Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zdalnie sterowany samochód - coś na wzór BMW z Tomorrow Never Dies

20 Cze 2016 22:43 1329 4
  • Poziom 2  
    Witam

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zabranie się za nowe hobby - chciałbym zbudować sobie zdalnie sterowany samochód. Ale nie plastikową zabawkę, tylko "prawdziwy" samochód (piszę w cudzysłowie, ponieważ z góry zakładam, że w Polsce zaraz pojawią się jakieś przeszkody prawne i nie da się go zarejestrować, ani używać na oficjalnych drogach - przyjmijmy jednak, że to nie jest problem).

Od razu dodam, że problemem nie jest też kasa - powiedzmy, że na etapie koncepcji i miniaturowego modelu chciałbym wydać maksymalnie kilka tysięcy złotych, ale zakładam, że potem pojawi się większa kasa z zewnątrz. Problemem nie jest także software - jestem programistą i architektem z wieloletnim doświadczeniem w dużych projektach, widziałem też wiele przykładów kodu na Arduino i inne platformy, i zakładam, że bez problemu to ogarnę. Gorzej natomiast z hardware - ale zakładam, że stopniowo też dam radę, natomiast potrzebuję kilku porad.

Więc jak bym to wstępnie widział:

1. Budowa miniaturowego modelu, który z grubsza by odwzorowywał duży samochód (na początek samej mechaniki).

2. Ogarnięcie każdego elementu wykonawczego w tym modelu przez osobny moduł, zbudowany na Arduino Mini/Nano/Stamp, Teensy albo czymś podobnym.

3. Zbudowanie centralnego kontrolera, opartego na jakimś Raspberry Pi albo podobnej płytce z Linuxem.

4. Stworzenie softu - zakładam, że każdy moduł (centralny i wykonawcze) byłby osobnym mechanizmem FSM, tj. trzymającym w pamięci swój bieżący stan, przyjmującym komendy z zewnątrz (centralny przez GSM, wykonawcze przez USB), oraz kierującym odpowiednie sygnały do elementów pasywnych, typu silnik, kierownica, hamulec itp.