Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujka ruchu+ stycznik schemat podłączenia

jackson0 23 Cze 2016 21:34 1962 6
  • #1 23 Cze 2016 21:34
    jackson0
    Poziom 7  

Witam, z premedytacją zakładam temat w dziale dla początkujących...

Mój problem polega na braku umiejętności połączenia czujnika ruchu który załącza kilka ledowych lamp ze stycznikiem. Połączenie czujnika ruchu bezpośrednio z lampami nie stanowi dla mnie trudności, ale też nie sprawdza się w moim przypadku, ponieważ już dwie czujki uległy u mnie uszkodzeniu (podobno styki czujki bez stycznika sklejają się). Mógłby ktoś pomóc we włączeniu stycznika w mój układ? Chodzi mi o łopatologiczne wyjaśnienie, jestem amatorem... Dodaję rysunek z posiadanym stycznikiem (będzie dobry?) Dzięki!

0 6
  • #2 23 Cze 2016 21:44
    Wojciech.
    Poziom 32  

Mam rozumieć, że czujka ma sterować stycznik, a stycznik z kolei załącza lampy?

Czy się uszkodziły to możesz spr omomierzem jaka jest rezystancja. Jeśli popłynął zbyt duży prąd przez styki to tak jak mówisz skleiły się już na amen.

Co to za lampy i co to za czujka?

0
  • #3 23 Cze 2016 21:47
    ixor
    Poziom 9  

Musisz rozdzielić L, wtedy jedno L (zasilanie) na stycznik potem do oprawy, a drugie L na czujkę a potem cewkę stycznika, N doprowadzić do oprawy i cewki stycznika, PE tylko do oprawy.

0
  • Pomocny post
    #4 23 Cze 2016 21:49
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

ixor napisał:
    Musisz rozdzielić L, wtedy jedno L (zasilanie) na stycznik potem do oprawy, a drugie L na czujkę a potem cewkę stycznika, N doprowadzić do oprawy i cewki stycznika, PE tylko do oprawy.

Czujnik ruchu w tym układzie nie będzie działać, brakuje mu N-a.

Mniej więcej, według twojego rysunku.
    Czujka ruchu+ stycznik schemat podłączenia

0
  • Pomocny post
    #5 26 Cze 2016 18:33
    basterbis
    Poziom 10