Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1.6 16V - Zerwany pasek rozrządu

brzozayz 22 Jun 2016 21:00 14607 17
  • #1
    brzozayz
    Level 9  
    Witam chciałem zapytać czy silnik 1.6 16V w Scenicu 2002r jest kolizyjny i czy do wymiany rozrządu trzeba wyciągać silnik?
  • #3
    brzozayz
    Level 9  
    Tylko że tu strasznie ciasno. :D :D :D
  • #5
    brzozayz
    Level 9  
    Czy trzeba zrzucić silnik z wszystkich poduszek i przesunąć bo jest przy samej podłużnicy.
  • Helpful post
    #6
    milejow
    Level 43  
    W zupełności wystarczy odkręcić łapę przy rozrządzie i manewrować góra/dół silnikiem podpartym np. żabą.
  • #7
    brzozayz
    Level 9  
    Próbowałem w górę i w dół odkręciłem podszybie i chyba nie da rady, może temu że to Megane Scenic.
  • Helpful post
    #8
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Spokojnie w Scenicu I (z 1999 r) wymieniłem głowice, bo silnik okazał sie bardzo kolizyjny.
    Jakoś nie pamietam abym miał jakieś problem z dostępem, miejsca było dużo. Dołu silnika ruszać nie trzeba, trzeba go tylko podeprzeć na czymś bo górna osłona kół rozrządu jest górnym uchwytem silnika.
  • #9
    brzozayz
    Level 9  
    Po odkręceniu blachy pod poduszką silnika 4 śruby dostęp zrobił się dużo lepszy. Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze.
  • Helpful post
    #10
    MACIEK_M
    Level 29  
    Quote:
    Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze.


    T5 Napisał Ci:

    Quote:
    Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika.
    Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory.


    Trochę szkoda roboty, ale teraz wiesz które zawory napewno :D .
  • #11
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Zdaje sie taniej bedzie zalozc glowice ze zezlomowanego silnika. Tylko sprawdzic czy olej napedowy (lub benzyna) wlany do komor spalanie nie wyleje sie przez zawory i jak przejdzie test pozytywnie to zakladac.

    Przy okazji, mam nadzieje, ze wiesz o braku klinowania kola zebatego na wale korbowym?
    Oraz to, ze srube mocujaca kolo pasowe do walu korbowego trzeba zawsze wymienic po odkreceniu, oraz, ze dokreca sie ja specjalnym momentem a potem jeszcze o 120 stopni. Z reszta podobnie jak sruby w glowicy.
  • #12
    brzozayz
    Level 9  
    Głowica zregenerowana mam pytanie czy dekiel klawiatury zakładać na jakimś kleju? Bo wygląda że fabryka poskładała bez niczego.
  • Helpful post
    #13
    mazdax
    Level 15  
    brzozayz wrote:
    zakładać na jakimś kleju?
    Uszczelka w płynie
    brzozayz wrote:
    wygląda że fabryka poskładała bez niczego
    dają
  • #14
    brzozayz
    Level 9  
    A co by było najlepsze i co polecasz?
  • #16
    brzozayz
    Level 9  
    Posiada ktoś może momenty dokręcania obudowy wałka rozrządu i napinacza.
  • Helpful post
    #17
    mazdax
    Level 15  
    20Nm
    napinacz 45Nm
  • #18
    brzozayz
    Level 9  
    Silnik poskładany, odpalony dzięki za pomoc pozdrawiam.