Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

suzuki marauder vz 800 - Gdzie jest regulator napięcia Marauder Vz800 1998

15 Cze 2016 20:50 2061 12
  • Poziom 8  
    poszukuje bezskutecznie miejsca gdzie jest zamontowany regulator napięcia w marauder vz800 z 1998. Wszelkie możliwe fora (nasz i zagraniczne) - nigdzie nie ma fotki gdzie znajduje sie regulator. Odkręciłem pokrywy boczne, w siedzeniu, a nawet pod akumulatorem (tu okazuje sie że wyjąłem moduł zapłonowy). czy szanowni forumowicze moga podesłać fotkę ze wskazaniem miejsca.Jedne gdzie zostało a wydaje sie sensowne to pod bakiem (co oznacza demontaż, spuszczenie paliwa). Nawiasem: podłączony na silniku do diagnostyki pokazuje 12,5 V (powinien min. 13,7-14,5) więc domniemanie że to regulator. Akumulator sprawny na 80%. Czy wymiana samego regulatora jest poprawna czy powinno się to zrobić sprawdzając tez inne elementy instalacji elektrycznej ?

    Prośba o precyzyjne i proste instrukcje.

    Nie mogę nigdzie znaleźć regulatora zgodnie z fotkami które sa na akukcjach (żebrowany moduł z dwoma kablami)

    ps. na dwóch rzeczach się nie znam: elektryce i fotografii. [/quote]
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    bardzo Ci dziekuję za info. Tak przypuszczałem że może być jedynie pod zbiornikiem. Ten materiał co podesłałeś wczoraj widziałem i czytałem - ale mało dla mnie wartościowy.
    Jeszcze pytanie: bo przymierzam sie do zakupu czy to jest dokładnie taki jak pod tym linkiem ?

    http://www.dkmotocykle.pl/regulator-napiecia-suzuki-vx-800-vz-800-marauder-90-04r-p1026.html


    ps. odpowiadając drugiemu koledze - na ramie nie ma pod siedzeniem na bank - porozkręcałem wszystko.
  • Poziom 8  
    ok. i tak pewnie będę zamawiał od skośnookich, bo podróba 100 zł a u nas nawet 450. Ciekawe czy ten numer części sie przyda. Niemniej rozumiem że jak mam słaby prąd to wymiana powinna rozwiązać problem - a zależy mi jak najmniej wydać bo chce go sprzedać - mimo stan motoru ideał, ale i tak nie można liczyć na duża kasę ;-( kto uwierzy że ma zrobione 5 tys. na silniku, że od 8 lat praktycznie tyle co przepalany nie jeżdzony ;-)
  • Admin grupy komputery
    pobrotom napisał:
    kto uwierzy że ma zrobione 5 tys. na silniku
    Ktoś, kto ma pojęcie o tych motocyklach.
    pobrotom napisał:
    Niemniej rozumiem że jak mam słaby prąd to wymiana powinna rozwiązać problem
    Niekoniecznie. Nie wiem co masz na myśli pisząc "słaby prąd", ale to nie jest diagnoza.
  • Poziom 8  
    słaby prąd = silnik odpalony, na gazie ok. 2 tys. obrotów pokazuje ok 12,2-12.5 V. A powinien 13,7-14,5 (jeśli dobrze czytam fora)
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Należałoby sprawdzić jakie napięcia dochodzą do regulatora.
  • Poziom 8  
    dzięki za podpowiedz. czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik. Powinien przy regulatorze, problem że muszę ściągnąć bak aby się do niego dostać a wtedy nie jestem w stanie odpalić (jedyne co to paliwo które jest w gaźniku). Niemniej mam same przeszkody, bo nie jestem go w stanie odpalić z uwagi na to iz stał długi czas, nie wiem czy akumulatora nie trafiło bo był podłączony na klemach. ładowanie małym prądem 5 godzin nic nie dało - rozrusznik nawet raz nie zakręcił.
  • Admin grupy komputery
    pobrotom napisał:
    czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik.
    Jeśli prąd ładowania jest za niski, to uszkodzony może być regulator (prostownik) jak i prądnica (alternator). Jeśli byłby za wyskoki, to na 99% uszkodzony regulator.
    Regulator napięcia (jak sama nazwa wskazuje) ma regulować napięcie do zadanego poziomu (np. 14V), ale jeśli dostaje zbyt niskie napięcie, to go sam nie podniesie.
  • Poziom 8  
    okazuje sie że w wersji z VZ 800 z 1998 regulator napięcia nie jest pod bakiem (rozebrałem wreszcie) tylko pod ramą (najniżej jak to możliwe). Bardzo trudno jest odkręcić dwie śrubki bo sa zwrócone do silnika - podejście beznadziejne jak na japońców). Niemniej o ile odkręcenie tych dwóch śrubek to pikuś to próba wyjęcia regulatora juz dla mnie jest nie do pojęcia - nie byłem w stanie tego zrobić z uwagi na to iż kabel jest przepuszczony pomiędzy ramą i silnikiem gdzie końcówki plastikowe złączek nie przejdą (w serwisie twierdza że sie jakieś śrubki odkręca i da radę). Nie wiem czy końcówki kabli które sa zatopione/wsunięte w plastikowych złączkach można je zdementować tak aby same kable przeszły ? Może ktoś ma doświadczenie w tej materii ? Nie chce uszkodzić tych końcówek - bo czekałem na dostawę regulatora 5 tygodni (płynął z CHIN)