Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II ph 2 - Symbol usterki elektrycznej przy zmianie pogody

zbyszek100 19 Cze 2016 11:30 5892 39
  • #1 19 Cze 2016 11:30
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Witam, w moim Clio II benzyna 1,2 zawsze przy zmianie pogody, która charakteryzuje się zwiększoną wilgotnością typu mgła, deszcz itp., pojawia się kontrolka:

    Renault Clio II ph 2 - Symbol usterki elektrycznej przy zmianie pogody

    Odcina mi moc silnika, częściowo lub całkowicie. Obroty silnika reagują na pedał gazu mniej lub wcale.

    Wystarczy przepalić silnik i kontrolka gaśnie. Przy warunkach atmosferycznych dobrych, nie występuje w/w problem.
    Gdzie szukać przyczyn usterki?
    Dodam tylko, że diagnostyka bez zapalonej kontrolki nic nie wykazuje.

    Z góry dziękuję za wskazówki.

    0 29
  • #2 19 Cze 2016 11:38
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 19 Cze 2016 13:29
    mazdax
    Poziom 14  

    Jaki silnik?
    Test to clipem zrób!

    0
  • #4 19 Cze 2016 14:48
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Niestety, właśnie żeby dojechać na diagnozę muszę się pozbyć tej kontrolki, a bez niej zero błędów. Diagnostyk musiałby do mnie przyjechać.

    Druga oznaka jest też taka, że robi się tak zazwyczaj gdy silnik jest zimny, temperatura otoczenia dość niska. Paradoks tego jest taki, że jak umyje auto na myjni nie dzieje się tak.

    0
  • #5 19 Cze 2016 15:31
    Kune
    Poziom 23  

    Panie Kubica, a w jakim stanie układ zapłonowy silnika?
    Cewki/kable? Ktoś zaglądał tam w ogóle? W nocy, przy zwiększonej wilgotności nie ma dyskoteki pod maską?

    0
  • #6 19 Cze 2016 16:25
    milejow
    Poziom 42  

    zbyszek100 napisał:
    a bez niej zero błędów.

    Nie pleć i zmień ,,fachowca z komputerem,,
    Który silnik, D4F czy D7F (16V czy 8V), przepustnica elektryczna czy linka?

    0
  • #7 19 Cze 2016 21:30
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Kune napisał:
    Panie Kubica, a w jakim stanie układ zapłonowy silnika?
    Cewki/kable? Ktoś zaglądał tam w ogóle? W nocy, przy zwiększonej wilgotności nie ma dyskoteki pod maską?


    Nie wiem w jakim stanie, nigdy tam nie zaglądałem, auto posiadam < 2 lata. Problem pojawił się niedawno. Dyskoteki nie ma :)

    Cytat:
    Nie pleć i zmień ,,fachowca z komputerem,,
    Który silnik, D4F czy D7F (16V czy 8V), przepustnica elektryczna czy linka?


    16V 75KM, przepustnica elektryczna

    dzięki za zainteresowanie się tematem.

    1
  • #8 19 Cze 2016 22:37
    milejow
    Poziom 42  

    Popsikaj wodą z flaszki (np. po płynie do mycia szyb) po wiązce lecącej do przepustnicy na pracującym silniku, jak zacznie głupieć to wiązka do prucia i weryfikacji.

    0
  • #9 19 Cze 2016 23:08
    zbyszek100
    Poziom 18  

    OK, jutro tak zrobię i się podzielę spostrzeżeniami.

    A czy rozrusznik stawiający opór i pobierający zbyt dużo prądu może być tego przyczyną, że sterownik silnika diagnozuje to jako spadek napięcia, po czym włącza kontrolkę? Rozrusznik też od niedawna nie działa zbyt dźwięcznie, ma inny dźwięk.

    0
  • #10 20 Cze 2016 07:27
    mazdax
    Poziom 14  

    zbyszek100 napisał:
    terownik silnika diagnozuje to jako spadek napięcia
    nie

    0
  • #11 20 Cze 2016 21:56
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Popsikałem każdą widoczną kostkę pod maską, jednak kontrolka się nie zaświeciła. Być może nie tyle co wilgotność co niska temperatura ma na to wpływ.

    0
  • #12 27 Cze 2016 11:41
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Czy może być to wywołane usterka czujnika temperatury? Dzisiaj znowu temperatura spadła i przy pierwszym dojechaniu do skrzyżowania zapaliła się kontrolka, podczas upału jest spokój. Chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej, który chyba znajduję się w lusterku i pokazuje na tablicy nawet - 55 stopni.

    0
  • #14 28 Cze 2016 00:32
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Czysto, teoretycznie zapytam czy usterka układu zapłonowego (kable , świece , cewka) sygnalizowala by się właśnie tą lampką ostrzegawczą (spirala)?

    0
  • #15 28 Cze 2016 08:38
    mazdax
    Poziom 14  

    zbyszek100 napisał:
    usterka układu zapłonowego (kable , świece , cewka) sygnalizowala by się właśnie tą lampką ostrzegawczą (spirala)?
    tak

    0
  • #16 29 Cze 2016 10:00
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Wczoraj popsikalem z wierzchu cewkę, kable sprayem oczyszczajacym WD. Dzisiaj podczas jazdy mrugała mi ikona check engine i delikatnie przerywało obroty, szarpało lekko, odgłos silnika nie był jednolity na różnych obrotach. Jest to nowa usterka? Czy wynikiem psikania?

    2
  • #17 29 Cze 2016 10:21
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak mruga kontrolka to wypadaja zapłony= zapłon. Czyli cewka z przewodami i świece w kpl. także raczej trzeba zainwestować.

    0
  • #18 29 Cze 2016 10:32
    zbyszek100
    Poziom 18  

    No, ale może być to wynikiem tego, że psikalem tym silikonem po cewce ? Może to powoduje usterkę check engine? Prędzej jej nie było

    0
  • #19 29 Cze 2016 11:21
    sebap
    Poziom 40  

    Podłącz w końcu auto pod Clipa bo gdybać to można bez końca.

    0
  • #20 29 Cze 2016 18:33
    milejow
    Poziom 42  

    zbyszek100 napisał:
    że psikalem tym silikonem po cewce ?

    Masz silikon w kranie zamiast wody???

    0
  • #21 29 Cze 2016 23:13
    zbyszek100
    Poziom 18  

    HA HA :) nie.

    Popsikałem specjalnym sprayem - tym razem teraz do układów elektrycznych i jest niby w porządku.
    Zobaczymy co się będzie działo na dniach.

    Jak podłączyłem kabel do ddt2000 wyskoczyły mi błędy:
    pedale accelerateur piste 1
    misfring tous cylindress
    misfiring cyl 1
    misfiring cyl 2
    contacteur freins

    Wykasowałem błędy i nic nie pokazuje póki co. Wiadomo, że to nie to samo co Clip.

    0
  • #22 30 Cze 2016 20:32
    milejow
    Poziom 42  

    zbyszek100 napisał:
    Popsikałem specjalnym sprayem - tym razem teraz do układów elektrycznych

    Mi chodziło o wywołanie usterki a nie jej wyeliminowanie, użyłeś chemii do wypierania wilgoci i konserwacji połączeń a trzeba było wprowadzić tą wilgoć do kablowni żeby zlokalizować problem i dopiero go usunąć.

    1
  • #23 30 Cze 2016 22:59
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Wymienione świece i cewka. Zobaczymy co będzie dalej.

    0
  • #25 01 Lip 2016 14:30
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Z Bosha, to źle?

    0
  • #26 01 Lip 2016 15:04
    sebap
    Poziom 40  

    Jeśli działa to dobrze ale kable zapłonowe Bosch to tragedia.

    0
  • #27 07 Lip 2016 15:42
    zbyszek100
    Poziom 18  

    Po wymianie cewki, kabli, świec kontrolka powróciła,kolejny raz przy zmianie pogody. Podłączyłem amatorski interfejs bluetooth i wyświetla błąd P0790. W miarę mu ufam, bo poprzednie błędy z cewką i cylindrami wykazał, bo nie były kasowane. Błędy skasowałem wczoraj i znów dziś wyskoczył p0790. Renault Clio II ph 2 - Symbol usterki elektrycznej przy zmianie pogody
    Ktoś potrafi to rozkodować?

    0
  • #28 07 Lip 2016 17:20
    sebap
    Poziom 40  

    Podepnij Clipem. Nie masz - jedź do kogoś kto ma. Dla mnie ewidentnie jest gdzieś przebicie skoro usterka jest gdy dostanie wilgoci.

    0
  • #29 07 Lip 2016 17:37
    fanfanek
    Poziom 11  

    zbyszek100 napisał:
    16V 75KM
    zbyszek100 napisał:
    kabli,
    jakim cudem je zmieniłeś?
    zbyszek100 napisał:
    p0790
    rozumiem że masz automat :)

    0
  • #30 07 Lip 2016 17:51
    sebap
    Poziom 40  

    W tym silniku jest cewka zapłonowa i kable chyba, że czegoś nie wiem.

    0