Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przewinięcie silnika jednofazowego na trójfazowy

juzefek7 21 Jun 2016 10:00 1764 10
  • #1
    juzefek7
    Level 8  
    Witam,
    czy po przewinięciu silnika jednofazowego 2,2kW (nie jestem w stanie określić prędkości obrotowej) stracę na mocy? Pracuje on w kompresorze. Problem polega na tym że nie zawsze ma wystarczający moment żeby zastartować i tylko buczy. Raz przez to już był przewijany. Teraz chciałbym się dowiedzieć czy da się i jakie będą tego konsekwencje przewinąć go na 3 fazy. Czy moment rozruchowy się poprawi?[/code]

    Przewinąć, to możesz bandaż na palcu lub pieluchy u dzieciaka. Silniki się przezwaja. [retrofood]
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    juzefek7 wrote:
    Problem polega na tym że nie zawsze ma wystarczający moment żeby zastartować i tylko buczy

    Po pierwsze sprawdź czy masz wystarczająca napięcie w gniazdku podczas rozruchu kompresora.
    Bo z tego co widzę to nie.

    Po drugie załóż zabezpieczenie termiczne silnika bo skoro się pali to albo go nie ma albo źle ustawione.



    Po drugie prim w tej samej cenie kupisz 3 fazowy silnik, co przezwojenie i to niepewna sprawa bo silnik pewno chińczyk.
  • #3
    solar744
    Level 18  
    Kolego wszystko zależy od budowy silnika. Jeśli jest to silnik starego typu i ma dość dużo miejsca na czoła uzwojeń to jest to wykonalne. Jeśli to produkt czasów obecnych to raczej niewykonalne. W zakładzie który zajmuje się przezwajaniem silników dowiesz się wszystkiego.
  • #4
    robert 79
    Level 13  
    Nie tylko moment wzrośnie, ale również i moc tego silnika, a koszt nie wiadomo czy będzie większy niż zakup nowego- zapytaj w zakładzie gdzie silniki przezwajają.
  • #5
    juzefek7
    Level 8  
    Napięcie w gniazdku jest w normie (236v) kondensator pracy wymieniłem. Owszem taniej byłoby kupić silnik, jednak ma on wspólny wał ze sprężarką i to tu jest problem. Co do zabezpieczenia to owszem nie było go. Nie chcę zakładać innego silnika bo ten ma aluminiowy korpus i przez to dużo lepsze chłodzenie.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Prawdopodobnie uszkodzony zawór rozprężny wyłącznika ciśnieniowego i silnik startuje pod obciążeniem roboczym. Dlatego kolega już przewijał silnik. W kompresorach silnik dobrany jest do max ciśnienia roboczego. Spalenie się silnika zależy także od częstości cykli załączeń oraz czasu pracy przy dużym wydatku powietrza.
  • #9
    juzefek7
    Level 8  
    Teraz raczej trudno będzie zmierzyć, kiedy silnik jest spalony. Wszystkie elementy odpowiadające za rozruch zostały wymienione. Jednakże nie interesuje mnie jak rozwiązać ten problem na silniku jednofazowym, gdyż jest to duże obciążenie dla mojej instalacji która pracuje w ciężkich warunkach (gospodarstwo). Interesują mnie tylko potencjalne skutki przezwojenia tego silnika na 3 fazy.
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    juzefek7
    Level 8  
    Dzięki za informacje. Co do sterowania to już wcześniej stwierdziłem że najlepszy będzie stycznik, bo nie dość że wyjdzie taniej, to odciąży obecny presostat.