktycznie nie ma a cabrio ludzie mowia ze bedzie cieklo... Poprosze jeszcze o jakies sugestie. Zdaje sobie sprawe ze nowsze generacjr raczej nie sa pod gaz ale jesli jednak cos by sie nadawalo to wolalbym wydac wiecej i miec wiecej bajerow w środku niz ich nie mieć.

    0
  • #22 01 Lis 2016 16:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak już pisałem, poliftowa Laguna II z silnikiem F4R. Lepiej kupić drogo starszy model w dobrym stanie niż tanio zajechany młodszy.

    0
  • #23 01 Lis 2016 16:12
    2349590
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 01 Lis 2016 16:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Yellowstone2012 napisał:
    A Laguna II to przecież królowa lawet...

    Przedliftowa.

    0