Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1.6 16V - Zerwany pasek rozrządu

brzozayz 22 Jun 2016 21:00 16512 17
  • #1
    brzozayz
    Level 9  
    Witam chciałem zapytać czy silnik 1.6 16V w Scenicu 2002r jest kolizyjny i czy do wymiany rozrządu trzeba wyciągać silnik?
  • #3
    brzozayz
    Level 9  
    Tylko że tu strasznie ciasno. :D :D :D
  • #5
    brzozayz
    Level 9  
    Czy trzeba zrzucić silnik z wszystkich poduszek i przesunąć bo jest przy samej podłużnicy.
  • Helpful post
    #6
    milejow
    Level 43  
    W zupełności wystarczy odkręcić łapę przy rozrządzie i manewrować góra/dół silnikiem podpartym np. żabą.
  • #7
    brzozayz
    Level 9  
    Próbowałem w górę i w dół odkręciłem podszybie i chyba nie da rady, może temu że to Megane Scenic.
  • Helpful post
    #8
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Spokojnie w Scenicu I (z 1999 r) wymieniłem głowice, bo silnik okazał sie bardzo kolizyjny.
    Jakoś nie pamietam abym miał jakieś problem z dostępem, miejsca było dużo. Dołu silnika ruszać nie trzeba, trzeba go tylko podeprzeć na czymś bo górna osłona kół rozrządu jest górnym uchwytem silnika.
  • #9
    brzozayz
    Level 9  
    Po odkręceniu blachy pod poduszką silnika 4 śruby dostęp zrobił się dużo lepszy. Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze.
  • Helpful post
    #10
    MACIEK_M
    Level 29  
    Quote:
    Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze.


    T5 Napisał Ci:

    Quote:
    Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika.
    Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory.


    Trochę szkoda roboty, ale teraz wiesz które zawory napewno :D .
  • #11
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Zdaje sie taniej bedzie zalozc glowice ze zezlomowanego silnika. Tylko sprawdzic czy olej napedowy (lub benzyna) wlany do komor spalanie nie wyleje sie przez zawory i jak przejdzie test pozytywnie to zakladac.

    Przy okazji, mam nadzieje, ze wiesz o braku klinowania kola zebatego na wale korbowym?
    Oraz to, ze srube mocujaca kolo pasowe do walu korbowego trzeba zawsze wymienic po odkreceniu, oraz, ze dokreca sie ja specjalnym momentem a potem jeszcze o 120 stopni. Z reszta podobnie jak sruby w glowicy.
  • #12
    brzozayz
    Level 9  
    Głowica zregenerowana mam pytanie czy dekiel klawiatury zakładać na jakimś kleju? Bo wygląda że fabryka poskładała bez niczego.
  • Helpful post
    #13
    mazdax
    Level 15  
    brzozayz wrote:
    zakładać na jakimś kleju?
    Uszczelka w płynie
    brzozayz wrote:
    wygląda że fabryka poskładała bez niczego
    dają
  • #14
    brzozayz
    Level 9  
    A co by było najlepsze i co polecasz?
  • #16
    brzozayz
    Level 9  
    Posiada ktoś może momenty dokręcania obudowy wałka rozrządu i napinacza.
  • Helpful post
    #17
    mazdax
    Level 15  
    20Nm
    napinacz 45Nm
  • #18
    brzozayz
    Level 9  
    Silnik poskładany, odpalony dzięki za pomoc pozdrawiam.