Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco 2.8 JTD 2002 rok pedał gazu błąd p1671

pitbul99 23 Cze 2016 08:33 1014 4
  • #1 23 Cze 2016 08:33
    pitbul99
    Poziom 3  

    Witam. Mam taki problem w Iveco 2.8 JTD. Przy popuszczeniu pedału gazu pedał ponownie nie reaguje. Silnik spada do 900 obrotów i w chwili naciśnięcia pedału sprzęgła wszystko wraca do normy. Gaz działa do momentu ponownego popuszczenia go. Sugerowałem się uszkodzonym pedałem gazu, ale po wymianie nic się nie poprawiło. Podłączyliśmy go pod komputer i wyskoczył błąd P1671 regulator ciśnienia paliwa. Czy ktoś podpowie czy to może być powód powyższych objawów i jak to naprawić ?

  • Pomocny post
    #2 23 Cze 2016 10:07
    KotBury2
    Poziom 18  

    pitbul99 napisał:
    Podłączyliśmy go pod komputer i wyskoczył błąd P1671 regulator ciśnienia paliwa.
    Wynika z tego, że nie chodziło wcale o pedał gazu, tylko regulację wysokiego ciśnienia paliwa w zasobniku za pomocą zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1 - widok pompy wysokiego ciśnienia BOSCH poniżej).
    Iveco 2.8 JTD 2002 rok pedał gazu błąd p1671
    Elektrozawór może szwankować elektrycznie i hydraulicznie, dlatego podlega sprawdzeniu w tych dwóch obszarach. Najprościej na początek podmienić na próbę zawór z identycznego silnika i wykonać jazdę testową. Jeżeli usterka mija, kupować nowy zrwc. Jeśli nie mija, oznacza, że szwankują kable zasilające, wtyczka od strony kabli (np. zagięte piny), a nie sam zawór.

    Przy okazji demontażu zaworu sprawdzić bardzo dokładnie jego końcówkę, czy nie osadzają się malutkie opiłki metalu jak na obrazkach poniżej.
    Iveco 2.8 JTD 2002 rok pedał gazu błąd p1671Iveco 2.8 JTD 2002 rok pedał gazu błąd p1671
    Obecność nawet niewielkiej ilości metalowych wiór świadczy o nadmiernej suchości paliwa wskutek usuniętej siarki w ramach walki o czystość środowiska. W sumie można wówczas wymienić ze 20 zaworów, a usterka i tak wróci po pewnym czasie, jeżeli paliwo nie ma dostatecznej smarności. Nie na darmo wynalazca silnika o zapłonie samoczynnym, Rudolf Diesel, opatentował ponad 200 lat temu swoją konstrukcję w oparciu o paliwo z... orzeszków ziemnych, a nie ropy naftowej. W owym czasie ropa była śmiesznie tania i dlatego obecnie to się mści na nas... Po dalsze informacje w tej sprawie kieruję do niedawno rozpatrywanego tematu (począwszy od postu #27) tutaj.

    Pzdr KotBury2

  • #3 23 Cze 2016 10:15
    pitbul99
    Poziom 3  

    Dzięki za podpowiedź. Jak tylko auto zjedzie biorę się do roboty. Pozdrawiam

  • #4 23 Cze 2016 21:41
    Hektar Zahler
    Poziom 27  

    Jak nie ma błędu z czujnika CR, to bym nie ględził aż tyle o zapaćkanym zaworze..

    Ten DTC wyskoczy w następstwie powiązanych albo zakłóceń na rejlu z różnych powodów - uzwojenie tego zaworu jest zarówno czujnikiem.

  • #5 29 Cze 2016 07:45
    pitbul99
    Poziom 3  

    A jednak czujnik. Zmieniony i wszystko działa. Dzięki Panowie. Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME