Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szlifierka - padł kondensator?

dlugi_a 01 Lip 2005 11:20 2118 6
  • #1 01 Lip 2005 11:20
    dlugi_a
    Poziom 10  

Witam, padła mi szlifierka stołowa. Od razu napiszę, że nie znam się na silnikach. Czy może to być wina kondensatora pracy. Sprawdziłem jego pojemność i praktycznie jej nie ma, ale czy te kondensatory można mierzyć tak jak normalne?

• #2 01 Lip 2005 11:40
    redo
    Poziom 11  

Witam. To są normalne kondensatory (styrofleksowe lub papierowe) łatwo dostępne w handlu. Do pomiaru trzeba sprawdzić czy kondensator nie jest zmostkowany rezystorem bo może pokazywać bzdury. U mnie jak padł kondensator szlifierka nie obracała się tylko buczała, trzeba było popchnąć kamień ręką ( OSTROŻNIE !!! ) i czasem to pomagało. Pozdr.

• #3 01 Lip 2005 12:29
    dlugi_a
    Poziom 10  

U mnie nawet popychanie nic nie daje, więc wymienie ten kondensator. Swoją drogą nawet biorąc pod uwagę zmostkowany rezystor to takich przkłamań nie powinno być. Zamiast 4uF pojemność wynosi 100pF

• #4 01 Lip 2005 13:41
    john_t
    Poziom 29  

Co do zmostkowanego kondensatora rezystorem to możliwy jest tak dziwny odczyt pojemności. Dla pomiaru należy go dołączyć. Inna sprawa że nie pomaga "ręczny" rozruch, przy sprawnym i zasilonym uzwojeniu roboczym silnik powinien zastartować w dowolną stronę zależną od kierunku "ręcznego pokręcenia rozruchowego".

• #5 01 Lip 2005 13:54
    dlugi_a
    Poziom 10  

Czyli jednak może być uszkodzone uzwojenie?
    A co do tego rezystora to już nie kumam. Macie na myśli rezystor mostkujący na zewnątrz kondensatora? Bo pojemność mierzyłem na samym kondensatorze.

update
    Ehh, zwiekszyłem luzy na ośce i juz startuje po popchnięciu.