Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie olejem zużytym -jak zrobić?

jannaszek 07 Mar 2008 22:12 913270 1462
Computer Controls
  • #661
    kroll15
    Level 13  
    Witam, do BlacK_SmitH może mógłbyś przybliżyć nam proces separacji syfolu na jakieś tam czynniki??? Czysto teoretycznie i poglądowo??? Pozdrawiam Kroll15

    Dodano po 3 [minuty]:

    Do Jakoob80 po dobrej filtracji pojedzie bez problemu!? A im starszy diesel tym lepszy!!! Gdzybyś jeszcze dał jakiś podgrzewacz przed pompą wtryskową to normalnie pszczółka!? Pozdro Kroll15
  • Computer Controls
  • #662
    Jakoob80
    Level 12  
    Thx podobne teorie snuliśmy z kilkoma mechanikami na ostatniej impce ;)
    Podgrzewacz to nowość pozostane przy teorii ;) ale może komuś sie to przyda ;D.

    Pewnie dało by się t zrobić dodatkowe swiece żarowe ;) i cośik tam;D

    Kto wie może sam sie zdecyduje na coś jescze jak paliwo zdrozeje -MC Syf tuz za oknem ;) A moja frytka tez co nieco ma przemiału ;)
  • #663
    YureQ
    Level 17  
    Eksperymenty z kapaczka zakonczone. Duzo sadzy , duzo smrodu, to raczej nie tedy droga.
    Mysle tez o jakims palniku. Dlatego prosze o porade, tych co juz palniki zrobili. Z jakiego, jakiej firmy najlatwiej, najlepiej przerobic palnik?
    Mysle o kupieniu calego kotla olejowego, przerobke palnika i podlaczenie c.o. . Widzialem pare kotlow na allegro, w calkiem przystepnej cenie. Ludzie uciekaja od opalu, bo to drogie grzanie. Czy naprawde w palniku jest spalanie calkowite, olejow przepracowanych? Najbardziej mi chodzi o sadze, zeby jej nie bylo duzo. Jakie sa koszty przerobki takiego palnika? Jeden to juz wiem, dochodzi kompresor .
    Pozdrawiam Jurek
    http://krakow.gumtree.pl/krakow/63/7070863.html
  • #664
    BlacK_SmitH
    Level 12  
    kroll15 wrote:
    Witam, do BlacK_SmitH może mógłbyś przybliżyć nam proces separacji syfolu na jakieś tam czynniki??? Czysto teoretycznie i poglądowo??? Pozdrawiam Kroll15

    Dodano po 3 [minuty]:

    Do Jakoob80 po dobrej filtracji pojedzie bez problemu!? A im starszy diesel tym lepszy!!! Gdzybyś jeszcze dał jakiś podgrzewacz przed pompą wtryskową to normalnie pszczółka!? Pozdro Kroll15


    Hej. Póki co to błądzenie ślepca po ciemku - jak będę coś wiedział to dam cynk. Apropos jazdy na oleju roślinnym - ODRADZAM !!
    Silnik chodzi jak pszczółka ale ma tez żywotność pszczółki. W procesie produkcji biodiesla chodzi min. o to, żeby wytrącić z oleju substancje powodujące popielenie. Po 40 000 km masz na tłokach kapelusze zgorzeliny. Widziałem taki silnik w T4 - ma-sa-kra... Jesli już to tylko biodiesel...
  • Computer Controls
  • #665
    kroll15
    Level 13  
    Masz rację BlacK_SmitH silnik dostaje po dupie!? Ale jak olej posmażalniczy przepuści przez katalizator (metanol+KOH) ma klarowny biodiesel!? Pozdrawiam Kroll15
  • #666
    BlacK_SmitH
    Level 12  
    kroll15 wrote:
    Witam, do BlacK_SmitH może mógłbyś przybliżyć nam proces separacji syfolu na jakieś tam czynniki??? Czysto teoretycznie i poglądowo??? Pozdrawiam Kroll15

    Dodano po 3 [minuty]:

    Do Jakoob80 po dobrej filtracji pojedzie bez problemu!? A im starszy diesel tym lepszy!!! Gdzybyś jeszcze dał jakiś podgrzewacz przed pompą wtryskową to normalnie pszczółka!? Pozdro Kroll15


    Generalnie najlepiej mechanicznie. Wysokoobrotowa wirówka czyni z niego czarny olej o konsystencji prawie opałówki :)
  • #667
    pablo1521
    Oil burners specialist
    tylko po co?? czy to smalec czy syfol to tak samo dobre paliwo.
    i nic nie trzeba z tym robić, tylko grzać.
  • #668
    kroll15
    Level 13  
    Oki po co?! To jak transportujesz smalec ze zbiornika jeśli jest w stanie stałym??? Ten sam smalec potraktowany katalizatorem jest już w stanie ciekłym!!!??? Pozdro Kroll15
  • #669
    pablo1521
    Oil burners specialist
    oczywiście w piecu. w samochodzie to się raczej nie uda

    Dodano po 1 [minuty]:

    kroll fifty- fifty z syfolem razy mikser (wiertarka
    + mieszadło)

    Dodano po 2 [minuty]:

    patrz posty z 21 pażdz 2007

    Dodano po 1 [minuty]:

    podawanie paliwa patrz pompa str 10 forum
  • #670
    kroll15
    Level 13  
    A jak podać 100% smalcu pompą olejową silnika bez szans!? Pozdro
  • #671
    pablo1521
    Oil burners specialist
    smalec jest za dobry (szkoda kalorii), ale jak ktoś musi to można podgrzać. a to nie warto, szkoda prądu na smalec.
    ew jak CO chodzi cały czas to niech stoi na kaloryferze.
    złapie konsystencję kiślu to jest nasz.
    pół na pół to już super, bo i "płynny" i kalorii w sam raz :)
  • #672
    BlacK_SmitH
    Level 12  
    W samochodzie się nie sprawdzi?? Uwierzcie mi: lepszego paliwa nie widział Wasz silnik... Nie będę się rozpisywał bo Ci, którzy nigdy tego nie lali juz sie wypowiedzieli negatywnie... Nie namawiam nikogo - lejcie "super paliwa" i zbierajcie punkty - dostaniecie toster po kupieniu paliwa za 20 000 zł...
    Pozdrawiam!
  • #673
    pablo1521
    Oil burners specialist
    no tak.. zima się kończy to forum podupada.
    czyżby nikt już nic nie robił??
  • #674
    kroll15
    Level 13  
    Witam, robi się robi tylko pomału, bo czasu też mało!?hehe Pozdrawiam Kroll15
  • #675
    patita22
    Level 14  
    Witam! Moja HANSA od kilku dni po odpaleniu przechodzi w stan awarii. Wszystko wskazuje na to że fotodioda nie widzi płomienia.Wcześniej zrezygnowałem z podgżewacza i połączyłem w LOA 22 zaciski 3 i 8. Zmieniłem też miejsce mocowania trafa wysokiego napięcia i sterownika tak, aby droga paliwowa ze zbiornika z gorącym paliwem była jak najkrótsza. Co zrobić aby zlokalizować usterkę , aby palnik pracował normalnie. Pozdrawiam. patita22
  • #676
    pablo1521
    Oil burners specialist
    patita rozumiem, że płomień faktycznie jest, a czujka go nie widzi? sprawdź czujnik.
    zaciemniony - opór nieskończony ( powyżej 20 k.om)
    mocno oświetlony powinien mieć poniżej 2 czy 1 k.om a jak wysokiej czułości to nawet ok. 200 om(ów)
    albo zadzwoń
  • #677
    mkrzeminski1
    Level 1  
    Witam wszystkich. Mam pytanie Dysza o wydajności 2,37 kg/h , pozostałe informacje (parametr) 60 S , EN 80 II, St8 (Danfos) , jaka moze miec dyszę i ciśnienie pompki oleju . Piec typu De Ditrich moc ok. 17 kW. Czy taka dysza poradzi sobie z olejem rzepakowym naturalnym czy zużytym. Palnik jest typu OERTLI (OECOSTAR plus ).
    Z góry dziekuję za odpowiedź.

    Przeniosłem z "Ogólne".
    Jasiek690
  • #678
    pablo1521
    Oil burners specialist
    z tej dyszy na oo uzyskujesz 28.5 kW przy ciśnieniu na pompie ok.9 bar.
    za Chiny Ludowe nie przeciśniesz przez nią syfolu czy rzepaku. można próbować z podgrzaniem tych paliw do 90- 100 st.C i dać ciśnienie np 20-25 bar to może palnik zapali z mocą 15-17 kW. ale pompa pożyje 2-3 dni i się zatrze.
    o ile super przefiltrujesz syfol, to może unikniesz opiłków i innych cudów, ale temperatura zabije pompę
  • #679
    pablo1521
    Oil burners specialist
    chwała moderatorom. znów nożna pisać.
    patita nie martw się. forum już działa.
    podrzuć swoje spostrzeżenia po przepięciu kabli tak jak ci mówiłem.
    po mojemu powinno zadziałać.
  • #680
    patita22
    Level 14  
    oczywiście, powiadomię wszystkich o moich doświadczeniach. Pozdrawiam olejo-palaczy. patita22
  • #681
    stary colos
    Level 10  
    YureQ
    Ja przerobiłem palnik z oleju opałowego na spalanie wszystkich pozostałych i ich mieszanek.
    Działa!!! Po dwóch tygodniach eksploatacji otworzyłem kocioł i zdziwiłem się. Był tam tylko biały osad. Usunąłem go zmiotką , zamknąłem kocioł i pali się dalej. Myślę , że takie wymiatanie trzeba powtarzać raz w miesiącu. Do tej pory spalałem zużyty olej silnikowy , olej hydrauliczny i roślinny , a także ich mieszanki szło bez problemu.
    Przerobiłem palnik HOFOMAT. Z przeróbką jest trochę zabawy ale się da!!! Koszt niezbędnych części nie licząc kompresora to nie więcej niż 800,00 zł. Wszystko zależy jaki , kto ma dostęp do klamotów. Potrzebna jest grzałka ok. 700W , która nadaje się do podgrzewania oleju , termostat 0-150 st. C , mikrowyłącznik , przekaźnik , elektrozawór , reduktor powietrza i pływak np. ze zbiornika samochodowego. Reszta to adapter do dyszy , dysza i sztyca którą trzeba wtoczyć samemu.
  • #682
    patita22
    Level 14  
    Witam! Z powyższego opisu wynika że palnik odpala bez podgrzewania sztycy przed dyszą. Do jakiej temperatury jest podgrzany olej ?W moim palniku grzeję do 120 stopni C. Sztycę zrobiłem ze starego palnika acetylenowego do cięcia metalu. Sztyca jest z mosiądzu i dobrze przewodzi ciepło. Jest zanużona w gorącym oleju i rozgrzewa się wraz z paliwem.Termostat od AGD do 120 stopni C ustawiam na max. Oczywiście można zasilić palnik olejem opałowym lub napędowym ,wtedy odpala bez podgrzewania paliwa. Termostat ustawiony na minimum. Pozdrawiam.
  • #683
    pablo1521
    Oil burners specialist
    wskazany jest podgrzew przy samej dyszy.Tylko niektóre palniki radzą sobie bez niego.(te z krótką rurką paliwa i dłuższym czasem zapłonu---taka charakterystyka sterownika) inne na zimno mają kłopoty.
    a temp podgrzewu wtedy wystarczy 70-80 stC.

    patita jak twój palnik po przepięciu kabli jak ci radziłem?? ruszył??

    Dodano po 58 [sekundy]:

    wrzuć foty.. zobaczymy to cudo
  • #684
    patita22
    Level 14  
    kabelki podłączyłem jak radziłeś. Pierwsze odpalenie i znowu przeszedł w stan awaryjny. Zastanawiam się czy zmiana pozycji pracy HANSY nie ma wpływu na jego pracę. Palnik z pozycji normalnej przkręciłem w prawo o 90 stopni,aby droga paliwa w drążku była jak najkrutsza. Od tego momentu mam problem z pracą palnika. Jak zrobię fotki to postaram się je wrzucić na forum.
  • #685
    jouu
    Level 12  
    mam taki pomysl :


    polega to na tym ze najpierw rozpalamy normalnie w piecu czyli węglem drzewem jakiemis samiecmi(5) potem z gdy olej w zbiorniku na piecu juz sie ogrzeje włączamy agregat(1) od lodówki który nie ma zbyt dużej wydajności ale może napompować troche ciśnienia olej na ruszt trafia poprzez wtryskiwacz od silnika diesla(3) który mam nadziej ze trochę go tam rozpyli układ można sterować poprzez elektro zawór(2) i jakiś generator impulsów który będzie nim sterował na drzwiczkach popielnika dmuchawa(34) zeby olej spalał sie do końca a nie kopcił. czekam na jakieś opinie komentarze z góry dziękuję :)
  • #686
    kynek74
    Level 13  
    Witam wszystkich.
    Czytałem Wasze posty chyba kilkanaście razy.
    mam taki palnik na OO. i chciałbym go przerobić na OP.Wszystko niby jasne , ale nie wiem jaką tam macie dyszę , kupioną gotową czy może po przeróbce własnoręcznęj?
    pablo1521 czy mógłbym od Ciebie otrzymać nr. tel w celu konwersacji na ww. temat ?lub przynajmniej na GG
  • #687
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Ajednak forum żyje.
    Już myślałem, że jak nie ma zimy to nie ma forum.
    Ale zima będzie jeszcze nie jedna. pamiętajmy o tym.
    Pozdrawiam letnich śpiochów.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Ogrzewanie olejem zużytym -jak zrobić?
    Ogrzewanie olejem zużytym -jak zrobić?

    Dodano po 25 [sekundy]:

    od A do Z
  • #688
    dyt28
    Level 2  
    wtryskiwacz diesla nie jest w stanie rozpylić zimnego oleju przepracowanego przeprowadziłem test użyłem pompy wtryskowej VW 1,6D i wtryskiwaczy podałem olej i przeciwnie do moich oczekiwań olej był podawany kropelkowo doszłem do wniosku że trzeba przerobić wtryski tzn.podnieść znacznie ciśnienie na końcówce wtrysku.Pompa ma maksymalną wydajność ok 600 barów wtrysk puszcza już przy 120 barach,końcówka wtrysku jest regulowana na podkładkach im grubsze tym większe ciśnienie a co za tym idzie lepsze rozpylenie.Postaram się na ten temat powiedzieć więcej jak tylko dokonam modyfikacji
  • #689
    jouu
    Level 12  
    no ale kawałek rurki i wtryskiwacz był by już nad paleniskiem i tak myślę ze na ostania chwile przed samym rozpyleniem zdołał by sie rozgrzać oczywiście najpierw trzeba by tam czym rozpalić ;p a poza tym zbiornik z olejem jest umieszczony na piecu gdzie sie już wstępnie podgrzewa i pełni role kondensatora na ciepełko ;p
  • #690
    dyt28
    Level 2  
    możesz spróbować teoretycznie powinno działać, ja dopadłem małą pompkę zębatą na złomie była podłączona do dmuchawy,wygląda na pompkę z jakiegoś webasto, rozebrałem ją przeglądnąłem i poskładałem działa o niebo lepiej od pompy wtryskowej i w dodatku ma regulację ciśnienia, osobiście rezygnuje z wtryskiwacza wole założyć dysze rozprężną ,całe zasilanie to silniczek elektrowentylatora z fiata 126p wystarczy, a przełożenie z kontówki w stosunku 1 obrót pompy to cztery obroty silniczka plus regulacja napięciem trzeba to teraz doprowadzić do pieca i spalić w sposób "na patelnie" postaram się dołączyć zdjęcia pozdrawiam