Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.9 dCi '01 - Max 1500obr - kontrolka świec przed odpaleniem

elaskawski 21 Jun 2016 23:56 3222 8
  • #1
    elaskawski
    Level 8  
    Witam,
    Od razu powiem że jeśli nie ten dział to przepraszam, po prostu tak mi do tego pasowało.

    Mam problem ze swoją laguną. Problem pojawił się "z dnia na dzień",
    wcześniej nie było żadnych objawów.
    Mianowicie po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki się zapalają i po chwili gasną i powinny świecić tylko Ładowanie i STOP, ale od czasu problemu świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". Kiedy kontrolka zgaśnie można odpalić samochód, lecz ten nie chce wkręcać się na obroty powyżej 1500. Ma takie "przebłyski", że się wkręci powyżej ale idzie mu to ciężko i zaraz problem wraca, w czasie jazdy (nawet takiej wolnej) kontrolka od świec już się nie zapala tak jak w innych podobnych tematach.
    Od tamtej pory wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda) Piszę to, ponieważ nie wiem czy ma to związek z moim głównym problemem.



    Jeszcze powiem tyle, że od dosyć dawna mam raczej nie sprawny przepływomierz którego zbieram się wymienić, więc Laguna jest słabsza i mam tego świadomość ale nigdy nie była do tego stopnia, czy myślicie że sprawa aż tak mogła się pogorszyć przez to ? Turbina była regenerowana w styczniu więc też raczej chciałbym wykluczyć tą usterkę :) Czytałem o nieszczelnym IC oraz niesprawnym czujniku ciśnienia doładowania, ale chciałbym więcej zebrać pomysłów.
    Niżej link do filmiku jak to wygląda mniej więcej (akurat na filmiku udało się przebić ten pułap 1500 ale poszło to ciężko):

    Edit:
    okazało się że nie mogę wrzucać jeszcze linków.
    /edit

    Pomóżcie drodzy forumowicze,
    Samochód kupiłem za 4 200 wydałem już około 5 000 na remont i samochód dalej dziad ;(
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zrób diagnostykę czymś porządnym i wyjdzie co jest nie tak.
  • #3
    elaskawski
    Level 8  
    A wie ktoś może z użytkowników kto w mojej okolicy jest warty polecenia ?

    Czy może to mieć związek z odmą którą wymieniałem nie dawno i skleiłem ten króciec do bloku silnika takim lipnym silikonem (okazał się lipny) nie doczytałem po prostu że nie jest on termoodporny i się rozpuścił i odma lata na wszystkie strony i potrafi plunąć tamtędy olejem. Nie miałem czasu jeszcze tego poprawić, a może jest to przyczyna mojego problemu ?
    Dopiero około piątku będę miał możliwość to poprawić.
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Ciganie lewe powietrze przez odme. Zaslep całkiem tn króciec przy rurze od filtra powietrza i zobacz.
  • #5
    elaskawski
    Level 8  
    Nie chodziło mi o ten króciec przy rurze od filtra powietrza tylko o króciec który jest przy odmie i on wchodzi do bloku silnika... Ale tam mam właśnie luz, i tak musze to zaślepić więc dam znać czy to coś dało. Tam gdzie ty mówisz jest wszystko w porządku...
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    elaskawski
    Level 8  
    Problem czesciowo rozwiazany. Znikla masa nabwtyczce do czujnika temp wody. Pisze czesciowo poniewaz dolozylem mase innym kablem i gra gitara ale niestety nie wiem jak przywrocic mase nabtamtym kablu
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Po nitce do kłębka, czyli po kablu do usterki.
  • #9
    elaskawski
    Level 8  
    Tak trzeba bedzie zrobic.
    Ale i tak dzięki wszystkim ktorzy sie udzielili za ponoc.