Naprawa szyby jest możliwa (wycieraczka + ogrzewanie). Właśnie przerabiałem ten temat u siebie. Podaję kolejność wg. najmniejszej pracochłonności.
1. zabawę zaczynamy od odkręcenia i zdjęcia osłony wycieraczki i sprawdzamy stan połączenia wtyczki.
2. podpinamy wycieraczkę na krótko do akumulatora i sprawdzamy czy jest sprawna. Można poprzez złączkę lub bez jej rozłączania lub poprzez miejsce lutowania kabli do ścieżek na szybie pod metalowym elementem do którego montowany jest silnik wycieraczki.
3. jeżeli silniczek działa sprawdzamy drugie złącze pod czarnym spojlerem z 3 światłem stop po lewej stronie. Sprawdzamy miernikiem czy jest stały plus masa i sterownik (ustawiacz) wycieraczki.
4. jeżeli na złączce pod spojlerem jest ok a wycieraczka/ogrzewanie dalej nic prawdopodobnie uszkodzone są ścieżki elektryczne w szybie pod czarną warstwą lakieru na około szyby i zaczyna się zabawa.
5. zdejmujemy przyklejona plastykową pokrywkę do której wchodzą cztery kable (po otwarciu szyby w lewym dolnym rogu). Obskubujemy całość tak aby dostać się do miejsca lutowania kabli do szyby.
6. bierzemy cienki trzyżyłowy kabel i lutujemy ostrożnie u mnie kolejność kabli od lewej: ustawiacz, plus wycieraczki, plus ogrzewania szyby, masa. Kabel prowadzimy i przyklejamy np. kropelką czy innym cyjanopanem do szyby po czarnym polu az do wycieraczki (najlepiej od góry uważając aby kabel nie szedł w miejscu styku z uszczelką klapy).
7. drugą stronę kabla łączymy z 3 kablami wchodzącymi do wtyczki wycieraczki.
8. zabieramy się za ogrzewanie. Można użyć taśmy elektroprzewodzącej EMI miedzianej z klejem o szerokości ok 15 mm (ok 2 zł/mb na allegro). taśmę przyklejamy po obu stronach szyby tak aby nachodziła na ścieżki grzejne i nie wystawała na przejrzystą część szyby (efekt wizualny).
9. taśmę łączymy z miejscem lutowania kabli - plus ogrzewania oraz masa. można to zrobić tą taśmą lub lutować do niej kabelki.
10. sprawdzamy miernikiem przewodzenie na ścieżkach grzejnych (od taśmy do końca ścieżki z obu stron)
11. miejsce łączenia taśmy ze ścieżką poprawiamy klejem/lakierem przewodzącym tak aby zachodził na taśmę i na ścieżkę (na pulsar volt ok 20zł). sam klej taśmy słabo przewodzi i ogrzewanie może nie działać tak jak trzeba.
12. po wyschnięciu i sprawdzeniu całości szybę oklejamy taśmą i folią malarską a następnie malujemy czarnym matowym sprayem akrylowym (taki jak do felg) w celu zaizolowania taśmy EMI i miejsc lutowania kabli (kable też można przemalować)
Poglądowe fotki przed malowaniem i po w załączeniu. Całość powinna zamknąć się w około 50 zł i około 4 - 6 h roboty.

1. zabawę zaczynamy od odkręcenia i zdjęcia osłony wycieraczki i sprawdzamy stan połączenia wtyczki.
2. podpinamy wycieraczkę na krótko do akumulatora i sprawdzamy czy jest sprawna. Można poprzez złączkę lub bez jej rozłączania lub poprzez miejsce lutowania kabli do ścieżek na szybie pod metalowym elementem do którego montowany jest silnik wycieraczki.
3. jeżeli silniczek działa sprawdzamy drugie złącze pod czarnym spojlerem z 3 światłem stop po lewej stronie. Sprawdzamy miernikiem czy jest stały plus masa i sterownik (ustawiacz) wycieraczki.
4. jeżeli na złączce pod spojlerem jest ok a wycieraczka/ogrzewanie dalej nic prawdopodobnie uszkodzone są ścieżki elektryczne w szybie pod czarną warstwą lakieru na około szyby i zaczyna się zabawa.
5. zdejmujemy przyklejona plastykową pokrywkę do której wchodzą cztery kable (po otwarciu szyby w lewym dolnym rogu). Obskubujemy całość tak aby dostać się do miejsca lutowania kabli do szyby.
6. bierzemy cienki trzyżyłowy kabel i lutujemy ostrożnie u mnie kolejność kabli od lewej: ustawiacz, plus wycieraczki, plus ogrzewania szyby, masa. Kabel prowadzimy i przyklejamy np. kropelką czy innym cyjanopanem do szyby po czarnym polu az do wycieraczki (najlepiej od góry uważając aby kabel nie szedł w miejscu styku z uszczelką klapy).
7. drugą stronę kabla łączymy z 3 kablami wchodzącymi do wtyczki wycieraczki.
8. zabieramy się za ogrzewanie. Można użyć taśmy elektroprzewodzącej EMI miedzianej z klejem o szerokości ok 15 mm (ok 2 zł/mb na allegro). taśmę przyklejamy po obu stronach szyby tak aby nachodziła na ścieżki grzejne i nie wystawała na przejrzystą część szyby (efekt wizualny).
9. taśmę łączymy z miejscem lutowania kabli - plus ogrzewania oraz masa. można to zrobić tą taśmą lub lutować do niej kabelki.
10. sprawdzamy miernikiem przewodzenie na ścieżkach grzejnych (od taśmy do końca ścieżki z obu stron)
11. miejsce łączenia taśmy ze ścieżką poprawiamy klejem/lakierem przewodzącym tak aby zachodził na taśmę i na ścieżkę (na pulsar volt ok 20zł). sam klej taśmy słabo przewodzi i ogrzewanie może nie działać tak jak trzeba.
12. po wyschnięciu i sprawdzeniu całości szybę oklejamy taśmą i folią malarską a następnie malujemy czarnym matowym sprayem akrylowym (taki jak do felg) w celu zaizolowania taśmy EMI i miejsc lutowania kabli (kable też można przemalować)
Poglądowe fotki przed malowaniem i po w załączeniu. Całość powinna zamknąć się w około 50 zł i około 4 - 6 h roboty.

