Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tester diagnostyczny dla handlarza

18 Cze 2016 22:44 2454 18
  • Poziom 2  
    Witam
    Panowie może pomożecie mi w zakupie sprzętu.
    Mianowicie zajmuję się handlem samochodami potrzebuje sprzęt na którym będę mógł sprawdzić stan samochodu:
    wtryski
    turbo
    silnik
    stan licznika

    również gdybym mógł usuwać błędy, kodować kluczyki, cofać zaciski itp było by super.

    Główne marki aut które bym sprawdzał to: audi, bmw, vw, skoda, seat, opel, ford czasami renault lub peugeot.

    Co polecacie tak maksymalnie do 2 000 zł. chociaż nie wykluczam coś droższego.
    Może być to również interfejs + komp
    jak wygląda to wtedy z oprogramowanie i aktualizacją.
    Co myślicie np o tym:
    Moderowany przez T5:

    http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.



    Z góry dzięki za odpowiedź
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czytając to forum zauważyłem że większość osób używa tutaj ELM327.
    Każdy chwali.
    Może warto się tym sprzętem zainteresować.
    Nawet można sobie na telefonie zainstalować jakiś program Torque i wyświetlać wszystkie dane w czasie jazdy.
    Kupującemu oczy na wierzch wyjdą jak to zobaczy.
  • Poziom 41  
    djmarcus90 napisał:
    Witam
    Panowie może pomożecie mi w zakupie sprzętu.
    Mianowicie zajmuję się handlem samochodami potrzebuje sprzęt na którym będę mógł sprawdzić stan samochodu:
    wtryski
    turbo
    silnik
    stan licznika

    również gdybym mógł usuwać błędy, kodować kluczyki, cofać zaciski itp było by super.

    Główne marki aut które bym sprawdzał to: audi, bmw, vw, skoda, seat, opel, ford czasami renault lub peugeot.

    Co polecacie tak maksymalnie do 2 000 zł. chociaż nie wykluczam coś droższego.
    Może być to również interfejs + komp
    jak wygląda to wtedy z oprogramowanie i aktualizacją.
    Z góry dzięki za odpowiedź

    Takie urządzenie nie istnieje.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Sebap to jakie byś polecał, które istnieje chodzi po prostu głównie o sprawdzenie samochodu przy zakupie.

    Falubaz1 chodzi o sprawdzenie przed zakupem czy wszystko jest ok. nie o naprawę.
    Naprawa z mojej strony to jedynie było by skasowanie błędu np. jak ostatnio miałem sytuację, że miałem czujnik do wymiany wymieniłem, a błąd musiałem jechać do serwisu skasować.
  • Poziom 41  
    Może jakiś AutoCom, CDIF, Launch. Sprzęt, który zrobi diagnostykę, kodowania, liczniki itp to kosztuje kilkadziesiąt tys. Oczywiście mowa o sprzęcie legalnym.
  • Poziom 23  
    To jak jestesmy w temacie, też czegoś szukam, do podobnego zastosowania, ale chodzi wyłącznie o kasowanie błędów, odczyt błędów ew. podstawowa diagnostykę.

    Wydaje mi się, że najprostszy w obsłudze będzie AutoCom.
    Jaki sprzęt do tego jest potrzebny? Laptop z USB wystarczy?
    Jakieś interfejsy są potrzebne?
    Auta 2006+, głównie nowe 2013+.
    Marki najlepiej wszystkie, ze wskazaniem na VAG, BMW/Mini, Mercedes, Opel, PSA, Renault, Volvo, Porsche.

    Pytanie nr dwa:
    czy któreś z tych komputerów także obsłuży auta rzadsze typu Maserati, Ferrari, Bentley, Lambo etc bez kombinowania i logowania sie z poziomu innych samochodow?
  • Poziom 41  
    Chińczyk Delphi czyli AutoCom ma te auta na liście ale czy obsłuży? Tego nikt Ci nie powie. Do obsługi wystarczy laptop z USB.
  • Poziom 23  
    Auto Com łączy się z tymi autami tylko w zakresie sterownika silnika. Nic wiecej niestety.
  • Poziom 41  
    Kune napisał:
    Auto Com łączy się z tymi autami tylko w zakresie sterownika silnika. Nic wiecej niestety.

    Z tymi to znaczy którymi? Umieram z ciekawości.
  • Poziom 23  
    Autocom czy też delphi chińczyk jest doskonałym wyborem ze względu na cenę, obsługuje większość marek w szerokim zakresie. Zmian w przebiegu jak są dobrze zrobione nie odczytasz niczym.
    Koledze Kune chodzi chyba o ELM 327 ?
  • Poziom 23  
    sebap napisał:
    Kune napisał:
    Auto Com łączy się z tymi autami tylko w zakresie sterownika silnika. Nic wiecej niestety.

    Z tymi to znaczy którymi? Umieram z ciekawości.


    Maserati i Ferrari.
    Pozostałych (Bentley, Aston etc) nie sprawdzałem.
  • Poziom 41  
    No tych nie podłączałem ale wiem, że jeśli się z danym autem nie łączy to z niczym a jeśli łączy się ze sterownikiem silnika to z pozostałymi sterownikami także się połączy bez problemu.
    Co do podłączania Maserati, Ferrari i Astona to trochę śmieszne podłączać jest interfejsem za paręset złotych, nie uważasz? Klient z takim autem nie jedzie do warsztatu tylko dzwoni do salonu i odbierają auto od niego.
    Bentleya robi VAS z oprogramowaniem ODIS.
  • Poziom 31  
    stan napisał:
    Koledze Kune chodzi chyba o ELM 327

    Takim elm327 można w fordach upgrade zrobić do 163 KM w pewnych sterownikach,jak i poważną konfigurację pozmieniać gdzie ids nawet tego nie zrobi.Sam nie byłem świadomy jakie ma ten kabelek możliwości dopóki się nie przekonałem.Wszystko jest kwestią oprogramowania.
  • Poziom 33  
    Polecam skaner Autel. Po pierwsze legalny, po drugie robi diagnostykę prawie we wszystkim, co ma cztery koła. (tylko jęz.angielski)
  • Poziom 23  
    sebap napisał:
    Co do podłączania Maserati, Ferrari i Astona to trochę śmieszne podłączać jest interfejsem za paręset złotych, nie uważasz? Klient z takim autem nie jedzie do warsztatu tylko dzwoni do salonu i odbierają auto od niego.

    Nie uważam, a niby dlaczego miałbym tak uważać?
    Uważasz, że fajnie jest jeździć xxx km do serwisu, żeby wykasować błędy poduszek czy innych rzeczy po rozładowanym akumulatorze? Uwierz mi, że znaczna większość właścicieli tych samochodów (no może tych przejściowych właścicieli) nie staje w drzwiach serwisu. Chyba wiesz skąd biorą się pieniądze? Z niewydawania ich!


    stan napisał:
    Koledze Kune chodzi chyba o ELM 327 ?


    Coś więcej?
  • Poziom 34  
    Witaj - nie zrozum mnie źle.
    djmarcus90 napisał:
    jak wygląda to wtedy z oprogramowanie i aktualizacją.
    Mniej więcej wygląda to tak.
    Prosty przykład grupa VAG - niby oczywistość, a nie. Bo (pewne) sterowniki od zawsze mają (tj. muszą mieć) coś w rodzaju ochrony komponentu w sobie przez znajomości kodów security do wglądu w nastawy ukryte - i co z tym zrobisz ? Nikt z tego nie robi wielkiego halo, bo komu to potrzebne do naprawy samochodu. To tak jak nabyć możliwość full-serwis zestawu MMI wykraczającą poza zakres przeciętnej naprawy-usługi ażeby kazać sobie odpowiadać za zdejmowanie w q7 ograniczeń TV Free, albo za programową dezaktywację niedziałającej poduszki po dzwonie ażeby nie świeciło w oczy..

    Widać jak górnolotna inwestycja może być chybiona - bez wymaganej wiedzy.

    Co Tobie po skasowanym błędzie jak nie wiadomo dlaczego wystąpił.
    Co Tobie po aktualizacji jak nie wiadomo do czego służy.
    Co Tobie po urządzeniu jak nie ma wiedzy.
    I w ogóle jakiejś logiki w tym.

    Aktualizacja oleju w głowie przede wszystkim.
  • Poziom 2  
    A co byście wybrali? Launch X-431 Diagun czy ScanDiag?