Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.9 dCi '01 - Max 1500obr - kontrolka świec przed odpaleniem

elaskawski 21 Cze 2016 23:56 1323 8
  • #1 21 Cze 2016 23:56
    elaskawski
    Poziom 4  

    Witam,
    Od razu powiem że jeśli nie ten dział to przepraszam, po prostu tak mi do tego pasowało.

    Mam problem ze swoją laguną. Problem pojawił się "z dnia na dzień",
    wcześniej nie było żadnych objawów.
    Mianowicie po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki się zapalają i po chwili gasną i powinny świecić tylko Ładowanie i STOP, ale od czasu problemu świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". Kiedy kontrolka zgaśnie można odpalić samochód, lecz ten nie chce wkręcać się na obroty powyżej 1500. Ma takie "przebłyski", że się wkręci powyżej ale idzie mu to ciężko i zaraz problem wraca, w czasie jazdy (nawet takiej wolnej) kontrolka od świec już się nie zapala tak jak w innych podobnych tematach.
    Od tamtej pory wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda) Piszę to, ponieważ nie wiem czy ma to związek z moim głównym problemem.

    Jeszcze powiem tyle, że od dosyć dawna mam raczej nie sprawny przepływomierz którego zbieram się wymienić, więc Laguna jest słabsza i mam tego świadomość ale nigdy nie była do tego stopnia, czy myślicie że sprawa aż tak mogła się pogorszyć przez to ? Turbina była regenerowana w styczniu więc też raczej chciałbym wykluczyć tą usterkę :) Czytałem o nieszczelnym IC oraz niesprawnym czujniku ciśnienia doładowania, ale chciałbym więcej zebrać pomysłów.
    Niżej link do filmiku jak to wygląda mniej więcej (akurat na filmiku udało się przebić ten pułap 1500 ale poszło to ciężko):

    Edit:
    okazało się że nie mogę wrzucać jeszcze linków.
    /edit

    Pomóżcie drodzy forumowicze,
    Samochód kupiłem za 4 200 wydałem już około 5 000 na remont i samochód dalej dziad ;(

  • #2 22 Cze 2016 05:39
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Zrób diagnostykę czymś porządnym i wyjdzie co jest nie tak.

  • #3 22 Cze 2016 10:32
    elaskawski
    Poziom 4  

    A wie ktoś może z użytkowników kto w mojej okolicy jest warty polecenia ?

    Czy może to mieć związek z odmą którą wymieniałem nie dawno i skleiłem ten króciec do bloku silnika takim lipnym silikonem (okazał się lipny) nie doczytałem po prostu że nie jest on termoodporny i się rozpuścił i odma lata na wszystkie strony i potrafi plunąć tamtędy olejem. Nie miałem czasu jeszcze tego poprawić, a może jest to przyczyna mojego problemu ?
    Dopiero około piątku będę miał możliwość to poprawić.

  • #4 22 Cze 2016 20:52
    szymon198312
    Poziom 29  

    Ciganie lewe powietrze przez odme. Zaslep całkiem tn króciec przy rurze od filtra powietrza i zobacz.

  • #5 23 Cze 2016 00:54
    elaskawski
    Poziom 4  

    Nie chodziło mi o ten króciec przy rurze od filtra powietrza tylko o króciec który jest przy odmie i on wchodzi do bloku silnika... Ale tam mam właśnie luz, i tak musze to zaślepić więc dam znać czy to coś dało. Tam gdzie ty mówisz jest wszystko w porządku...

  • Pomocny post
    #6 23 Cze 2016 01:36
    KotBury2
    Poziom 17  

    elaskawski napisał:
    (-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda).
    Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. To za jego pomocą komputer steruje m.in. dawką rozruchową paliwa, a za pośrednictwem sterownika świec żarowych i przekaźnika, także czasem grzania i dogrzewania świec żarowych. Jeżeli czujnik przekłamuje temperaturę cieczy chłodzącej i np. wskazuje -20 stopni C zamiast +20 stopni, to komputer będzie grzał świecami żarowymi przez 10 sekund, ponieważ "myśli", że jest mróz w silniku... Podczas gdy w rzeczywistości jest upał.

    Anomalię można wykryć, podłączając diagnoskop zewnętrzny do złącza 16-pinowego EOBD komputera wtryskowego i obserwować, jaka temperatura panuje aktualnie w płynie chłodzącym (czyli silniku). Podczas porannego rozruchu można odczytać temperatury cieczy, paliwa, powietrza, ewentualnie spalin i porównać z termometrem zaokiennym. Wszystkie temperatury powinny być jednakowe i równać się termometrowi zewnętrznemu. Jeżeli odchyłka czujnika temp. cieczy jest większa +-5 stopni, to mogą być problemy, o których mowa. Im większa różnica temperatury rzeczywistej między termometrem a czujnikiem, tym większe kłopoty.

    Natomiast owe "wariacje" czujnika mogą się brać z prostych "styków chwiejnych". Trzeba poruszać kabelkami przy czujniku i obserwować zmiany temperatury docierającej do komputera w postaci sygnału elektrycznego analogowego od 0,2 do 4,9 V. Można też mierzyć napięcie sygnału, oporność, także "przejścia" na kablach i do masy miernikiem uniwersalnym. Poniżej pokazane są zmiany napięcia i oporności w funkcji temperatury w silniku Peugeot 407 2,0 HDI.
    Renault Laguna II 1.9 dCi '01 - Max 1500obr - kontrolka świec przed odpaleniem
    Trzeba powiedzieć, że tego rodzaju czujniki, tj. termistancyjne (NTC i PTC), są bardzo wrażliwe na aurę, zawilgocenie, itp. Jest spowodowane oczywistą zmianą oporności, gdy np. na odkryte (nie zaizolowane końcówki kabli) spływa woda lub jakakolwiek inna ciecz. Wówczas również pojawią się odchyłki sygnału napięciowego w myśl prawa Ohma: R (oporność) = U (napięcie) / I (natężenie).

    W rezultacie czujnik cieczy chłodzącej pokaże omyłkowo temperaturę za wysoką lub za niską w stosunku do rzeczywistej. I to ma bezpośredni wpływ na złe sterowanie m.in. świecami żarowymi, także dawkę wtrysku paliwa podczas rozruchu oraz jazdy przez komputer wtryskowy. Po prostu zakłócenia po stronie świec żarowych, także wtrysku paliwa, następują w takt złych wskazań czujnika.

    Dotyczy to wszystkich innych czujników wtryskowych, takich jak: czujnik ciśnienia paliwa, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik temperatury paliwa, oleju, GMP i prędkości obrotowej wału korbowego i wskazany czujnik temperatury płynu chłodzącego. Każdy z nich jest w stanie skutecznie zakłócić obroty, a nawet całkowicie unieruchomić jednostkę napędową, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy, całego obwodu wtryskowego, doładowania turbosprężarki, itp.

    Pzdr KotBury2

  • #7 23 Cze 2016 21:03
    elaskawski
    Poziom 4  

    Problem czesciowo rozwiazany. Znikla masa nabwtyczce do czujnika temp wody. Pisze czesciowo poniewaz dolozylem mase innym kablem i gra gitara ale niestety nie wiem jak przywrocic mase nabtamtym kablu

  • #8 23 Cze 2016 22:03
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Po nitce do kłębka, czyli po kablu do usterki.

  • #9 23 Cze 2016 22:07
    elaskawski
    Poziom 4  

    Tak trzeba bedzie zrobic.
    Ale i tak dzięki wszystkim ktorzy sie udzielili za ponoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME