Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 1.6HDI - Auto w czasie jazdy zgasło

Cj123 18 Cze 2016 19:36 4224 17
  • #1 18 Cze 2016 19:36
    Cj123
    Poziom 12  

    Witam Wszystkich
    Jestem posiadaczem Peugeot 407 1.6HDI
    Ze względu na to że pracuje w Berlinie, raz w miesiącu robię jednorazowo koło 600km.
    Wczoraj gdy wracałem do Berlina po okołu 300km postanowiłem na 5min zjechać na papierosa, po czym ruszyłem w dalszą drogę.
    Po przejechaniu gdzieś 1-2km zapaliła się kontrolka Peugeot 407 1.6HDI - Auto w czasie jazdy zgasło i auto zgasło.
    Zjechałem na pobocze zgasiłem i próbowałem odpalić było mu ciężko, ale po lekkim przygazowywaniu auto odpaliło,
    i bez problemów przejechało kolejne 300km, ale z zapaloną kontrolką którą podałem wyżej.
    Panowie co mu może dolegać?

    1 17
  • #2 18 Cze 2016 19:43
    pepe150
    Poziom 33  

    Bez odczytania błędów się nie obędzie.
    Bo w tej chwili to ja wróżenie z fusów.

    0
  • #4 18 Cze 2016 20:10
    heniek20000
    Poziom 4  

    Trzeba będzie sprawdzić komputerem

    2
  • Pomocny post
    #5 18 Cze 2016 21:02
    KotBury2
    Poziom 18  

    Palącą się kontrolką na pulpicie komputer sygnalizuje, że unieruchomił jednostkę, ponieważ np. spadło ciśnienie paliwa w zasobniku do zera (za mało paliwa otrzymuje pompa wysokiego ciśnienia z pompy niskiego ciśnienia). Dlatego zawsze pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest spotkanie z najbliższym diagnostą posiadającym standardowy diagnoskop zewnętrzny. Musi być on jedynie zdolny do skomunikowania się z Twoim komputerem za pośrednictwem złącza 16-pinowego EOBD i odczytanie zarejestrowanych błędów, np. P1234.

    Na forum zgłoś się dopiero wtedy, gdy mechanik nie potrafi usunąć usterki i rozkłada ręce. Zgłoś się też natychmiast, gdy zacznie wydziwiać z wymianą pompy wysokiego ciśnienia (pwc), wtryskiwaczy lub turbosprężarki. Ma się rozumieć, przy ponownej wizycie na forum miej przygotowany numer kodu usterki, który mechanik/diagnosta odczyta. Nie potrzeba tłumaczenia, zwłaszcza niemieckiego, bo tam wszystko jest odwrotnie jak w samolocie... Wystarczy tylko numer i nic więcej. Chyba, że Niemiaszki będą tak łaskawi, że użyczą zestawu parametrów bieżących podczas jazdy z laptopem na kolanach.

    Pzdr KotBury2

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Cze 2016 22:05
    pepe150
    Poziom 33  

    KotBury, z całym szacunkiem że posiadasz wiedzę, ale za każdym razem kiedy komuś zgaśnie HDI, to ty od razu ze łuk elektryczny. I trzeba pompę sprawdzać.

    Zaraz się na komputerze okaże ze zawinił czujnik obrotów silnika, a objaw może być identyczny.

    0
  • #7 18 Cze 2016 22:15
    Cj123
    Poziom 12  

    @KotBury2 dzięki Ci, a może to tylko pompa się zacina, ja na początku myślałem że to zawór EGR który był jakiś czas temu wymeniony bo zdarzyło mi się to samo auto niechciało odpalać a po odczekaniu kilku godziny paliło od strzała ale symptyczny mechnik nic mi nie mówił mi o pompie nawet jej nie sprawdził ale teraz mnie oświeciłeś jeszcze raz dzięki jutro sprawdzę ta pompę mimo tego byłem dziś na parkingu w aucie,zapalił od strzała a kontrolka zgasła a jak coś odezwę się za 2 tygodnie co mi powie mechanik

    0
  • Pomocny post
    #8 18 Cze 2016 22:34
    szumrak
    Poziom 17  

    Kolego jeżeli silnik gaśnie to tak jak wspomniane, czujnik wału lub czujnik (nastawnik) regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Może też być uszkodzony czujnik na listwie wtryskowej. Jeżeli ciśnienie paliwa jest poza zakresem z reguły za wysokie, silnik gaśnie żeby uchronić go przed poważniejszą usterką. Bez podpięcia pod komputer się nie obejdzie. Pozdrawiam

    0
  • #10 20 Cze 2016 10:29
    KotBury2
    Poziom 18  

    Cj123 napisał:
    co to pompy nic nie zauważyłem rocznik 2005r.
    Usterka nie musi być widoczna, ani tak spektakularna jak u mnie. W pompce elektrycznej jest cały obwód z kablami, bezpiecznikiem i przekaźnikiem, które mogą szwankować. Jak powiedziałem, są to tylko moje domysły na podstawie własnego doświadczenia i wcale nie muszą być prawdziwe.

    Nie rozumiem zatem, o co te pretensje kolegów, którzy sami snują domysły, jak np. uszkodzenie czujników. Które dziwnym trafem zepsuły się tylko raz, po czym się naprawiły? Po prostu zanim zacznie się kogoś pouczać, trzeba samemu nauczyć się myśleć. Ja nikogo nie pouczam, że zmyśla bzdury o cyklicznej awarii czujnika wału korbowego, itd.

    Co robić w pierwszym kroku w celu rozwiązania problemu?
    Zawsze pierwsze kroki kierować do diagnosty, a nie na forum, które nie widzi i nie słyszy silnika. Szczególnie gdy dotyczy to sytuacji, gdy komputer wyraźnie sygnalizuje lampką ostrzegawczą na pulpicie, iż od dawna wie, co silnik boli. Nie wyświetla pełnej informacji na małym ekraniku, jaka usterka powstała, jej opis itd., bo kierowca zabiłby się na drzewie, chcąc to przeczytać podczas jazdy.

    Jest to celowa, przemyślana i zaplanowana przez EOBD procedura, zastosowana obecnie we wszystkich pojazdach w Europie i USA. Nazywa się norma EURO /IV/V/VI. Polega ona na tym, że komputer steruje całkowicie silnikiem z takim programem, aby w pierwszej kolejności zapobiegać nadmiernemu dymieniu jednostki. Drugi cel zastosowania komputera to bezpieczeństwo silnika. Dopiero na trzecim miejscu jest kierowca i pasażerowie.

    Tak więc zapamiętać, że celem numer 1 jest wizyta u najbliższego miejsca zamieszkania diagnosty/mechanika. Który dysponuje lada jakim skanerem, czy diagnoskopem zewnętrznym, zdolnym do skomunikowania się z komputerem silnikowym za pośrednictwem standardowego złącza 16-pinowego EOBD. Nośnikiem wszelkich możliwych informacji jest komputer wtryskowy, nie diagnoskop, jak niektórym się myli. Chodzi tylko o to, aby wydobyć z własnego komputera i odczytać, co on ma do powiedzenia, skoro steruje jednostką w 100%.

    Na forum można się zgłaszać dopiero wtedy, gdy mechanicy nie potrafią naprawić tego, co im wskazuje komputer silnikowy, albo nie wiedzą, co się dzieje, mimo że rzekomo naprawili, a silnik nie jedzie. Zgłaszanie się od razu na forum jest nieracjonalne, ponieważ nawet jeśli postawimy trafną diagnozę, to i tak kierowca musi podjechać do najbliższego mechanika, żeby usterkę fizycznie usunąć. Po co więc robić coś aż tak okrężną drogą, skoro można od razu trafić w sedno?

    Forum może jedynie wspomagać kierowcę w sytuacji, gdy nikt w jego otoczeniu nie jest w stanie zaradzić problemowi. Mogłem wskazać kierunek poszukiwań, gdyż w wielu silnikach z systemem BOSCH i pompkami elektrycznymi w baku występowały podobne niedomagania z banalną elektryką.

    Drugim kierunkiem wyszukiwania usterki w sytuacji, gdy silnik raptownie gaśnie bez powodu, jest odpowiedź na pytanie, czy czasem nie jest temu winien stopień końcowy, czyli wtryskiwacze Common Rail. Dlatego, że tylko one wtryskują paliwo, nic więcej. Zatem należy wykluczyć lub potwierdzić ich winę.

    Sprawdzenie jest bardzo proste, a mianowicie, czy wtryskiwacze są zasilane elektrycznie w momencie awarii, czy nie. Jeśli potwierdzimy, że w chwili zatrzymania silnika komputer przestał podawać prąd sekwencyjny na wtryskiwacze, oznacza, że zrobił to celowo z różnych powodów, które właśnie dopiero trzeba znaleźć według jego wskazówek.

    Jeśli komputer zasila trzy wtryskiwacze, a jednego nie, oznacza, że istnieje usterka elektryczna w obwodzie danego wtryskiwacza i dlatego komputer zatrzymał silnik. Rozpoczęcie diagnostyki od pompki elektrycznej, następnie od wtryskiwaczy, albo tylko od wtryskiwaczy, stawia sprawę od razu na właściwym miejscu, tj. wiemy mniej więcej, na jakim obszarze się skupić.

    Ogólnie na temat sprawdzania wtryskiwaczy można poczytać (post #31) tutaj.

    Pzdr KotBury

    0
  • #11 20 Cze 2016 10:47
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 20 Cze 2016 10:57
    KotBury2
    Poziom 18  

    georgesgr napisał:
    Zaden, znany mi DV6 nie ma pompy zasilajacej.
    Po co glosic gornolotne teorie, nie wiedzac, co sie dzieje w samochodzie? Odczyt bledow i parametrow biezacych jest podstawa do dalszej ewentualnej dyskusji.
    Pozdrawiam.
    Przecież kierowca poszkodowany wkleił fotkę z własną pompką elektryczną BOSCH. Czy czyta się tylko własne wypowiedzi? Co do odczytów komputera, to już ze 3 razy o tym wspomniałem, więc po co jeszcze to powtarzać? Punkty się nabija, czy co?

    Pzdr KotBury2

    0
  • #13 20 Cze 2016 11:07
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 20 Cze 2016 12:18
    KotBury2
    Poziom 18  

    georgesgr napisał:
    A skad wiesz, ze tam jest pompa?
    To nie mnie zadawaj takie pytanie, tylko kierowcy. Czy doradzanie komuś, żeby sprawdził obwód elektryczny jest jakimś przestępstwem? Widać na tym tylko polega twoje doradztwo, że krytykuje się innych, a swoje chwali, mimo że powtarzane już trzeci, czy czwarty raz.

    Mogę się oczywiście mylić, bo nie mam silnika 1,6 HDI, pogrzebię jednak w swoich zasobach i być może znajdę potwierdzenie w dokumentacji. Podtrzymuję za to wszystkie pozostałe uwagi, w tym ogólny kierunek poszukiwań nastawiony na eliminację "dobrych podzespołów", a nie próby grzebania bez sensu i bez uprzedniej znajomości "stanowiska" komputera.

    Pzdr KotBury2

    Dodano po 23 [minuty]:

    No, więc sprawdziłem na schemacie obwodu wtryskowego silnika 1,6 HDI DV6, system BOSCH EDC16C34 i rzeczywiście, nie ma pompki elektrycznej zanurzonej w zbiorniku. Widać to na niezbyt wyraźnym rysunku poniżej.

    Można wywnioskować o braku pompki elektrycznej z tej prostej przyczyny, że w jej miejsce zamontowana jest pompka ręczna ("gruszka") (13). Po prostu, nie może być dwóch pompek jednocześnie, bo to jest bez sensu.
    Peugeot 407 1.6HDI - Auto w czasie jazdy zgasło
    Dziękuję więc za "czujność" forumowego "doradzacza", ale proszę o odrobinę grzeczniejszy ton, nie taki złośliwy, a wszystko będzie OK. Poza tym kierowca dowiedział się o konieczności podłączenia komputera do diagnoskopu już w pierwszej odpowiedzi i nie sądzę, że trzeba mu o tym bezustannie przypominać.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #15 20 Cze 2016 14:08
    pepe150
    Poziom 33  

    @KotBury2 jeżeli chodzi o kolegę @georgesgr, to szanuję go za wiedzę którą posiada.
    A szczególnie za wiedzę w samochodach francuskich czyli Peugeot, Citroen i Renault.
    Moim skromnym zdaniem nie ma lepszej osoby na forum do francuskich samochodów.

    2.0 HDi tez nie muszą mieć pompkę w zbiorniku, jeżeli w 307 jest Siemens to tej pompy nie ma, i występuję tam pływak, pompka ręczna "gruszka" jest pod maską. Co innego na Boschu.

    Kolega @Cj123 wstawił zdjęcie "pompy". Ta osoba nie miała pojęcia że tam pompy nie ma, a jest tylko pływak. Świadczy o tym cienka wiązka do wtyczki, a w niej tylko 2 przewody.

    0
  • #16 20 Cze 2016 14:25
    KotBury2
    Poziom 18  

    pepe150 napisał:
    (-) jeżeli chodzi o kolegę @georgesgr, to szanuję go za wiedzę którą posiada.
    Czy coś powiedziałem nie tak o wiedzy @georgesgr? Nawet jeśli jestem tak głupi, że nie dostrzegam czegoś, co on ma w małym paluszku, to moim zdaniem nie upoważnia do publicznego ośmieszania. Jak widać, bardzo łatwo wszystkim tzw. "wyjadaczom forumowym" przychodzi ganienie nowicjuszy za najmniejszy błąd, ale sami nie garną się do niwelowania własnych wad. Jak to się mówi, "pyłek w cudzym oku widzi, ale belki we własnym już nie". To samo dotyczy kierowcy, który nie musi mieć jakiekolwiek pojęcie o budowie silnika. Nie znaczy to jednak, że nie może zadawać pytań. Podobno nie ma głupich pytań, tylko głupie odpowiedzi?

    Przyznałem rację koledze, który mógł normalnie mnie poprawić, ale widocznie chciał polepszyć swoje samopoczucie, więc walczył z człowiekiem, a nie z problemem. Nie mam o to pretensji, uważam rzecz za wyjaśnioną i to jest najważniejsze. Po co więc jeszcze dalej "rzeźbić w ryżu"?

    Pzdr KotBury2

    0
  • #17 20 Cze 2016 16:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 12 Lip 2016 19:22
    Cj123
    Poziom 12  

    Problemem okazało się ciśnienie paliwa, wtryski sprawdzone 2 w stanie idealnym 2 lekko ulewają ale to z tego co mi mechanik powiedział to mało istotne ale w razie potrzeby miał 2 awaryjne w zapasie, po wymianie Zawór Ciśnienia Paliwa na nowy BOSCH, ciśnienie ustabilizowało się i wszystko wróciło do normy, robocizna + zawór 170euro. Wszystkim dziękuje za pomoc

    0