Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford galaxy 99' 1,9 TDI 110 KM brak turbdoładowania

20 Cze 2016 12:32 1617 18
  • Poziom 6  
    Witam, mam galaxy 1,9 TDI z silnikiem AVG 110KM. Po regeneracji turbiny silnik mi muli, brak doładowania, elektryk sprawdził zawór N75 niby działa, kierownica się otwiera po włączeniu silnika ale po dodaniu gazu nie ma doładowania, silnik muli. Jakie mogą być powody? elektryka? co jeszcze sprawdzić, jakie czujniki, przekaźniki, zawory? mechanika? gdzie mogą być nieszczelności. Jeśli ktoś posiada schematy z zaznaczonymi numerami bezpieczników, czujników, przekaźników to proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Sprawdż wężyk od kolektora do sterownika silnika, bo czujnik ciśnienia doładowania siedzi w ECU. Czasami też pada wężyk w samym sterowniku. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    Dziękuję, sprawdzę

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak się dostać do tego wężyka?
  • Poziom 25  
    ECU jest za licznikiem, więc trochę roboty będzie. W środku sterownika też jest wężyk, żeby się do niego dostać trzeba rozebrać komputer. Najpierw sprawdź węzyk od ECU do kolektora.
  • Poziom 6  
    a czy jest możliwość uszkodzenia elektrycznego? jakie elementy trzeba sprawdzić?
  • Poziom 6  
    samochód trafił do elektryka, będą sprawdzone elektrozawory, wężykami pobawię się w weekend
  • Poziom 33  
    Może dawka ograniczona z powodu któregoś czujnika? Wtedy sztangę zassie...
  • Poziom 6  
    tylko które czujniki posprawdzać?

    Dodano po 6 [minuty]:

    elektrozawory posprawdzane, po stronie elektrycznej wszystko ok, turbinę słychać, że poświstuje na niskich obrotach jeszcze jako tako się zbiera ale jak wcisnę pedał do oporu to muli, czuć że nie ma kopa :(
  • Poziom 6  
    logi posprawdzane, wychodzi na to, że muszę spowrotem do pompiarza jechać, pompa nie podaje wystarczającej ilości paliwa stąd spadek mocy, pytanie czy przez wadliwy przekaźnik czy przez wadliwy ECU
  • Poziom 33  
    slaw71byd napisał:
    pytanie czy przez wadliwy przekaźnik

    Przekaźnik nie ma nic do dawki paliwa.
  • Poziom 6  
    to w takim razie wada ECU?
  • Poziom 13  
    Diagnozowałeś samochód ? wywala jakieś błędy ?

    " Po regeneracji turbiny silnik mi muli, brak doładowania "

    zawór sterujący kierownicami VTG na turbinie dobrze ustawili ?
  • Poziom 6  
    miałem sprawdzone logi dynamiczne jedyny błąd jaki mam to:
    17946 - zawór odcinania paliwa (N109)
    P1538-35-10 przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
    Gość, który mi robił diagnostykę stwierdził, że to chyba coś z pompą, przekaźnikiem lub w najgorszym razie ECU, który nie daje właściwego sygnału na pompę.
    Elektryk zrobił mi podobno "obejście" które powoduje że zawór działa.
    Samochód nie ma jednak mocy, po ruszeniu i wciśnięciu gazu do dechy, auto zbiera się tak, jak by nie miało turbo.
    Mam dylemat, gdzie najpierw jechać, do pompiarza który mi regenerował pompę czy do dobrego elektryka który by mi sprawdził przekaźnik, przewody i ECU.

    Dodano po 2 [minuty]:

    gdzie jest ten zawór VTG? czy w silniku 1,9 TDI AVG 110Km jest ten zawór?
  • Poziom 6  
    Samochód trafił do kolejnego elektryka, wszystko posprawdzane diagnoza, uszkodzony nastawnik pompy.
    Następna wizyta u pompiarza.
  • Poziom 6  
    Usterka jest raczej elektryczna, samochód przestał palić z dnia na dzień, po wykonaniu "obejścia" na przekaźniku pompy przez jednego elektryka silnik działa ale nie ma mocy. To "obejście" powoduje że pompa działa ale z tego co mi mówił elektryk nie ma sygnału powrotnego z pompy do komputera, stąd jego wniosek że jest uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej od którego komputer nie dostaje sygnału. Jeśli wypiąć to "obejście" to pompa w ogóle nie podaje paliwa i samochód nie odpala.
  • Poziom 6  
    Szanowni, kończę wątek....
    nastawnik pompy sprawny.
    Obejście zrobione przez poprzedniego elektryka nie rozwiązało problemu.
    Przyczyną wszystkich nieszczęść była uszkodzona ścieżka w sterowniku ECU...
    Trzeba było dostać się do komputera, rozebrać, posprawdzać...
    Pompiarz ją naprawił, autko chodzi jak złoto...
    Przyczyna uszkodzenia ścieżki - zwarcie ale raczej nie samoczynne... bardziej wcześniej majstrujący elektrycy, mechanicy to zrobili, upuszczony klucz, gmeranie śrubokrętem po kablach...