Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo/VW/6N1/97 - Na niskich obrotach -> świeci kontrolka oleju + kopci

17 Cze 2016 08:45 2376 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    od 3 dni jestem właścicielem przemiłego:
    POLO 6N1 1390 cm2
    - rocznik 1997
    - 44KW
    - automat
    - 97 909 tys. km przebiegu
    - silnik AEX
    - olej 10W40

    Historia zakupu:
    Niemiecka okazja :) kupiony został właściwie bez oględzin ponieważ cena była atrakcyjna a koszty transportu do PL zerowe. Jestem pierwszym właścicielem w PL a drugim w historii auta. Ostatnia wymiana oleju wskazuje na równy miesiąc temu (karteczka na wlewce). Stan auta wizualnie i z pełną historią serwisów określam na b.dobre. Auto mogło stać w bez ruchu jakieś 3 miesiące.
    Przebieg bardzo niski ale po historii wskazuje na autentyczny.

    Opis usterki:
    Wyjeżdżając pierwszy dzień w trasę gdy silnik dostał temperatury (nie przekroczyła 90 stopni) podczas jazdy zaczął troszkę jak by głośniej chodzić a po kilku kilometrach przy hamowaniu zaczęła mrugać a następnie palić się kontrolka oleju. Sytuacja wygląda tak że po zjeździe na pobocze przy niskich obrotach kontrolka się zapala a przy wysokich gaśnie. Sprawdzony stan oleju, dolana dla pewności 100tka nowego i problem dalej ten sam.
    Kolejną wadą może być masło pod nakrętką wlewu oleju i mocne w moim mniemaniu kopcenie z rury.

    Magicy
    Jeden Magik twierdzi iż uszkodzone są panewki i wciska mi "nowy" silnik w cenie 800 zł a drugi mówi że to czujnik ciśnienia oleju.

    Materiały video/foto

    https://www.youtube.com/watch?v=uebTw4s41ho&feature=youtu.be
    kopcimy

    https://www.youtube.com/watch?v=ER7crXtdG6Y&feature=youtu.be
    chodzimy i hałasujemy

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie!
    Polo/VW/6N1/97 - Na niskich obrotach -> świeci kontrolka oleju + kopci Polo/VW/6N1/97 - Na niskich obrotach -> świeci kontrolka oleju + kopci Polo/VW/6N1/97 - Na niskich obrotach -> świeci kontrolka oleju + kopci
  • Poziom 39  
    bylo by warto zmierzyć ciśnienie oleju manometrem. Niektórzy "magicy" mają takie coś. I wtedy dowiedziałbyś sie coś więcej o stanie silnika.
    Ale generalnie, jeśli kopci i ma niskie ciśnienie oleju na gorącym to z tego silnika raczej nic nie będzie.
  • Poziom 22  
    Ten silnik powinien chodzić ładnie i cichutko, tu nie dość że faktycznie dymi jak syrena to klepie popychaczami. Mogły siąść od problemów z olejem/smarowaniem.
    IMHO rozglądaj się za słupkiem.
  • Poziom 2  
    O dziwo przestał kopcić ale przy rozgrzanym silniku na niskich obrotach wciąż zapala się kontrolka oleju.
  • Poziom 35  
    Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra).
    Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy uszczelkę. Na drugi dzień po wymianie uszczelki nadal kopcił i ubywało dużo płynu chłodniczego, więc mechanik (uniósł się honorem, nie licząc robocizny), rozebrał głowicę i po sprawdzeniu wyszło, iż była pęknięta. Pod wpływem temperatury szczelina się powiększała.
    Odnośnie "klekotania" silnika, to też w aucie syna (Polo - 1.050), po sprawdzeniu ciśnienia oleju, rozrządu i wymianie "hydrauliki zaworowej" silnik nadal klekotał. Po konsultacji z mechanikiem ustalono, iż winnym tego mógł być tylko sworzeń tłokowy. Pomimo tego autko dobrze się sprawowało, tylko to "klekotanie" wkurzało.
  • Poziom 14  
    no to będzie potrzebny dawca organu. Operacja pacjenta nie zawsze się opłaca . Ale po operacji wiesz co masz.
  • Poziom 43  
    Staszek49 napisał:
    plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy

    Jak latany na krótkich odcinkach z zimnym silnikiem w wilgotne aury to masło pod korkiem będzie normalnym widokiem, wystarczy przegonić go po trasie kilkadziesiąt km. i masło zginie.
    Co do innych objawów-silnik złom.