Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak regulacji ciśnienia zał. jak i wył. się pompy

raqfal 22 Cze 2016 13:01 1989 24
  • #1 22 Cze 2016 13:01
    raqfal
    Poziom 10  

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem hydraulikiem a to moja pierwsza instalacja.
    Mianowice. Pompa głębinowa Omnigena SPO 5-21 - Link do karty katalogowej pompy
    max wydajność pompy to 111 l/min
    max wysokość podnoszenia to 135m
    moc silnika to 2,2kW
    króciec tłoczny to 1i1/2"
    Studnia to odwiert o głębokości około 35m do lustra wody
    stara zdemontowana pompa to trzy sekcyjna trójfazowa pompa chyba polskiej produkcji. Pracowała około 25lat.
    Nowa pompa została zakupiona i zamontowana. Stara instalacja była zlasowana więc została odłączona.
    Problem jaki mam z nową instalacją to brak możliwości wyregulowania ciśnienia załączenia jak i wyłączenia się pompy. Pojawiają się mocne gasnące piki ciśnienia widoczne na manometrze zaraz po wyłączeniu pompy powodujące rozłączanie się styków wyłącznika ciśnieniowego. To jest nie szkodliwe i mogło by sobie być ale..
    Podczas załączania pompy pojawiają się kilka pików ciśnienia powodujące wyłączenie się pompy na czas około 0,5s po czym pompa zaczyna pracować normalnie aż do uzyskania zadanego ciśnienia. Pompa wtedy przerywa pracę i pojawiają się wtedy kolejne już nie gasnące piki ciśnienia które załączają pompę na ok. 0,5s i s powrotem ją wyłączają aż do momentu odłączenia pompy ręcznie włącznikiem. Ten stan rzeczy chciałbym zmienić gdyż pompa szarpie wtedy cała instalacją i z pewnością nie przyczyni się to do wydłużenia jej czasu eksploatacji.
    Załączam zdjęcia instalacji
    Pompa pracuje identycznie zarówno z odłączonym - wolne wyjście niczym nie zakończone jak i z podłączonym zbiornikiem (2x 200l - zbiornik oddalony około 100m od ujęcia wody -niebieska PCV puszczona ziemią).