Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch AL1820CV - Uszkodzona ładowarka Li-ion

14 Cze 2016 23:13 8070 19
  • Poziom 12  
    Cześć
    Dostałem ładowarkę o modelu Bosch AL 1820 CV. Chcę ją wykorzystać do nowych ogniw wysoko prądowych które akurat posiadam i jak dojdzie do skutecznej naprawy ładowarki to pewnie wpakuje je do wkrętarki Hitachi.

Ładowarka ta podobno była podpięta pod wadliwą instalacje elektryczną gdzie był prąd między fazowy. Został spalony naocznie rezystor 30Ω, kondensator 47µF/400V oraz bezpiecznik topikowy 1,25A zwłoczny.

Po wymianie elementów na nowe, po podpięciu pali bezpiecznik i wybija stopki w domu. Okazuje się, że gdy jest przejście na bezpieczniku powstaje zwarcie na wejściu 230V. Z elektroniki jestem początkujący, ale mam dobry miernik i raczej potrafię wykonać pomiar.

Nie robię zdjęć bo nic tam nie widać ale ładowarka wygląda tak samo jak ta:Link
    Co mogę jeszcze sprawdzić oprócz tych trzech elementów które wymieniłem na nowe?
    Bosch AL1820CV - Uszkodzona ładowarka Li-ionBosch AL1820CV - Uszkodzona ładowarka Li-ion
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem diody, prostownicze były uszkodzone, wymieniłem na nowe takie same i nie ma zwarcia. Szybkim ruchem ręki podpiąłem na ułamek sek do gniazdka i już zaczął się palić rezystor który 30ohm który wymieniałem.
    Wlutowałem ten tranzystor TOP w pobliżu tego rezystora ma on oznaczenie F3NK80z.
    Jak go moge sprawdzić ?
  • Poziom 12  
    Między źródłem ,a drenem nie ma przebicia, pomiędzy resztą nóżek też nie ma.
    Pomiędzy bramą a drenem opór 0,88K ohm, między bramą a źródłem 4.38M ohm, drenem a źródłem 4.38M ohm.
    Co tam mogę jeszcze sprawdzić ? Może któryś z tych małych tranzystorków ?
    kt503 co zmierzyć?
  • Poziom 12  
    Sorki za opóźnienie ale bawię się z tym tylko w naprawdę wolnej chwili.
    F3NK80z mierzyłem wylutowany , dlaczego jest uszkodzony ?