Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I, 2001 r - nie mogę odpowietrzyć układu wspomagania

15 Cze 2016 10:19 2526 16
  • Poziom 6  
    Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi.

    Jakiś czas temu padła mi pompa wspomagania. Okazało się, że jednak nie była to pompa, a spalony bezpiecznik, który znajduje się pod pokrywą akumulatora. Zanim jednak do tego doszedłem pompa była zdemontowana, odkręcony wąż doprowadzający i odprowadzający. Pompa została zamontowana z powrotem, zalana świeżym płynem, jednak jej nie odpowietrzyłem i jeździłem tak z pół roku.

    Teraz postanowiłem ją odpowietrzyć, ale z marnym skutkiem. Pompa wciąż głośniej chodzi, gdy kręce kierownicą.

    Odpowietrzyć próbowałem w ten sposób, że kręciłem na odpalonym silniku raz w prawo, raz w lewo i tak z 20x, przy tej czynności korek od zbiorniczka był odkręcony, z płynu wciąż wydobywały się bąble powietrza. Z czasem gdy kręciłem w prawo było tych bąbelków mniej, ale w lewo z powrotem dosyć dużo.

    Dodam, że opaska zaciskowa na wężu leży poprawnie. Wszystko dokręcone jak trzeba.

    Zakładam, że może jakiś syfek się dostał gdzieś na wylocie i przepływ nie jest prawidłowy. Chce wylać stary płyn i zalać nowy i wtedy spróbować odpowietrzyć.

    Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 6  
    Może mi ktoś powiedzieć, jak powinien wyglądać korek od zbiorniczka wspomagania?

    Na korku jest dziurka, ale nie wiem, czy ona powinna być drożna, czy nie?

    Już mi ręce opadają, bo udało mi się odpowietrzyć układ, bąble się już nie pokazywały, pompy nie było słychać. Wszystko dzięki temu, że odpiąłem węże, wypuściłem trochę płynu i nalałem świeży no i odpowietrzałem. Ale...poskręcałem wszystko do kupy i z powrotem pompa wyje :evil:

    Póki korek był odkręcony, pompy nie było słychać. A jak zakręciłem, to znowu wyje :cry:
  • Poziom 28  
    Otworek odpowietrzający korka musi być całkowicie drożny. Tych układów w zasadzie się nie odpowietrza. Robi się to samoczynnie w czasie eksploatacji auta. Po 2-3 dniach jeżdżenie jest całkowicie odpowietrzony układ.
  • Poziom 6  
    U mnie wygląda to tak:

    Skoda Fabia I, 2001 r - nie mogę odpowietrzyć układu wspomagania

    Nie mam zdjęć od siebie, bo nie chce mi się już dzisiaj kolejny raz tego rozkręcać, ale od wewnątrz jest identycznie jak tu:

    Skoda Fabia I, 2001 r - nie mogę odpowietrzyć układu wspomagania

    Ta część, którą zaznaczyłem nie jest dziurawa. Nie wiem w sumie na jakiej zasadzie działa ten odpowietrznik. Nie wiem nawet jak sprawdzić czy to coś jest drożne. Próbowałem wdmuchać powietrze od zewnętrznej strony korka, ale nie dało rady...
  • Poziom 42  
  • Poziom 6  
    Też tak myślę, że to pompa już powoli siada. Zbiegło się akurat z tym zdarzeniem z bezpiecznikiem niestety.

    Swoje już lata ma. Poczekam aż siądzie całkiem i wymienie na nową. Wspomaganie działa, a wycie jakoś będę musiał znieść, nie jest aż tak głośne w sumie.
  • Poziom 15  
    A jaki jest stan paska i koła pasowego?


    Moderowany przez T5:

    W myśl zasady- nie wiem, nie zabieram głosu.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    no chyba że masz elektryczne to sorry
  • Poziom 42  
    gebels1973 napisał:
    no chyba że masz elektryczne to sorry

    Jachuw90 napisał:
    Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi.

    Nie dziwi cię nic?
  • Poziom 28  
    kkknc napisał:

    Jachuw90 napisał:
    Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi.

    Nie dziwi cię nic?


    No właśnie trochę dziwi bo w tym roczniku samochodu powinna być pompa i maglownica KOYO, nie TRW. Może założyciel tematu sprawdzi jakiej firmy ma maglownicę ? Generalnie taka kombinacja nie powinna działać ale kto wie kto przy tym majstrował ?
  • Poziom 6  
    Pompa jest TRW. We Fabiach montowana była i Koyo i TRW. Na ten rocznik przypada TRW
  • Poziom 28  
    Trochę to dziwne bo w VW Polo TRW była montowana od 2004 roku. Ale nie upieram się. Ale sprawdź jednak producenta maglownicy.
  • Poziom 6  
    Chciałbym odkopać mój temat, bo problem nadal istnieje.

    Wycieków żadnych nie ma, a pompa nadal wyje, nie jakoś przesadnie głośno, ale jednak, a pęcherze powietrza wychodzą, gdy odkręce korek. Czytałem w kilku miejscach, że powinna sama się odpowietrzyć, jednak to nie nastąpiło, nawet po tak długim czasie.
    Auto na dniach będę oddawał do mechanika i chce żeby sprawdził co jest nie tak.

    Może ma ktoś jeszcze pomysł, co jest uszkodzone? Podczas jazdy, nieważne, czy obroty są niskie, czy wysokie, siła wspomagania jest taka sama.
    Kierownica słabiej/wolniej też wraca do swojego zerowego położenia, trzeba jej delikatnie dopomóc.

    Ktoś pytał wcześniej, jakiej marki jest maglownica. Sprawdziłem i na 100% jest to TRW.
  • Poziom 6  
    Ostatnio też wywnioskowałem, że pompa wchodzi na większe obroty przy hamowaniu, np. jak dojeżdżam do skrzyżowania. Gdy się ostatecznie zatrzymam, to jej obroty spadają, ale nadal nieznacznie ją słychać.

    Dodano po 20 [godziny] 15 [minuty]:

    Tak sobie teraz myśle - gadałem, że zalałem płynem zielonym FEBI. Ale teraz są dwa - 06161 i 06162. Ja zalałem tym drugim, czyli mineralnym....

    Może to będzie przyczyna wyjącej pompy?