Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autolaweta jaki model wybrac

malimaro 18 Cze 2016 19:37 5559 19
  • #1 18 Cze 2016 19:37
    malimaro
    Poziom 10  

    Witam. Szykuje sie na zakup busa ktorego chcialbym przerobic na autolawetę, zastanawiam się nad VW LT bo wyczytałem że jest lepszy od sprintera. Gdzie moge taki znalezc w miare ? mobile.de ? i czy oby ten model był by dobry? max chcialbym przeznaczyc okolo 30 tys. auto-20 zabudowa -10 Proszę o jak najwiecej informacj. Auto te ma miec podczepioną dodatkowo lawetkę, i ma jezdzić max raz/dwa w miesiacu w celach prywatnych.

    0 19
  • #2 19 Cze 2016 08:18
    Piasek80
    Poziom 29  

    Dobrym koniem pod autolawety są również Fiat/Peugeot/Citroen 2.8JTD czy starsze odmiany TDI ale... zabudowa autolawety dzisiaj to już w zasadzie prowizorka: większość aut o których mowa DMC ma na poziomie 2800 co przy masie konia+zabudowy daje realnie 800-900kg ładowności. Owszem, powszechnie stosuowane są praktyki oszustw w badaniach technicznych gdzie wpisywane są nieprawdziwe dane podnoszące DMC do 3500 ale to ma krótkie nogi: waga na drodze i już cię mają, pierwszy lepszy patrol drogowy albo ITD i po nr VIN odczytują dane z homologacji: masz przeładunek i leżysz i kwiczysz.

    0
  • #3 19 Cze 2016 13:18
    Kune
    Poziom 23  

    Niestety tak wszyscy jeżdżą i nic tego nie zmieni.
    Ważne żeby zabudowa była w miarę lekka i aluminiowa - a to niestety kosztuje.
    Auta o których wspominacie, lata młodości mają za soba i niestety trzeba dobrze się rozejrzeć za odpowiednim samochodem.

    Ode mnie znajomy działa troche inaczej. Jeździ głównie z lawetą, więc kupił normalnego LT z burtami, na którego przejeżdża po lawecie, a drugie auto ładuje na lawetę. Jeździ na Niemcy 3x w tygdniu, ładnych kilka lat. Plus taki, że oprócz samochodów może przewozić także inny ładunek, oraz nie ma ciężkiej zabudowy. Minus to mało profesjonalny wygląd, brak wyciągarki i nie może świadczyć usług jako pomoc drogowa.

    2
  • #4 20 Cze 2016 16:25
    Limuzyna

    Poziom 6  

    kwestia naginania przepisów odnośnie wagi na naszych drogach niestety jest dość powszechna i lepiej z tym walczyć, niż wchodzić w ten schemat, ale to Twoja sprawa.

    Zabudowa ok 8-12tys, najlepiej aluminiowa z wysuwanymi najazdami. Ale jeśli ma ciągnąć jeszcze drugie auto na lawecie to na zakup samochodu lepiej wydać więcej.
    kolega piasek80 ma racje - warte uwagi te samochody. Z tego co widze w sąsiedztwie firmy, które jeżdżą lawetami albo lt albo fiat - nawet misubishi jedno jeździ, ale żaden sprinter, bo raz - blachy, dwa dobry silnik ciężko trafić

    1
  • #5 20 Cze 2016 18:09
    malimaro
    Poziom 10  

    No a gdyby tak zrobić podłogę i burty lekkie żeby autem przewozić auta i czasami też coś innego. Przecież na przewóz auta można burty zdemontować i zostaje sama podłoga. Co do tych silników TDI to chodziło o vw Lt ? Tak po za tym to które LT mają do 3,5 DMC ? bo widzę że są wersje LT35 i LT 46
    Oglądałem te Fiaty 2,8 jtd i są nawet w cenie, a do tego mają dosyć dużą pakę

    0
  • #6 20 Cze 2016 20:27
    ociz
    Moderator Samochody

    malimaro napisał:
    Tak po za tym to które LT mają do 3,5 DMC ?

    Fabrycznie to LT35, te cyferki oznaczają właśnie maksymalną wagę. Niektórzy sprowadzali mocniejsze wersje i rejestrowali je jako DMC 3.5T, niby legalnie. Sam mam teraz starego LT40 a w dowodzie 3.5T.

    1
  • #7 20 Cze 2016 22:20
    malimaro
    Poziom 10  

    Ktos wie cos na temat tych Fiatów 2,8 jtd? ile wchodzi na doke? czy auto się tam zmiesci?

    0
  • #8 20 Cze 2016 23:18
    Piasek80
    Poziom 29  

    Na dokę nie - trzeba ramę przedłużać - wówczas to już w ogóle śmieszne wartości po 600kg wychodzą. Za Odrą dalej jak do Berlina nie pojedziesz tym, no może jeszcze Bilefeld. Z resztą już u nas wag automatycznych na drogach coraz więcej. Jeden przejazd, wielki brat czuwa, 2-3 tygodnie i jak sprzedasz może na mandat wystarczy.
    Skrzynia czy laweta: zdecydowanie laweta.
    1) środek ciężkości się obniża
    2) punkty mocowania i tak musisz w skrzynię montować
    3) wsadzić tam auto można jedynie widłakiem albo przejeżdżać z lawety ciąganej po najazdach na kipę. Generalnie śmiesznie to wygląda. No i jak wspominałem: niemiecki odpowiednik ITD nawet przypadkiem cię mijając zawróci żeby zatrzymać i masz trzepanie zakończone mandatem. Nie ma dyskusji: VIN i co widniało w fabrycznej homologacji. Co ty tam możesz mieć w dowodzie wpisane to ich nie obchodzi. Jak się bedziesz stawiał zaciągną cię na wagę i ci udowodnią że masz nawet więcej niż w dowodzie wpisane bo rozkład mas na osie przekracza.
    Kumpel się uparł, dyskutował, zaciągnęli na wagę
    - 3490 wpisane w dowodzie
    - 2800 wynikało z homologacji
    - 3640 wyszło na wadze w tym 2500kg na tylnej osi, pojedyńczej !! 1250kg nacisku na oponę !! Opon takich do normalnego użytku drogowego nie produkują...
    2 tyś euro kary bo pierwszy raz. Jak go zgarną kolejny raz grozi mu do 20 tyś euro i konfiskata dowodu rej który oddadzą na granicy dopiero. Całkowity zakaz poruszania się pojazdem po DE.
    Lawetę lawetą do granicy będzie wiózł.

    1
  • #9 21 Cze 2016 15:40
    malimaro
    Poziom 10  

    to lepiej kupić busa powyżej 3,5 DMC i na pace się przewiezie ?

    0
  • #10 22 Cze 2016 09:21
    Piasek80
    Poziom 29  

    Jak masz prawko kat C, na dodatek jeździsz na tacho, płacisz podatek od środków transportu (drogowe) i w busie na pace też ci nie wolno samochodów przewozić bez odpowiedniej liczby prawidłowo rozmieszczonych punktów mocowania ładunku. Poza tym co ty chcesz włożyć do busa ? Tico ? :)

    0
  • #11 22 Cze 2016 19:04
    malimaro
    Poziom 10  

    Z tego co sie zorientowałem to do celów prywatnych nie potrzebuję licencji i tacho a w Niemczech nie ma dodatkowych opłat do 7,5T. Na take Iveco Daily 46 nie wiem dokładnie ale wejdzie chyba już passat, co do pasów to nie mogą być one zaczepiane o koła ale np. o wahacze itp.

    1
  • #12 03 Lip 2016 20:30
    malimaro
    Poziom 10  

    chodziło mi o busa z doką albo skrzynia z plandeką

    0
  • #13 25 Lip 2016 08:30
    Piasek80
    Poziom 29  

    Najmniej nakładów pójdzie na skrzyniowca bo w zasadzie tylko montaż kilku nowych punktów mocowania ładunku dochodzi żeby auto za koła zapiąć tak jak prawidłowo powinien być mocowany, można dodatkowo wciągarkę i ... na prawdę niewiele przewieziesz bo one mają max 1200kg ładowności a przeważnie 700-900kg.
    Jakieś Iveco na bliźniaczej osi, Transit, Sprinter czy LT`k, ale wówczas DMC jest przeważnie pod 3500kg czyli KAT. C prawka. Bo do 3499 wychodzi 600kg ładowności. Tylni napęd + most+bliźniaki i masz 400kg większą masę pojazdu.
    To co u nas jeździ jako lawety, 99% to jedno wielkie oszustwo w dokumentach.
    Fiat Ducato 3.0JTD w doce + 80cm przedłużka ramy !!! + najazd w pełni aluminiowy i cały niezbędny osprzęt wychodzi 2900kg bez kierowcy i rezerwą w zbiorniku na wadze. A w dowodzie wpisane 1800kg i 3490 DMC (czyli 1,7T ładowności :D ) gdzie z homologacji (z VIN) 2180 masa własna i 2800kg DMC. To ma krótkie nogi...
    Na zachodzie coś takiego jak u nas nie funkcjonuje. Tam laweta to typowa zabudowa najazdu + pojedyńcza kabina, na bliźniakach z tyłu i masz od razu między 4500 a 5300 DMC + tacho. I nie ma problemu żeby zapakować jakiegoś van`a o masie pod 2T i na ogon kolejnego bo wszystko jest zgodnie z wagami i przepisami. Ale wymagane jest C+tacho.

    1
  • #14 27 Paź 2018 23:50
    4cars
    Poziom 3  

    Witam serdecznie.
    Pozwolę sobie nieco odgrzać kotleta.

    Jestem przy kupnie auta dostawczego na ramie. Potrzebuję mieć dwie zabudowy w jednej. Platformę prostą 5m oraz lawetę bo czasem chciałbym jechać po auta za miedzę. Zastanawiam się nad wyspawaniem sobie lekko pochyłej platformy 5m. Spełniłaby ona moje oczekiwania co do 2w1 bo przechylona platforma nie przeszkadzałaby mi a pochylenie spowodowałoby że łatwiej wjedzie się samochodem gdyż na łączeniu podjazdów z platformą nie będzie dużego konta.
    Dodam, że wyciągarki nie mam zamiaru montować bo będę przywoził jedynie auta, które same wjadą na platformę.

    Co myślicie o takim pomyśle? Pytanie kieruję do osób, które znają się na lawetach.

    Coś takiego jak poniższy szkic:

    Autolaweta jaki model wybrac

    0
  • #15 28 Paź 2018 05:49
    Piasek80
    Poziom 29  

    Weź dowód tego pojazdu do ręki, do masy pojazdu dolicz ze 300kg bo tyle pewnie te rzeźby co to chcesz je odstawić uczynią a potem odejmij ją od DMC pojazdu. Jak wyjdzie ci z 600kg to wiesz co sobie możesz przywieźć taką "lawetą". Że nie wspomnę o konsekwencjach jak cię znajdą nasi z IDT albo ich niemieccy odpowiednicy z takimi patentami na drodze.
    Jedyne co potrzebujesz do tego samochodu to hak i lawetę-przyczepę z wypożyczalni na dobę. Na jakieś okazjonalne wypady po auto większych kombinacji i nakładów nie trzeba.

    0
  • #16 28 Paź 2018 11:19
    4cars
    Poziom 3  

    Nie będę brał auta z wypożyczalni bo roczne wyjdzie mnie to 3600zł licząc gdzie choćby tylko raz w miesiącu wypożyczę i zapłacę 300zł a skoro będę spawał platformę to mogę ją tak zrobić by służyła mi do wjazdu autami.

    Samo wyspawanie platformy jak i lawety nie stanowi dla mnie większego problemu i taka platforma pochyła stalowo-aluminiowa będzie ważyła do 400kg a że starsze gołe auto na ramie to około 1600kg to ładowność wyjdzie 1500kg a taki wynik jest często lepszy niż lawet z wypożyczalni, które mają 1300-1400kg ładowności bo są robione na nowszych cięższych autach.

    0
  • #17 28 Paź 2018 12:09
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Piasek80 napisał:
    Weź dowód tego pojazdu do ręki, do masy pojazdu dolicz ze 300kg bo tyle pewnie te rzeźby co to chcesz je odstawić uczynią a potem odejmij ją od DMC pojazdu. Jak wyjdzie ci z 600kg


    Przesadzasz i to bardzo. Nowy aluminiowy najazd waży 250-300kg. Stalowy ok 400-450km, piszę o wymiarze 210x520cm. Na Masterze, Sprinterze, Ducato (pojedyncze koło na tylnej osi) z fabryczną platformą będzie miał ładowność ok 1400kg nawet po przeróbkach. Tylko żeby to zrobić trzeba mieć trochę pojęcia o konstrukcjach kratownic, właściwym doborze profili, żeby nie wspawywać wzmocnień, podpór itd w miejscach gdzie są niepotrzebne.

    Piasek80 napisał:
    Że nie wspomnę o konsekwencjach jak cię znajdą nasi z IDT albo ich niemieccy odpowiednicy z takimi patentami na drodze.


    To wg mnie też bzdura. Przecież tu będzie przeróbka platformy a dokładniej mówiąc stelażu zabudowy więc w czym miałby być problem? Widziałeś jak wyglądają niemieckie autolawety z lat 1998-2007, które nadal jeżdżą i maja TUV?
    Nie każdy Abschleppwagen jest budowany przez Algema-Fitzel, Blyssa. Niektóre najazdy wyglądają jakby je zbudowano z tego co na złomie znaleźli. Też kiedyś myślałem, że Niemcy to jeżdżą góra 5cio letnimi samochodami.

    Tu akurat nowe auto, ale dokładnie to co chce osiągnąć autor Autolaweta jaki model wybrac

    1
  • #18 28 Paź 2018 13:44
    4cars
    Poziom 3  

    Zastanawiałem się nad wykonaniem platformy na podnośniku hydraulicznym za kabiną podobnie jak wywrotka lub poziomej platformy z regulacją na zawiasie ostatniego półtora metrowego odcinka ale wersja na podnośniku będzie mniej stabilna pod obciążeniem oraz droższa i cięższa a na regulowanym zawiasie mało praktyczna z powodu potrzeby ciągłej regulacji ostatniego odcinka na wprost lub załamana.

    Dzięki pp_pablo za podrzucenie fotki. Wygląda na to, że ma sens to co chcę zrobić.
    Moim zdaniem taka pochylona płaska platforma to optymalne rozwiązanie 2w1.

    0
  • #19 28 Paź 2018 15:12
    pp_pablo
    Poziom 20  

    To zamiast kombinować kup normalną platformę i zainwestuj w długie mocne najazdy np 3-3,5m. Dłuższe najazdy to mniejszy kąt i bez przeróbek osiągniesz założony cel.

    Dodano po 19 [minuty]:

    4cars napisał:
    Wygląda na to, że ma sens to co chcę zrobić.


    To już inna bajka. Generalnie taki najazd ma tylko jeden plus i sprawdza się na krótkich trasach. Wciągasz wciągarką auto z uszkodzonym motorem a na miejscu samo zjeżdża Ci z najazdu. Obecnie budowane lawety mają nawet zagłębienie na koła przednie, żeby obniżyć środek ciężkości.
    Ty coś pisałeś, że wciągarki nie będziesz montował bo tylko sprawne auta Cię interesują - dlatego uważam, że trwałe "ukosowanie" platformy jest kompletnie bez sensu. Tylko dłuższe podjazdy.

    1
  • #20 28 Paź 2018 20:07
    4cars
    Poziom 3  

    A gdyby założyć z tyłu poduszki pneumatyczne i przy podniesionych / napełnionych poduchach platforma jeździła by poziomo a na załadunek auta obniżałbym tył ???

    Myślałem o lekkim ukosie jak poniższa autolaweta lecz oczywiście jak pisałem bez łamania:

    Autolaweta jaki model wybrac

    0