Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie znacie silniki starszej generacji czyli przed down sizingiem benzyna+turbo

Wtryskowiec 20 Cze 2016 15:09 2061 31
  • #1 20 Cze 2016 15:09
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    Tak jak w temacie - szukam silniczkow benzynowych z turbinami ktore nie sa ekstra drogie a wrecz przeciwnie jako (chyba jedyny jaki znam ) jeden z takich posluze sie tutaj Uno 1.4. Zalezy mi na pojemnosciach 0.8 - 1.6.
    Prosze tylko o sensowne wypowiedzi.
    Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczow!

    0 29
  • #2 20 Cze 2016 15:20
    redtayfun
    Poziom 11  

    Z tego co wiem, to silnik UNO 1,4 nie posiada turbiny. chyba że zasugerowałeś się napisem FIRE na tylnej klapie

    1
  • #4 20 Cze 2016 15:53
    Tommy82
    Poziom 39  

    Była wersja turbo coś koło 100 KM ale te fiaty uno były dość rzadkie. To nie była seryjna klepanka.

    To jest troszkę kwadratura koła bo zależnie od okresu to jednak było tak ze turbo w benzynie to efekt downsizingu. W dieslach było i owszem pojawiały się ale w benzynie zawsze można było dołożyć parę centymetrów pojemności podnieść troszkę stopień kompresji i tak dalej, w ostateczności założyć głowice 16 zaworową. Silnik we fieście xr2 bez żadnych ceregieli miał chyba 106 KM. 1.8 F3P renault z wielopunktowym wtryskiem 110. 1.8 F7P 16V miał ponad 130. Kadet GSI 20 16v tez coś koło tego.
    Potem się zaczęły pojawiać i turbiny ale raczej w niektórych wersjach.
    A potem głupota downsizingu rozszalała sie pełną parą.

    Co do silników to audi A3 ma silnik 1.8 turbo

    0
  • #5 20 Cze 2016 16:04
    robokop
    Moderator Samochody

    Wtryskowiec napisał:
    Bajki ojciec opowiadasz. Z tego co wiem to jeszcze 1.5 i chyba 1.6
    Pozdrawiam.


    Tak i 2,5 litra też. Jedyne silniki turbo w Uno, to były stare 1.3 i 1.4 w ostatniej generacji.
    Chyba jedyny 1.6T był w Lancii. W ogóle idiotyzmem jest ładowanie turbin do tak małych silników.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Tommy82 napisał:
    Kadet GSI 20 16v tez coś koło tego.

    Najmocniejszy Kadett, to miał bodaj coś w okolicach 150KM.

    0
  • #6 20 Cze 2016 16:06
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    Panie, czytaj Pan uwaznie chodzi mi o silnik a nie tam opisy, dzieki ale nie potrzebnie.
    moze to i sie zalicza do downsizingu ale huba tam z tym.
    Nie chce mi sie ale wypowiem sie : ja z tej turbiny wycisne 10 poty.
    Konkrety prosze, konkrety.. :)
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Panowie prosze Was nie robcie mi tutaj syfu ;)
    Panie moderatorze.. ja bym Pana nie podejrzewal :D
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 20 Cze 2016 16:10
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 20 Cze 2016 16:24
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 20 Cze 2016 16:33
    Limuzyna

    Poziom 6  

    silnik fiat/alfa/lancia - 2.0T 220KM - petarda, że mucha nie siada ;)
    ze starszych jakie jeździłem - volvo 460 turbo - ciągnął do przodu jak szalony, na oryginalnej turbo udawało się licznik nie tylko zamknąć, ale też dalej przyspieszać.

    0
  • #11 20 Cze 2016 16:37
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    Dzieki Panowie, dzieki ale ciagle chodzi mi o mniejsza pojemnosc typu 0.8 max 1.6 doceniam jak chorera ale to za duze ;(
    Bardzo prosil bym moderatora o dopisanie do tematu tego watku * pojemnosc 0.8-1.6. - do nazwy bo jak zauwazylem to wprowadza autorow tematow w blad.
    Serdecznie pozdrawiam i z gory dziekuje.

    0
  • #14 20 Cze 2016 17:27
    Tommy82
    Poziom 39  

    FIAT PUNTO GT 1.4 TURBO
    Renault 5 GT Turbo
    Ford Mercury 1,6 16v turbo
    Renault Fuego TURBO

    Te silniki nie będą tanie bo turbo w tych silnikach to były kaprysy producentów a nie seryjna produkcja.

    0
  • #16 20 Cze 2016 17:43
    pitrala1
    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ale kolego do czego chcesz to zapiąć i dlaczego takie pjemności.
    I po 10 te dlaczego turbo, które jest kłopotliwe jak by nie patrzeć.
    I wybierając auto np. 150KM z turbo i bez turbo oczywiście zawsze wybiorę to bez turbiny.


    Ja wręcz odwrotnie. Koszty swoją drogą, jak się dba to wcale nie są tak duże. Ale turbina daje Ci dużo większy użyteczny zakres obrotów. Dobrze zestrojona naprawdę robi robotę.

    A najtańsze stare małe turbo to chyba VAGowskie 1.8t, były też z kompresorem (g40 - polówka 1.3, g60 - corrado)

    0
  • #17 20 Cze 2016 18:12
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 20 Cze 2016 20:16
    web69
    Poziom 27  

    Daihatsu Charade GTti 1.0 12V 101KM

    0
  • #19 21 Cze 2016 00:07
    Kune
    Poziom 23  

    pitrala1 napisał:
    (g40 - polówka 1.3, g60 - corrado)

    G-lader to klapa, zarowno w Polo jak i w Golfie/Corrado

    web69 napisał:
    Daihatsu Charade GTti 1.0 12V 101KM

    To juz super wynalazek. Bialy kruk.

    georgesgr napisał:

    pitrala1 napisał:
    Ale turbina daje Ci dużo większy użyteczny zakres obrotów
    A to chyba cos nowego... Szczegolnie w silnikach malej pojemnosci.

    W nowych turbo benzynach, turbiny wstają na prawdę wcześnie, także za sprawą wodnego IC zamiast standardowego.
    Oczywiście nic nie zastąpi pojemności i nie ma co gdybać, ale jeżdżę ostatnio nową A3 1.4 TFSI w sedanie, i jak na tą moc, na prawdę przyzwoicie jeździ. Pompuje od samego dołu, niestety góra już słaba. I wbrew mojej opinii i moim przekonaniom, na prawdę super oszczędne auto - 6-7 litrów po mieście, bez żałowania sobie.

    Co do małych silników, nie wiem o jakie auta chodzi, o jakie roczniki, bo jest tego pełno.
    1.4 tJet (Fiat) - nowoczesny, wytrzymały i bdb silnik, montowany m.in. w Bravo i Grande Punto
    1.3/1.4T (Uno/Punto I) - to dobra konstrukcja, ale już raczej nie ma budy która ruda nie zjadła
    1.6T - Mazda 323, ale to tez już trup nieosiągalny
    1.6T - Ford Escort (kanciaty, nie pamiętam oznaczeń) pewnie trup
    1.7T - Volvo, bazuje na silniku Renault (np. R19), odprężony
    0.8T - Smart (np. Roadster - zapomniane auto)

    Lata 90, czyli auta które jeszcze może uda się kupić, to głównie królestwo n/a, oraz takie wynalazki jak Kadet/Astra GSI, Vectra 2000, RClio/R19 1.8 16v + Clio Williams, 205 GTI (1.6+1.9), 309 GTI, 106S16, Saxo VTS, 306 GTI+GTI-6, 406 MI16 (to akurat 2.0T), Escort RS2000, Golf GTI MK2/MK3 8v/16v, Golf VR6, Toyota Celica Turbo 4x4, Suzuki SWIFT GTI, Toyota Starlet, Tipo 2.0 16v oraz inne. Auta były lekkie i dawały wielki fun.
    Jak wspominałem nie wiem jaki budżet, bo ciężko coś doradzić.

    ALE TAK OGÓLNIE TO 1.8T by VAG - rozgrzebany i najbardziej rozwojowy.

    0
  • #20 21 Cze 2016 00:33
    Tommy82
    Poziom 39  

    Problem jest taki ze te zabawy w latach 90 tych zakresach pojemności to były próby downsiznigu,
    Tych aut nie ma wiele bo to były raczej wygłupy niż seryjna produkcja.
    1.4 tJet to już downsizing wg mnie.
    1.3/1.4T fajne ale rzadkie problem był parę lat temu to nabyć 1.3 szczególnie.
    O tej mazdzie to nie wiedziałem.

    Kadet Gsi nie miał turbo jest u mnie w okolicy jeden. VR6 tez był wolnossący z tego co pamietam bo lokalni złodzieje się takim bujali.

    Niestety większość tego co miało turbo wtedy to była mała seria, dziś ze świeca szukać. Lat temu wiele szukaliśmy z kumplem 1.3 t żeby do malucha wsadzić i nic nie było.

    0
  • #21 21 Cze 2016 08:27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Stare i nie popularne silniki z turbina małej pojemności są już zajechane lub już nie żyją, a ich remont może być bardzo drogi ze względu na brak cześci i "dawców". Nowe to szmelc za kupę pieniędzy. Do wymienianych wyżej trwałych silników dodałbym 2,0T od renault'a, 2,0-2,3 volvo saab. Te jeszcze długo pojeżdżą , bo nie mają pojemności.1,0-1,4...

    Wtryskowiec napisał:
    Nie chce mi sie ale wypowiem sie : ja z tej turbiny wycisne 10 poty.

    I co z tego jak zaraz padną panewki, albo wał wyjdzie bokiem. :idea:

    0
  • #22 21 Cze 2016 08:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 21 Cze 2016 08:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    georgesgr napisał:
    Kune napisał:


    205 GTI (1.6+1.9), 309 GTI, 106S16, Saxo VTS, 306 GTI


    Wszystkie te silniki byly atmosferyczne.


    Podobnie jak Kadet , astra GsI czy c20XE bardzo fajny silnik o parametrach takich jak BMW M50b20.


    Już milion razy pisałem , że jeśli istnieje fabryczny silnik o wyższej pojemności i mocy to nie ma się co pchać w turbiny i inne tuningi.

    0
  • #24 21 Cze 2016 10:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 21 Cze 2016 11:39
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    Z całym szacunkiem z mojej strony dla Ciebie.. odrzucam takie wedlug mnie stereotypowe myślenie i pragnę poznać sensowne odpowiedzi, przede wszystkim konkretne. Chciałem poznać różne silniki i tyle ;) myślę, że warto stworzyć wątek który jest rzeczowy bo zawsze ktoś może z tego skorzystać po swojemu i tyle. Serdecznie pozdrawiam. Dziękuję za odpowiedzi na temat. :)

    Dodano po 12 [minuty]:



    Cytat:
    milion razy pisałem , że jeśli istnieje fabryczny silnik o wyższej pojemności i mocy to nie ma się co pchać w turbiny i inne tuningi.



    Słuchaj no to jest twoje zdanie, moje ideały są zupełnie inne, nie chce mi się babrać w ostre walki kolektory i rozwiercanie glowicy.. Ja to naprawde doceniam i jest mi milo ze chcesz die podzielic swoimi doswiadczeniami ale jednak wolal bym pozostac przy konkretnym temacie (model silnika) Jak by co to napisz mi na PW to sobie podyskutujemy w wolnym czasie, a tutaj skupmy się na modelach oki? ;) Serdecznie pozdrawiam.

    0
  • #26 21 Cze 2016 11:47
    Tommy82
    Poziom 39  

    @Wtryskowiec
    Zawsze możesz poszukać jakiś modów (kitów) tuningowych do powszechnych silników w oparciu o powszechne turbiny.

    0
  • #27 21 Cze 2016 11:56
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    zawsze to kupno pojedynczych części było dla mnie problematyczne, dlatego chciał bym poznac modele *seryjki

    Dodano po 1 [minuty]:

    bardzo proszę nie zchodzmy z tematu silnika :) A dobre rady bardzo bym prosił na PW. Pozdrawiam.

    0
  • #28 21 Cze 2016 16:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jak widzisz małych silników starszej generacji seryjnych było bardzo mało , czyli realnie ich nie ma, bo 20-15 lat temu nikt nie pchał się w koszty by budować skomplikowany silnik o pojemności 1,0 z drogim osprzętem by wycisnać 120KM, bo taniej było zrobić po prostu 2,0 w 8 zaworach i tak samo jeżdźiło- i tyle w temacie. tak samo jest dziś , że nowy samochód z turbo dieslem R4 180KM kosztuje 140 tys ,a ten sam samochód z silnikiem benzynowym 280KM V6 110 tys. Róznica 30 tys starczy na przejechnie 50tys km, jakby diesel był za darmo, a realnie nigdy się nie zwróci, a ludzie ( mądrzy inaczej) i tak kupują diesla , bo motor 3,6 dużo pali, a diesel 2,0 mało ...

    0
  • #29 21 Cze 2016 16:24
    buuuniek
    Poziom 2  

    Nie rozumiem nacisku na małą pojemność, ale poczytaj na internecie o silnikach Volvo 2.4T, które mają spory zapas mocy a robią świetną robotę :)

    0
  • #30 21 Cze 2016 16:27
    Wtryskowiec
    Poziom 4  

    Widze co zobacze ;)
    Pozdrawiam. :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    znam te maszyny T5 super zajebioza i moim marzeniem jest miec takie autko ale narazie ciekawia mnie te mniejsze silniczki

    Dodano po 50 [sekundy]:

    I ten kurka wodna rasowy dzwiek wrrrr.. :D :D

    0