Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Travego - Wentylator chłodnicy działa nonstop na 2-gim biegu

licz3 20 Jun 2016 09:39 1632 8
Texa Poland
  • #1
    licz3
    Level 13  
    Tak jak w temacie - wentylator chłodnicy jest cały czas załączony na 2gi bieg, nawet przy zimnym silniku. Jednocześnie wyświetla się błąd MR 7109 (Proportioning valve 3 has Open circuit).
    Czasem błąd znika - wydaje mi się, że wtedy, gdy silnikowi uda się osiągnąć temperaturę, przy której wentylator rzeczywiście powinien się załączyć. Jeśli błąd zniknie to wentylator działa poprawnie - wyłącza się i załącza do czasu gdy auto dłużej postoi i silnik się wychłodzi - wtedy sytuacja się powtarza.
    Czy może to być wina czujnika temperatury (choć na wskaźnikach temperatura wyświetlana jest prawidłowo) czy to komputer PLD do sprawdzenia??
  • Texa Poland
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Jest drugi czujnik który steruje pracą wentylatora,prawdopodobnie on padł lub wtyczka uszkodzona. Po podłączeniu komputera powino pokazać parametry.
  • Texa Poland
  • #3
    licz3
    Level 13  
    Czy aby na pewno jest, jeśli tak to gdzie on jest? Zgodzę się, że w poprzedniej generacji autobusów (np. mercedes 404 lub setra serii 3) tak było, że był dodatkowy czujnik. Ale tutaj ze schematu wynika mi, że sterowanie pracą wentylatora wychodzi z modułu PLD.
  • #4
    piotrek22101
    Level 39  
    Tak ,z tego modułu wychodzi ale coś musi kazać im się włączyć. Skoro temperatura na zegarach jest poprawna to ten czujnik daje dobry sygnał.
  • #5
    MACIEK_M
    Level 29  
    Quote:
    MR 7109 (Proportioning valve 3 has Open circuit).


    To świadczy o uszkodzeniu instalcji elektrycznej zaworu proporcjonalnego - przerwa, jak złapie styk, jest OK.
  • #6
    licz3
    Level 13  
    Powyższa wypowiedź nie wnosi niczego nowego - potrafię czytać po angielsku ze zrozumieniem.
    Podłączyłem wentylator z innego auta i błąd zniknął - problem jest więc gdzieś w sprzęgle wentylatora - czy ktoś wie co to może być i dlaczego do sprzęgła idą 4 przewody?
  • #7
    piotrek22101
    Level 39  
    Prawdopodobnie w sprzęgle jest coś,co załącza pierwszy lub drugi bieg . Bezpieczniki dobre? Na schemacie powinno być oznaczone co na którym ma być.
  • #8
    MACIEK_M
    Level 29  
    licz3 napisał:

    Quote:
    Powyższa wypowiedź nie wnosi niczego nowego


    powyższa wiadomość wnosi, abyś zostawił w spokoju czujniki temperatury, a skupił się na instalacji elektrycznej i samym wentylatorze - znalazł przyczynę i wyeliminował sygnalizowany błąd.
  • #9
    licz3
    Level 13  
    Rozwiązaniem była niesprawna cewka biegu I dlatego "tryb awaryjny" załączał od razu 2 bieg.