Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linux C bazy danych - Prosta baza danych dostępna w C pod Linuxem

arturromarr 17 Cze 2016 15:41 2241 7
  • #1 17 Cze 2016 15:41
    arturromarr
    Poziom 17  

Witam,
    Programuję trochę w C pod linuxem (gtk). Coraz bardziej brakuje mi jakiejś bazy danych ale do tej pory jeszcze nie obsługiwałem żadnej.
    Jestem raczej amatorem więc nie poznam kilku baz tylko skoncentruje się na jednej stąd moja prośba do osób mających doświadczenie w temacie.
    Wiem, że nie ma idealnych i uniwersalnych rozwiązań ale proszę o wszelką pomoc w wyborze najodpowiedniejszej dla mnie bazy danych.
    -Po pierwsze chcę aby baza była dostępna na Linux-sie (chyba większość popularnych jest).
    -Najlepiej jakby dopuszczała również komercyjne zastosowania (ze wstępnego rozeznania tematu z popularnych zaliczają się: PostgreSQL, Firebird, SQLite )
    -Piszę pod zwykłym C więc powinna mieć mechanizmy (biblioteki) pozwalające na dostęp z poziomu tego języka.
    -Fajnie jakby była dobrze opisana w necie (poradniki, tutoriale, przykłady).

Starczy koncertu życzeń. :) czy jest coś co się chociaż ociera o te wytyczne? Proszę o wszelkie podpowiedzi czym się różnią w praktyce pomiędzy sobą bazy.

Pozdrawiam

0 7
  • #2 17 Cze 2016 16:03
    marcinj12
    Poziom 40  

Z popularnych i bez ograniczeń pod Linuxem masz jeszcze MySql.
    SQLite to plikowa baza danych, więc inna klasa niż te, co wymieniasz - cała baza dostępna w postaci jednego pliku, działa bez instalacji, więc łatwo przenoszona, ale mniej wydajna, zwłaszcza przy wielodostępie.
    Pozostałe wymagają instalacji systemu bazodanowego, za to są wydajniejsze.
    Co do dostępności bibliotek do obsługi w C/Linux to się nie wypowiem, ale sądzę, że pod każdą jakieś się znajdą.

0
  • #3 17 Cze 2016 17:23
    JacekCz
    Poziom 35