Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wsakźnik paliwa...pokazuje odwrotnie

01 Jul 2005 11:42 2698 3
  • Level 12  
    Witam!
    w moim escorcie 1,1 86r., benzyna,niedawno założyłem licznik od diesla bo miał obrotomierz. Wszystko działa prawidłowo oprócz wskaźnika paliwa. Otóż po włączeniu stacyjki wskazówka cofa się, a powinna się wychylić d ogóry. Paliwo jest w zbirniku, stary licznik pokazywał dobrze. Kable na 100% nie są odwrotnie podłączone, bo na tych samych ścieżkach zasilających co wsk.paliwa mam podłączony wskaźnik temperatury i on pokazuje dobrze(osobne są tylko piny od czujników). Na próbę zamieniłem miejscami kabelki: od czujnika paliwa z czujnikiem temp.. Po włączeniu stacyjki oba wskazania są prawidłowe, wsk. temp.się wychyla pokazując stan paliwa i wsk.paliwa też sie wychyla pokazując aktualną temp.silnika. Mogłoby tak zostać tylko że po wyłączeniu stacyjki wskaźnik paliwa nie opada na dno, pokazuje temp.jaką miał silnik, a wskaźnik temp.opada na dno.
    Czemu się tak dzieje, że przy prawidłowym podłączeniu wskaźnik paliwa się cofa jak dostanie zasilanie? wykluczam uszkodzenie wskaźnika paliwa bo nie wskazałby temp.silnika. Czy diesel ma inaczej podłączone kabelki od czujnika paliwa w zbiorniku??
  • Level 11  
    Witam. Wzależności od roku produkcji samochodu stosowane są różne podzespoły ( różne typy i producenci ) może tak być że czujniki w dieslu i benzynie są zupełnie inne. Zdobądź czujnik od diesla i sprawdź ( nie ma gwarancji że będzie pasował do Twojego zbiornika ). Pozdr.
  • Mercedes specialist
    Może silnik był zasilany antymaterią i dlatego odwrotnie? :lol:
    Też mam teraz takie przekładanie, ale w Sierce. Raczej można podejrzewać inną oporność czujnika a nie inną zasadę lub kierunek działania. W moim "nowym" zestawie po wyłączeniu zapłonu wskazówka paliwa zostaje na stanie jaki pokazywał, wskazówka temperatury natomiast opada. Po odłączeniu czujnika wskazówka po włączeniu zapłonu leci na dół. Weź kabelek czujnika daj do masy (powinna polecieć na "max") wtedy można podejrzewać inną oporność czujnika. Raczej wszystkie czujniki paliwa są połączone z masą, nie z plusem, i szeregowomają opornik połączony z pływakiem. Może w nowym liczniku sygnał z czujnika ma być podany na innego PIN-a, ja musiałem przełożyć we wtyczce sporo kabli. Jeszcze jedna uwaga-stary licznik miał możliwość korekty wskaźników poprzez mimośrody regulacyjne (takie kręciołki), w nowym można przełożyć wskazówkę o pewien kąt. Ale to w sierze.
  • Level 12  
    "Gerri" miałeś rację, we wskaźniku jest opornik szeregowo połączony z czujnikiem paliwa. Wyjąłem go, ma 183 ohmy, a jak jest we wskaźniku to razem mają 81 ohm.teraz zagadka: jaki powinienem wstawić, bo założyłem na próbę 320 ohm (ze wskaźnikiem jest 103 ohm) i jest dużo lepiej tzn. wskaźnik już nie cofa się, ale jeszcze zaniża, jaką powinien mieć wartość ten opornik, bo dobieranie experymentalnie nie gwarantuje że wskaźnik będzie mi pokazywał dobrze.