Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autolaweta jaki model wybrac

malimaro 18 Cze 2016 19:37 4746 12
  • #1 18 Cze 2016 19:37
    malimaro
    Poziom 10  

    Witam. Szykuje sie na zakup busa ktorego chcialbym przerobic na autolawetę, zastanawiam się nad VW LT bo wyczytałem że jest lepszy od sprintera. Gdzie moge taki znalezc w miare ? mobile.de ? i czy oby ten model był by dobry? max chcialbym przeznaczyc okolo 30 tys. auto-20 zabudowa -10 Proszę o jak najwiecej informacj. Auto te ma miec podczepioną dodatkowo lawetkę, i ma jezdzić max raz/dwa w miesiacu w celach prywatnych.

    0 12
  • #2 19 Cze 2016 08:18
    Piasek80
    Poziom 28  

    Dobrym koniem pod autolawety są również Fiat/Peugeot/Citroen 2.8JTD czy starsze odmiany TDI ale... zabudowa autolawety dzisiaj to już w zasadzie prowizorka: większość aut o których mowa DMC ma na poziomie 2800 co przy masie konia+zabudowy daje realnie 800-900kg ładowności. Owszem, powszechnie stosuowane są praktyki oszustw w badaniach technicznych gdzie wpisywane są nieprawdziwe dane podnoszące DMC do 3500 ale to ma krótkie nogi: waga na drodze i już cię mają, pierwszy lepszy patrol drogowy albo ITD i po nr VIN odczytują dane z homologacji: masz przeładunek i leżysz i kwiczysz.

    0
  • #3 19 Cze 2016 13:18
    Kune
    Poziom 23  

    Niestety tak wszyscy jeżdżą i nic tego nie zmieni.
    Ważne żeby zabudowa była w miarę lekka i aluminiowa - a to niestety kosztuje.
    Auta o których wspominacie, lata młodości mają za soba i niestety trzeba dobrze się rozejrzeć za odpowiednim samochodem.

    Ode mnie znajomy działa troche inaczej. Jeździ głównie z lawetą, więc kupił normalnego LT z burtami, na którego przejeżdża po lawecie, a drugie auto ładuje na lawetę. Jeździ na Niemcy 3x w tygdniu, ładnych kilka lat. Plus taki, że oprócz samochodów może przewozić także inny ładunek, oraz nie ma ciężkiej zabudowy. Minus to mało profesjonalny wygląd, brak wyciągarki i nie może świadczyć usług jako pomoc drogowa.

    1
  • #4 20 Cze 2016 16:25
    Limuzyna

    Poziom 6  

    kwestia naginania przepisów odnośnie wagi na naszych drogach niestety jest dość powszechna i lepiej z tym walczyć, niż wchodzić w ten schemat, ale to Twoja sprawa.

    Zabudowa ok 8-12tys, najlepiej aluminiowa z wysuwanymi najazdami. Ale jeśli ma ciągnąć jeszcze drugie auto na lawecie to na zakup samochodu lepiej wydać więcej.
    kolega piasek80 ma racje - warte uwagi te samochody. Z tego co widze w sąsiedztwie firmy, które jeżdżą lawetami albo lt albo fiat - nawet misubishi jedno jeździ, ale żaden sprinter, bo raz - blachy, dwa dobry silnik ciężko trafić

    1
  • #5 20 Cze 2016 18:09
    malimaro
    Poziom 10  

    No a gdyby tak zrobić podłogę i burty lekkie żeby autem przewozić auta i czasami też coś innego. Przecież na przewóz auta można burty zdemontować i zostaje sama podłoga. Co do tych silników TDI to chodziło o vw Lt ? Tak po za tym to które LT mają do 3,5 DMC ? bo widzę że są wersje LT35 i LT 46
    Oglądałem te Fiaty 2,8 jtd i są nawet w cenie, a do tego mają dosyć dużą pakę

    0
  • #6 20 Cze 2016 20:27
    ociz
    Moderator Samochody

    malimaro napisał:
    Tak po za tym to które LT mają do 3,5 DMC ?

    Fabrycznie to LT35, te cyferki oznaczają właśnie maksymalną wagę. Niektórzy sprowadzali mocniejsze wersje i rejestrowali je jako DMC 3.5T, niby legalnie. Sam mam teraz starego LT40 a w dowodzie 3.5T.

    1
  • #7 20 Cze 2016 22:20
    malimaro
    Poziom 10  

    Ktos wie cos na temat tych Fiatów 2,8 jtd? ile wchodzi na doke? czy auto się tam zmiesci?

    0
  • #8 20 Cze 2016 23:18
    Piasek80
    Poziom 28  

    Na dokę nie - trzeba ramę przedłużać - wówczas to już w ogóle śmieszne wartości po 600kg wychodzą. Za Odrą dalej jak do Berlina nie pojedziesz tym, no może jeszcze Bilefeld. Z resztą już u nas wag automatycznych na drogach coraz więcej. Jeden przejazd, wielki brat czuwa, 2-3 tygodnie i jak sprzedasz może na mandat wystarczy.
    Skrzynia czy laweta: zdecydowanie laweta.
    1) środek ciężkości się obniża
    2) punkty mocowania i tak musisz w skrzynię montować
    3) wsadzić tam auto można jedynie widłakiem albo przejeżdżać z lawety ciąganej po najazdach na kipę. Generalnie śmiesznie to wygląda. No i jak wspominałem: niemiecki odpowiednik ITD nawet przypadkiem cię mijając zawróci żeby zatrzymać i masz trzepanie zakończone mandatem. Nie ma dyskusji: VIN i co widniało w fabrycznej homologacji. Co ty tam możesz mieć w dowodzie wpisane to ich nie obchodzi. Jak się bedziesz stawiał zaciągną cię na wagę i ci udowodnią że masz nawet więcej niż w dowodzie wpisane bo rozkład mas na osie przekracza.
    Kumpel się uparł, dyskutował, zaciągnęli na wagę
    - 3490 wpisane w dowodzie
    - 2800 wynikało z homologacji
    - 3640 wyszło na wadze w tym 2500kg na tylnej osi, pojedyńczej !! 1250kg nacisku na oponę !! Opon takich do normalnego użytku drogowego nie produkują...
    2 tyś euro kary bo pierwszy raz. Jak go zgarną kolejny raz grozi mu do 20 tyś euro i konfiskata dowodu rej który oddadzą na granicy dopiero. Całkowity zakaz poruszania się pojazdem po DE.
    Lawetę lawetą do granicy będzie wiózł.

    1
  • #9 21 Cze 2016 15:40
    malimaro
    Poziom 10  

    to lepiej kupić busa powyżej 3,5 DMC i na pace się przewiezie ?

    0
  • #10 22 Cze 2016 09:21
    Piasek80
    Poziom 28  

    Jak masz prawko kat C, na dodatek jeździsz na tacho, płacisz podatek od środków transportu (drogowe) i w busie na pace też ci nie wolno samochodów przewozić bez odpowiedniej liczby prawidłowo rozmieszczonych punktów mocowania ładunku. Poza tym co ty chcesz włożyć do busa ? Tico ? :)

    0
  • #11 22 Cze 2016 19:04
    malimaro
    Poziom 10  

    Z tego co sie zorientowałem to do celów prywatnych nie potrzebuję licencji i tacho a w Niemczech nie ma dodatkowych opłat do 7,5T. Na take Iveco Daily 46 nie wiem dokładnie ale wejdzie chyba już passat, co do pasów to nie mogą być one zaczepiane o koła ale np. o wahacze itp.

    1
  • #12 03 Lip 2016 20:30
    malimaro
    Poziom 10  

    chodziło mi o busa z doką albo skrzynia z plandeką

    0
  • #13 25 Lip 2016 08:30
    Piasek80
    Poziom 28  

    Najmniej nakładów pójdzie na skrzyniowca bo w zasadzie tylko montaż kilku nowych punktów mocowania ładunku dochodzi żeby auto za koła zapiąć tak jak prawidłowo powinien być mocowany, można dodatkowo wciągarkę i ... na prawdę niewiele przewieziesz bo one mają max 1200kg ładowności a przeważnie 700-900kg.
    Jakieś Iveco na bliźniaczej osi, Transit, Sprinter czy LT`k, ale wówczas DMC jest przeważnie pod 3500kg czyli KAT. C prawka. Bo do 3499 wychodzi 600kg ładowności. Tylni napęd + most+bliźniaki i masz 400kg większą masę pojazdu.
    To co u nas jeździ jako lawety, 99% to jedno wielkie oszustwo w dokumentach.
    Fiat Ducato 3.0JTD w doce + 80cm przedłużka ramy !!! + najazd w pełni aluminiowy i cały niezbędny osprzęt wychodzi 2900kg bez kierowcy i rezerwą w zbiorniku na wadze. A w dowodzie wpisane 1800kg i 3490 DMC (czyli 1,7T ładowności :D ) gdzie z homologacji (z VIN) 2180 masa własna i 2800kg DMC. To ma krótkie nogi...
    Na zachodzie coś takiego jak u nas nie funkcjonuje. Tam laweta to typowa zabudowa najazdu + pojedyńcza kabina, na bliźniakach z tyłu i masz od razu między 4500 a 5300 DMC + tacho. I nie ma problemu żeby zapakować jakiegoś van`a o masie pod 2T i na ogon kolejnego bo wszystko jest zgodnie z wagami i przepisami. Ale wymagane jest C+tacho.

    0