Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SW266 - Wymiana czujnika ciśnienia oleju

21 Cze 2016 19:12 1089 8
  • Poziom 22  
    Witam,
    posiadam silnik krajowej produkcji SW266, w którym oryginalnie jest taki czujnik ciśnienia oleju. Niestety urwała się w nim kapilara zaraz przy czujniku. Postanowiłem że wymienię go na elektryczny. Jaki możecie mi doradzić wskaźnik i czujnik ciśnienia aby pomiar był w miarę wiarygodny? Fajnie by było aby ta zamiana wyszła trochę taniej niż miernik mechaniczny. Napięcie zasilania to 24VDC i mniejsze. Plusem będzie wbudowane podświetlenie.
    Jeśli taki zestaw będzie dużo droższy od mechanicznego, zostanę przy oryginalnym.


    EDIT:
    Znalazłem taki zestaw: wskażnik, czujnik. Ma to prawo działać?
  • Poziom 38  
    Witam
    Wszystko zależy czy będzie pasował gwint czujnika.Nie jest podane na jakie napięcie jest wskaźnik.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten wskaźnik z kapilarą ma mocowanie na tzw.holenderek jak przewody paliwowe do filtra.
  • Poziom 22  
    Czujnik podany przeze mnie, jest dedykowany tylko do kontrolki. Nie nadaje się do wskaźnika wskazówkowego. Sam miernik jest na 12V.
    Z tym problemem się już uporałem....

    Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę kupić rozrusznik do tego silnika, ale na napięcie 12VDC? Chcę przerobić instalacje właśnie na to napięcie. Alternator jak i regulator napięcia i tak muszę kupić, bo stare mają poważny defekt.
    W ostateczności może można go w jakiś sposób przerobić? W tej temperaturze silnik odpala, co prawda z trudnościami, na oryginalnym rozruszniku i jednym aku 12V, ale zimą może nie dać rady
  • Poziom 38  
    Dlaczego chcesz zrobić instalację 12V?.Nawet przekladając bebechy z R-11,to nic nie da gdyż R-11 ma mniejszą moc niż R-10.
  • Poziom 33  
    Przeróbka nie ma sensu bo na 12V będzie ciężko go odpalić, wskaźniki są na 24v więc przerobisz na 12 to zapomnij o jakichkolwiek wskazaniach, jeżeli dalej upierasz się przy 12V bo zapewne masz jakiś alternator z auta to pozostaw rozruch na 24V
  • Poziom 22  
    vcc napisał:
    ... wskaźniki są na 24v więc przerobisz na 12 to zapomnij o jakichkolwiek wskazaniach...

    Elektrycznych wskaźników żadnych nie ma, oprócz mechanicznych, które i tak oszukują. Dużo łatwiej i taniej jest znaleźć takie na 12V. Tak jak napisałeś, alternator i regulator na 12 jakiś tam mam....Ewentualnie gdy zaniemognie aku, łatwiej jest podjechać zimą jednym ciągnikiem z instalacją 12V.
  • Poziom 33  
    W takim razie musisz zmienić stojan na 12V i szczotko-trzymacz na szerokie szczotki, wirnik zostaje
  • Poziom 38  
    Stojan i wirnik z R-11,nie za bardzo bo ten rozrusznik ma mniejszą moc niż R-10.
  • Poziom 33  
    Wirnik 24V tak jak w MF wtedy szybciej kręci a moc wiadomo że słabszy