Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Voyager CRD stacyjka - nie można wyłączyć napięcia w kabinie

23 Jun 2016 11:54 1023 6
  • Level 19  
    Witam, mam problem w Voyager CRD 2,5l z 2002 r z stacyjka. Nie potrafię przekręcić w pozycję -1, ogólnie jest wyrobiona i kluczyk w każdej pozycji można wyciągnąć. Na pozycji 0 niezależnie czy używam przycisk co niżej jak kluczyk wyciągnę to świeci przebieg w liczniku i jak otworzę drzwi to gong jest. Rozładowuje to w kilka dni akumulator, bo mam stały pobór prądu ok 0,5 A. Mogę wyciągnąć bezpiecznik 20A co miedzy dwoma dużymi przekaźnikami HZD LP wtedy napięcie w kabinie niknie, ale nie ma świateł awaryjnych. Rano wkładam ten bezpiecznik, ale to uciążliwe . Chciałem podać napięcie na wyłącznik świateł awaryjnych, ale to w/g mnie sterowane sygnałowo czy jak zwać, na pewno nie ma tam jak w starych autach przewodu prądowego . Podobnie z tymi co do stacyjki idą . W jaki sposób napięcie w kabinie wyłączyć ? Pewnie jakieś przewody co idą do stacyjki mają być złączone, jak wyciągnę kostkę co do stacyjki podłączona to nadal napięcie w kabinie. Inne wyjście to wymienić stacyjkę, ale to spore koszty. Pewnie stacyjka i immobilizer to za mało aby po wymianie uruchomić samochód . Nie mam tez pilota i jakby zacząć z wymiana stacyjki to pewnie więcej potrzeba. Auto było w tylne drzwi mocno uderzone.
  • Level 39  
    Stacyjka w voagerach ma jeszcze pozycję wsteczną. -1,0,1,2,Rozruch. Do przełączenia na -1 trzeba wciskać ten przycisk. Jeżeli go nie wciskamy to maxymalny dolny poziom jest 0 i wtedy napięcia są wyłączone. Wypięcie kostki stacyjki napewno wyłączy napięcie ,o ile to wina samej stacyjki. Ale wtedy będzie gong że coś nie tak ze stacyjką.
  • Level 19  
    Po bardzo dużej ulewie mam cały czas jakby włączoną stacyjkę, mogę nawet rozłączyć ją na kostce i nadal świeci się kontrolka ciśnienia oleju itp, łącznie z wentylatorem. Silnik odpalał na kilka sekund i gasł, immobilizer blokował, nie można też było wyłączyć świateł drogowych, niezależnie od pozycji przełącznika i ilości wyłączeń świeciły . Poruszałem wtyczkami pod skrzynką bezpiecznikową i silnik już pali, światła świecą kiedy mają, ale nadal nie można wyłączyć napięcia stacyjką . Zaduszam go. Zamówiłem skrzynkę bezpiecznikową i zobaczę co dalej wyjdzie.
    W/g komputerka błędów brak.
    Przerobiłem na użyteczną tackę na kubki z kawą . Wyrzuciłem spód, blaszkę z sprężynującymi wąsami odwróciłem i z przodu wnęki jest .
  • Level 19  
    Wymieniłem dzisiaj skrzynkę bezpiecznikową i przekręcając bardziej w lewo kluczyk w stacyjce, czyli z naciśnięciem przycisku obok, za ok minutę gaśnie podświetlenie przebiegu km, drzwi mogę otworzyć i gongu nie słychać, nie mam już poboru prądu ok 0.5 A co na postoju akumulator rozładowywał . Do tego jak wyłączę tak stacyjką wskazówki zegarów trochę poniżej zera opadają . Na poprzedniej skrzynce bezpiecznikowej tak nie było.
  • Level 39  
    Czyli dobrze wszystko? Wskazówki opadają na maxa bo odcina całe zasilanie.
  • Level 19  
    Odcina zasilanie, z rok go mam i od początku akumulator rozładowywał . Teraz dobrze jest.
    Nie zrozumiałem, jak pilot mu zainstalować, a oryginalnego nie mam. Otwieranie z kluczyka to problem, do tego zamykać mogę tylko od strony pasażera . Dziękuję :)
  • Helpful post
    Level 39  
    Każdy uniwersalny,zamek centralny ma sterowany impulsami masy,z czego jedna przez rezystor.