Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sharan 2002 1,9 tdi - Klimatyzacja padłą dziwne znikanie i pojawianie czynnika

wysoki 20 Cze 2016 22:41 753 8
  • #1 20 Cze 2016 22:41
    wysoki
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam samochód sharan 2002 r silnik auy 1.9 tdi z dwustrefową klimatyzacją, która odmówiła współpracy .Klimatronik nie pokazywał żadnej usterki. Po podłączeniu maszyny do klimy niby nie ma czynnika ale po naładowaniu 20 bar azoty w układ klimy wszystko szczelnie trzyma ciśnienie. Po wykonaniu próżni maszyną też wszystko w jak największym porządku. Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara. Po odciągnięciu czynnika, bo oczywiście przy takich ciśnieniach słabo chłodziło, odciągnąłem tylko 920g (ciśnienie spadło do 0bar) ale tuż przed odłączeniem przewodów ciśnienie wzrosło i odciągnąłem całe 1050g . Pytanie moje dotyczy co może być z układem i gdzie ten czynnik się zablokował? dodam, że wymieniłem osuszacz bo było podejrzenie że tamtędy może coś uciekać(szczelność po wymianie sprawdzona i układ był szczelny przez 45 min z 20 bar azotu nic nie ubyło w układzie)

    i drugie pytanie czy przy napełnianiu azotem przez wysokie ciśnienie, ciśnienie, na przewodach niskiego ciśnienia, rośnie wolniej (dużo wolniej )niż ciśnienie na przewodach wysokiego ciśnienia??

    0 8
  • #2 20 Cze 2016 22:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    wysoki napisał:
    Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara.


    Czy wentylatory pracują, wysokie ciśnienie cos niskie jest .
    Czy ta klimatyzacja była szczelna i pracowała w tym roku , czy masz kota w worku .

    0
  • #3 20 Cze 2016 23:01
    wysoki
    Poziom 10  

    wentylatory pracują. Klima działała w tym roku, w ten piątek wysiadła może chłodziła słabiej ale chłodziła. I gdzie ten czynnik się podziewa a potem pojawia ni z gruchy ni z pietruchy.

    0
  • #5 20 Cze 2016 23:12
    wysoki
    Poziom 10  

    no po włączeniu klimy ciśnienie HP ok 8 bar na LP 3,5 bar temperatura otoczenia dzisiaj ok 20 st. z kratki początkowo ok 14 st ale wraz ze stopniowym spadkiem ciśnienia HP do 6 bar i nieznacznym wzroście na LP temperatura z kratki wzrasta do ponad 23 stopni i dalej miała chęć rosnąć

    0
  • #6 21 Cze 2016 22:13
    decybel91
    Poziom 39  

    Przy odciąganiu zamarza osuszacz i ciśnienie spada do zera. Po cyku odsysania zostaw węże na ok 15min a znów będzie można odzyskać czynnik - to normalne.

    wysoki napisał:
    Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara.


    Życie sprężarki dobiega końca. Potrzebna wymiana.

    wysoki napisał:
    i drugie pytanie czy przy napełnianiu azotem przez wysokie ciśnienie, ciśnienie, na przewodach niskiego ciśnienia, rośnie wolniej (dużo wolniej )niż ciśnienie na przewodach wysokiego ciśnienia??


    Jeśli nabijasz jednym zaworem to normalne, taki efekt robi zawór rozprężny.

    Optymalne ciśnienie na LP do 2bar, na HP w zależności od pracy wentylatorów ok 10bar.

    1
  • #7 21 Cze 2016 22:16
    wysoki
    Poziom 10  

    a może być przyczyną zawór sterujący klimatyzacji może on coś nie domaga gdzieś wyczytałem że uszkodzony ten zawór może dawać takie objawy z ciśnienim. ale czy trzeba go wymienić czy jest on może rozbieralny??

    0
  • #8 22 Cze 2016 10:03
    decybel91
    Poziom 39  

    Tutaj masz zwykłą sprężarkę - sprzegło klika i musi robić lp ok 2bar.

    0
  • #9 23 Cze 2016 22:30
    wysoki
    Poziom 10  

    zaryzykowałem i wymieniłem ten zawór jak na razie wszystko działa chłodzi daje 13 stopni myślę że niżej się nie da. pojeżdżę trochę i dam znać czy będzie działać dalej

    0
  Szukaj w 5mln produktów